Speed touch home

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

-Tijd om eens een domme vraag te stellen : Ik heb een speed touch home modem (zo'n ethernet geval). Hoe kan je met zo'n modem te weten komen aan welke snelheid hij gesynchroniseerd is ?
Die netwerkicoontjes geven enkel de snelheid van je netwerk aan (jammer, want 10 Mb zou niet slecht geweest zijn (voor ADSL zoviezo 2 teveel)). Ik werk onder Windows XP Pro.

- Heb hier de laatste dagen ook de indruk dat de surfsnelheid d'er weer op achteruit is gegaan. Tijdens surfen en downloaden zitten er nu en dan haperingen (toch genoeg om geregeld op de zenuwen te werken). Mijne DU-meter maakt er een soort jojo van. Op sites waar ik anders een vlakke 108 kB/s had, fluktueert hij nu tussen de 50 en de 104, terwijl mijn upload tijdens het downloaden zowat verdubbeld is (vroeger rond de 2 kB/s nu rond de 4).
Ook op speedtest.nl geraak ik nog max. aan 93 kB/s Up en 11.3 down waar dat vroeger altijd boven de 102 en 12.5 was.
Zit in zone 056. Aan de werken voor de 3.3 Mb/s kan het moeilijk liggen : in West-vlaanderen starten ze maar tegen 31/1/2003...

met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, ja kan een tijdelijke storing zijn op het netwerk, de bas waarop je bent aangesloten, de centrale, eventueel je lijn kan veel zijn waaraan het kan liggen. Waarschijnlijk nog niet de upgrade in Oost-en West zijn ze nog niet bezig. ;-)

Waar je kan zien aan welke snelheid je adsl spt home synchroniseert dan d8 ik kon je zien in Ethernet. Maar in winXp maak je geen gebruik meer van ethernet, dus kdenk niet dat ge dat in Xp deftig kunt zien. Normaal als ge verbindt zou hij zo'n balloneke moeten weergeven (indien adsl goed geconfigureerd is!) dat er een verbinding gelegd wordt van 1.1Mbit/s. Dus wachten op 3.3Mbit/s zou ik zeggen. Maar de kans is groot dat hij daar 10Mbit/s weergeeft omwille van je netwerkkaart. (= snelheid netwerkkaart), zal dus DU in de gaten houden zijn, of gerergeld een test op adslbox of speedtest.nl uitvoeren in de week dat je aangekondigd bent voor de upgrade.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Polleke schreef:Hallo,

-Tijd om eens een domme vraag te stellen : Ik heb een speed touch home modem (zo'n ethernet geval). Hoe kan je met zo'n modem te weten komen aan welke snelheid hij gesynchroniseerd is ?


Hehe heb jij even geluk ;)

http://www.nosta.org/skynet/forum/viewtopic.php?t=252
NuKeM
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Heb dat juist eens uitgetest, maar bij mij werkt het niet : Als ik EXPERT ingeef in telnet krijg ik enkel : unknown command.

Blijkbaar kan ik niet omschakelen naar die expert mode.

met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, bij dergelijke tutorials is het heel belangrijk dat je ze goed opvolgt, dus best even opnieuw bekijken. Als hij user vraagt 1x enteren en dan pas expert ingeven eh!

Maybe dat ge dat vergeten had?
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Nee, toch niet : eerst enter en dan krijg je dat Alcatel logo. Daarna EXPERT waarna een unknown command volgt.

De groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm strange, raar ik zal van de weekend eens kijken of het met het toestel werkt dat ik hier staan heb. Denk et wel, want heb daar al met in Expert gezeten dus.. maar zal nog eens zien.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Strange inderdaad.

In het logo staat bij mij:
ALCATEL ADSL MODEM Version 3.2 Copyright 1999

Misschien heb jij een andere versie? Het zou met toch verbazen dat ze dat zouden veranderd hebben in een nieuwe versie :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, je weet nooit eh, Alcatel is ook ni van gisteren eh en het is algemeen geweten dat Alcatel het niet lollig vindt dat die expertmode is uitgelekt eh.

zal vrijdag es zien wat versie ik heb
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik heb hier hetzelfde versienr. Alleen staat er 1999-2000 bij.

Dat 00-90-... nr. kan je ook achterhalen door te surfen naar 10.0.0.138 (wel zonder proxy werken). Heb ook eens gekeken welke software-versie actief staat (onder upgrade) : GV8BAA3.270 (1003904)

met vriendelijke groeten,

Polleke
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Vandaag gemerkt dat mijn internet-verbinding weer "onderbrekingsloos" zijn ding doet. Die te lage max. down -en uploadsnelheid heb ik, vrees ik, zelf veroorzaakt.
Had vorige week eens wat van die tweaks uitgetest die zogezegd je snelheid moeten verhogen. Met het programma'tje Dr. TCP wat aan die instellingen zitten prutsen, maar blijkbaar doet dat meer slecht dan goed.
Ik heb hier ook nog een Windows net RC1 enterprise server staan en die gaf wel nog de volle snelheid. (Ik weet dat RC2 juist is uitgebracht door Microsoft, heb mijn aanvraag voor download al doorgegeven...).

Dus op mijne XP weer alle instellingen op default ingesteld en dat gaat hier weer aan volle snelheid (allé 104 down en 12.8 up). Die 3.3 Mb/s mag d'er allicht aankomen, tedju (Ge zijn ne West-vloaming, of ge zijt het nie, hé :wink: ).

Heb zo vaag de indruk dat die tweaks op noegabolle trekken.

Met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

bwa sommige tweaks zijn wel degelijk goed, maar ik heb al gemerkt dat bij sommige niet-correcte info wordt meegegeven om te tweaken. Waarom? das mij een raadsel, maja, ik heb hier tweaks ingesteld voor dsl, en moet zeggen op win2000 draait dat toch steeds lekker stabiel en snel. Ik heb er dus nog geen problemen mee gehad. Kan natuurlijk ook ergens een incompatibiliteit met WinXp zijn eh, Xp kent wel meer van deze incompatibilteiten.
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Zou het niet kunnen dat inplaats van dat XP incompatibel is, in XP gewoon de goede instellingen al ingebakken zijn : PPPoE wordt in XP toch standaard ondersteunt. Mijn ervaringen met die tweaks onder XP zijn toch niet echt positief. Over Windows 2000 kan ik niet meespreken, want in mijn w2k tijd zat ik nog met een inbelmodemke (tweaks niet echt nodig nee).

Heb vroeger ook nog eens wat zitten testen met RASPPPoE (die gesimuleerde ISDN versie), maar die heb je met XP niet nodig. De ingebakken versie werkte bij mij toch beter (sneller en stabieler) dan die RASPPoE. Microsoft heeft dan voor de verandering toch nog eens iets goed gedaan...

met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja de ingebakken PPPoE van WinXp lijkt wel lekker te draaien zonder veel instellingen en tweaks. Ik dacht daar gewoon aan omdat WinXp nogal met veel zaken incompatibiliteitsprobelen veroorzaakt. Bwa na die tweaks reageert mijn Internet Explorer toch wat sneller op mijn adsl. Loopt ietsje stabieler en sneller (win2000) dusja ik ben er content van, van die paar instellingen :P

het kan zijn dat WinXp al wat beter ingesteld is standaard dan 2000. Zou toch iets positief zijn aan Microsoft :D
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”