Nieuwe dreambox DM500 HD
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
New HDTV receiver DM500 HD.
The recommended retail price for the HDTV-ready satellite receiver is 339 Euro.
The key features of the DM500 HD include the powerful 400 MHz processor as well as the Linux operating system. The 10/100 Mbit compatible Ethernet connection allows you to integrate the receiver in your home network, or to enjoy Internet connectivity.
The back panel provides the DVB-S2 tuner as well as a Mini-USB interface for software updates as well as an eSata connection, allowing you to expand the capabilities of the DM500 HD to that of a PVR by connecting to an external hard drive. In addition, the Dreambox comes equipped with an HDMI as well as with an optical digital sound output. The front panel provides a smartcard reader.
The compact size of the DM500 HD deserves special mention. Its dimensions of only 195 x 130 x 40 mm (WxDxH) make it particularly suitable for discreet installation in the living room. Its power consumption, too, is minimal, with a consumption of only twelve Watts during operation, and less than one Watt in standby mode.
The recommended retail price for the HDTV-ready satellite receiver is 339 Euro.
The key features of the DM500 HD include the powerful 400 MHz processor as well as the Linux operating system. The 10/100 Mbit compatible Ethernet connection allows you to integrate the receiver in your home network, or to enjoy Internet connectivity.
The back panel provides the DVB-S2 tuner as well as a Mini-USB interface for software updates as well as an eSata connection, allowing you to expand the capabilities of the DM500 HD to that of a PVR by connecting to an external hard drive. In addition, the Dreambox comes equipped with an HDMI as well as with an optical digital sound output. The front panel provides a smartcard reader.
The compact size of the DM500 HD deserves special mention. Its dimensions of only 195 x 130 x 40 mm (WxDxH) make it particularly suitable for discreet installation in the living room. Its power consumption, too, is minimal, with a consumption of only twelve Watts during operation, and less than one Watt in standby mode.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Belachelijk duur toestel, voor 380euro vind je de dm800.
Een vuo + duo kost je maar rond de 450€ (dual tuner) en heeft grote gelijkenissen met dm8000.
Een vuo + duo kost je maar rond de 450€ (dual tuner) en heeft grote gelijkenissen met dm8000.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Nog niet maar die komen welAnD schreef:Bestaan er ook klonen of zoiets ?
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Prijs zal wel dalen zeker
Hoeveel verbruikt een dm 600 eigenlijk, staat nergens in de handleiding?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
6.7W in standby (pli jade) en 17W in gebruik dacht ik.Block schreef:Prijs zal wel dalen zeker
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
De DM500 HD is wel dual channel.
De andere verschillen zie je hier.
De andere verschillen zie je hier.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik vind de HD content nog te beperkt om naar een DM8000 te gaan.reis schreef:mijn droom is DM 8000 ik wacht eeven voor prijsdaling ik heb andere merken gebruikt maar
DM is anders
Ik ben voorlopig tevreden van mijn DM7025. Die geeft in SD een prachtig beeld op een groot scherm (46").
-
- Elite Poster
En wat met mpeg4 content ( zenders als humortv, ...)?seagull schreef:Ik vind de HD content nog te beperkt om naar een DM8000 te gaan.reis schreef:mijn droom is DM 8000 ik wacht eeven voor prijsdaling ik heb andere merken gebruikt maar
DM is anders
Ik ben voorlopig tevreden van mijn DM7025. Die geeft in SD een prachtig beeld op een groot scherm (46").
De DM is niet zo anders als de vu duo.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Als TVV en CD met hun standaard pakket naar mpeg4 gaan zal ik wel door de zure appel bijten en de DM8000 (of zijn opvolger) kopen.silencer schreef:En wat met mpeg4 content ( zenders als humortv, ...)?
De DM is niet zo anders als de vu duo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Wie heeft er een VU+ duo ? hoeveel zenders kan je tegelijk opnemen (van max 2 transponders welteverstaan omdat er maar 2 tuners in zitten/kunnen, dit zouden er zeker 8 moeten zijn zoals bij de DB)
-
- Elite Poster
Dit is nogal beperkt (tis maar wat je gewoon bent), 7 opnemen en een achtste bekijken.SplinterByte schreef:Wie heeft er een VU+ duo ? hoeveel zenders kan je tegelijk opnemen (van max 2 transponders welteverstaan omdat er maar 2 tuners in zitten/kunnen, dit zouden er zeker 8 moeten zijn zoals bij de DB)
Voor een goeie prijs: kijk eens op kapaza (385eur ipv 450).
Hou er wel rekening mee dat dit een relatief nieuw product is, de dm800 was de eerste maanden ook niet erg goed, nu is die best wel oke (software).Al valt het wel mee (kijk maar eens op diverse fora, sat4all, pli forum,...)
-
- Elite Poster
Ja heb pas een quick review gelezen.
Ben niet echt geneigd om dit te kopen:
- box is lelijk
- remote control is onlogisch
- 2 FIXED tuners (dus geen dvb-t als je dat wil)
geen optie extra tuners
en van buggy software kan ik meespreken; zo'n verhaal a la cuberevo (die ik nog steeds heb) moet ik niet meer.
met mijn dm800 heb ik nog altijd last van tuning failed bij het switchen van dvb-s naar dvb-s2 en visaversa en terugspoelen gaat niet echt vlot
er is overal wel iets aan eigenlijk...
Ben niet echt geneigd om dit te kopen:
- box is lelijk
- remote control is onlogisch
- 2 FIXED tuners (dus geen dvb-t als je dat wil)
geen optie extra tuners
en van buggy software kan ik meespreken; zo'n verhaal a la cuberevo (die ik nog steeds heb) moet ik niet meer.
met mijn dm800 heb ik nog altijd last van tuning failed bij het switchen van dvb-s naar dvb-s2 en visaversa en terugspoelen gaat niet echt vlot
er is overal wel iets aan eigenlijk...
dat is een goede vraag.
ik wil een goede stabiele receiver.heb maar 1 tuner nodig.moet gewoon deftig HD en SD ontvangen en
ook CCCAM draaien.. met al die complexe onlogische setups van de dreamboxen van tegenwoordig.......;
ik wil een goede stabiele receiver.heb maar 1 tuner nodig.moet gewoon deftig HD en SD ontvangen en
ook CCCAM draaien.. met al die complexe onlogische setups van de dreamboxen van tegenwoordig.......;
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
'k heb mij recent de dreambox 800HD pvr aangeschaft en 'k heb me dat nog geen minuut beklaagt eigenlijk.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
Ik ben meer tevreden van mn dm600, die 800's booten zo slecht (nogal wat problemen gehad met 1TB schijf, nu een 1.5TB en de problemen zijn er nog steeds). En om een of andere reden freezed mijn beeld om het +- uur voor een halve seconde.Roygenz schreef:'k heb mij recent de dreambox 800HD pvr aangeschaft en 'k heb me dat nog geen minuut beklaagt eigenlijk.
En als hij crashed kun je x aantal minuten wachten om de stroomkabel weer in te steken en dan moet je daarna nog lang wachten als hij door-boot tenminste.
-
- Elite Poster
Nu dat crashen op de dm800 kunje oplossen door er een cooler op te leggen. Bij mij ligt er een 12cm lownoise fan op.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb de hd 800 wel nog maar 'n week, maar crashen of bootproblemen heb ik nog niet ondervonden. Hij boot wel niet supersnel, maar ik kan wel 2 channels opnemen en terwijl een opname bekijken zonder dat er zich haperingen voordoen, dus mij hoor je momenteel niet klagen :d
Dat crashen kan ook aan de image liggen. Eerst had ik er Gemini in zitten en dat liep niet echt goed. Maar Ik heb er momenteel Newnigma2 in zitten en dat loopt perfect. Opnemen, afspelen, timeshifting, mediacenter die gedownloade HD speelt enz.
En er zit geen cooler bij.
En er zit geen cooler bij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik sluit mij aan bij rottekop: ik ben een Pli gebruiker maar op een bepaald ogenblik wou ik toch even de gemini image op mijn 800 zetten. Hij was er vlugger af dan dat hij er op stond. Binnen de kortste keren had ik 3 freezes terwijl de box gewoon in standby stond, ergens midden in de nacht. Ik kon het zien aan de klok die was blijven staan op het uur dat de box was vastgelopen. Weer Pli geïnstalleerd en de box loopt weer als een zonnetje. Ik moet wel zeggen dat bij de herinstallatie van Pli (na de gemini) het moeilijker ging om de box weer op te starten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dacht dat de mijne ook Newnigma2 is, vanavond ff nakijken (de verkoper heeft mijn box geprepareerd..)
-
- Elite Poster
Is idd erg goed, Gemini is gewoon overcompleet (te compleet, draaien onnodig veel services).Roygenz schreef:Dacht dat de mijne ook Newnigma2 is, vanavond ff nakijken (de verkoper heeft mijn box geprepareerd..)
Heb een lege hdd (zonder backup) aangesloten, problemen zijn nu toch voorbij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Denk dat een VU+ solo wel beter koop is dan deze DM500HD. Ik heb zowel een DM800 en een VU+ DUO en moest ik moeten kiezen welke ik opnieuw koop is het de VU+. Die box werkt even goed als de DM, maar start veel sneller op, speelt veel meer mediaformaten af en de afstandsbediening gaat ook veel beter (bij DM800 moet je nogal er recht voor zitten). Die goedkopere display van de VU+ is trouwens leesbaar vanop afstand. Bij de DM800 moet je echt heel dicht gaan staan. De VU box kan echter geen timers verwerken uit deep standy en er zitten nog een paar softwarebugs in. (Van de DM800 heeft het ook enkele maanden geduurd vooraleer die niet meer crashte toen je naar een HD zender keek). Een powerknop op de vu+ ontbreekt ook, maar je krijgt er wel een draaiknop bij.
Ik heb dat ook al ik een opgenomen film wil afspelen.silencer schreef:Ik ben meer tevreden van mn dm600, die 800's booten zo slecht (nogal wat problemen gehad met 1TB schijf, nu een 1.5TB en de problemen zijn er nog steeds). En om een of andere reden freezed mijn beeld om het +- uur voor een halve seconde.Roygenz schreef:'k heb mij recent de dreambox 800HD pvr aangeschaft en 'k heb me dat nog geen minuut beklaagt eigenlijk.
En als hij crashed kun je x aantal minuten wachten om de stroomkabel weer in te steken en dan moet je daarna nog lang wachten als hij door-boot tenminste.
Oplossing, film starten en een paar seconden doorspoelen.
Ik heb wel geen time-shift aanstaan, jij wel?
De problemen zijn de schijf niet, ik heb er 320GB in steken, het probleem is iets met recording/afspelen...denkelijk heb jij Time-shift aanstaan, ik niet.