Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?

Nieuws omtrent telecom
jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

Weet er iemand hier meer over? http://www.billi.be

Alles is in het Frans en ze zeggen niks over algemene beschikbaarheid. De "Testez si vous pouvez accéder à Billi" widget werkt hier niet. :-/

Ben benieuwd wel netwerk dit is, hoe ze die digitale tv doen, welke technologie, ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is een enorm sterk aanbod. :eek:
Vrij onrealistisch. Gaat zelfs onder het scherpe aanbod van Scarlet One.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Eens een beetje zitten zoeken. Firma is eigendom van een firma uit tervuren en firma's uit Cyprus en de Britse maagdeneilanden... (belastingvoordeel ? :? ).

Ben eens beniewd of ze hun aanbod gaan kunnen waarmaken, ziet er te mooi uit om waar te zijn eerlijk gezegd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

leuk hoe ze leuven & gent tesamen steken

http://alphanetworks.be/spip.php?rubrique1
maar dus nog geen Belgische dekking?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Votre adresse :

xxx
1170 Watermael-Boitsfort
Services disponibles :

* Internet
* Telephone

Allé, hier is het blijkbaar al beschikbaar. Echter nog geen TV :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jbeckers schreef:Weet er iemand hier meer over? http://www.billi.be

Alles is in het Frans en ze zeggen niks over algemene beschikbaarheid. De "Testez si vous pouvez accéder à Billi" widget werkt hier niet. :-/

Ben benieuwd wel netwerk dit is, hoe ze die digitale tv doen, welke technologie, ...

hier is de nederlandse versie http://www.billi.be/?lang=nl

alhoewel het alleen over de frontpage gaat blijkbaar..
Laatst gewijzigd door Ofloo op 25 feb 2010, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jbeckers schreef:Weet er iemand hier meer over? http://www.billi.be

Alles is in het Frans en ze zeggen niks over algemene beschikbaarheid. De "Testez si vous pouvez accéder à Billi" widget werkt hier niet. :-/

Ben benieuwd wel netwerk dit is, hoe ze die digitale tv doen, welke technologie, ...

je kan natuurlijk direct naar /nl surfen he :D
http://www.billi.be/?lang=nl
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

huur billibox van 6eur/maand zit precies niet in de maandelijkse prijs
joostcappon
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2007, 16:53

prijzen lijken wel goedkoop (maar ik kan geen frans dus mischien mis ik wel wat details

Het tv zenderaanbod lijkt ook meer op wallonie afgestemd

http://www.billi.be/IMG/pdf/bouquet_base.pdf
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Misschien een DBT-T-aanbod? Ik zal ze eens contacteren in mijn beste Frans (of zelfs in het Nederlands, om te zien hoe snel ze antwoorden). :D

Het internet- en telefoniegedeelte lijkt sterk op het CityConnect-aanbod van Dommel (24/3 Mbps zonder limiet).
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dat zijn wel prijzen die "normaal" zijn, zoals in het buitenland.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ondertussen iets geschreven op de UB Frontpage.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Er zit toch een foutje in dat artikel op de hoofdpagina: voor ongelimiteerd bellen moet je nog eens 6,99 € extra betalen. ( bovenop de 29,99 voor Telefonie en Internet)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

MarkDM schreef:Er zit toch een foutje in dat artikel op de hoofdpagina: voor ongelimiteerd bellen moet je nog eens 6,99 € extra betalen. ( bovenop de 29,99 voor Telefonie en Internet)

In het pack tv+tel+i-net is het gratis, voor het pack tel+i-net moet er inderdaad 6 euro bij gerekend worden. Bedankt voor de opmerking!
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Adsl2+.

Zegt genoeg.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

E-Leven.

Zegt genoeg.

(en vreemd genoeg wist ik dat E-Leven hierachter zat, nog voor ik de bevestiging hier las, E-Leven hun site was even rampzalig)
ooh. shiny.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Billi prône l’illimité à tous les point de vue, vous l’avez compris. Mais par expérience, certains d’entre vous savent que beaucoup d’opérateur renvoient à un « Fair Use Policy » Ici, il ne s’agit pas d’un "illimité commercial", pour reprendre les termes utilisé lors de la conférence de presse, mais d’un "réel illimité moyennant un usage privé et raisonnable.". Nous avons posé la question clairement : "A partir de quel volume risque-t-on d’être écarté chez Billi ?". Réponse : 200 Gb. Vous voilà informés !


Tot zover ongelimiteerd.

Bron: http://www.astel.be/Billi-Un-nouvel-ope ... imite_3570
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

cloink schreef:E-Leven.

Zegt genoeg.
...

Twee denkpistes hierbij:
* Ofwel gaan ze dezelfde toer op en proberen een hoop klanten te verkopen die weer in de miserie dreigen te geraken.
* Ofwel hebben ze uit hun fouten uit het verleden geleerd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Lol Billi. Is dat een provider voor baby's ofzo? :P :lol:
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Modbreak:
Bashen houden we niet van, onderbouw je mening.
Laat het mij zo stellen : Billi geef ik het voordeel van de twijfel terwijl ik BELGACON en telenet altijd het nadeel van de zekerheid geef.

Kan ik bij Billi mijn jaar volmaken? Ik weet het niet.

Betaal ik bij BELGACON en telenet teveel gedurende het jaar? Ik ben er zeker van.

Voor alle duidelijkheid, neen ik werk niet voor Billi noch heb ik er een abonnement maar ik vind het gewoon goedkoop hoe sommige fanboys zich uitlaten over concurrenten van hun werkgever/provider.

Zelf zit ik op dit ogenblik bij een 'alternatieve provider' die echter gebonden aan de door een van de hierboven vermelde zekerheden tot teveel betalen gebonden is.

Een bijkomende player op het triple way aanbod kan iedereen enkel maar toejuichen en BELGACON en telenet aanbiedingen worden opnieuw gedateerd mocht Billi erin slagen een nationale dekking te bereiken.

In ieder geval voor mij is internet/telefonie/tv beschikbaar (enkel nog wat kanalen toevoegen voor de Nederlandstaligen) en bij het verstrijken van mijn oyo ben ik weg bij mijn huidige provider.

En neen, als het tegenvalt kom ik niet klagen, na een jaar profiteer ik dan gewoon van de aanbiedingen voor nieuwe klanten bij alternatieve providers, alhoewel ik weinig problemen verwacht qua snelheid/stabiliteit bij Billi, wat dat betreft vermoed ik dat Scarlet en Voo-klanten slechter af zijn.

En nu mogen de BELGACON en telenet fanboys zich eens lekker laten gaan, koudweg gepakt lokt vreemde reacties uit.

PS. Ja ik gebruik bewust de alternatieve namen voor BGC en die provider uit Mechelen gezien de dubieuze verwijzingen naar het verleden uit die hoek komen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

TomG schreef:Lol Billi. Is dat een provider voor baby's ofzo? :P :lol:


't is nu ni dat Dommel zo een veel betere naam is he ;) Nen dikken hond me ne gele staart... ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ze houden het dus in de hondenwereld :beerchug: Woef Woef (oei dat is al een dierentijdschrift)
Gryx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:58

Momenteel is Billi enkel verkrijgbaar in delen van Limburg, in 10 Brusselse gemeenten en rond grote Waalse steden waaronder Namen, Bergen, Nijvel, La Louvière, Charleroi en Waver.


Voor de meeste hier dus niet interessant... En hoelang zal deze provider blijven bestaan?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En hun voorbereiding is er ook naar. Geen werkende Nederlandstalige website, de voorwaarden en legal conditions zijn er niet (ook niet in het Frans). En ze hebben al een persconferentie achter de rug.
Dit lijkt helemaal op E-Leven. En die arme Walen zijn zo blij en enthousiast met Billi. (zie naar ADSL-BC.org).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Lord Utopia schreef:En hun voorbereiding is er ook naar. Geen werkende Nederlandstalige website, de voorwaarden en legal conditions zijn er niet (ook niet in het Frans). En ze hebben al een persconferentie achter de rug.
Dit lijkt helemaal op E-Leven. En die arme Walen zijn zo blij en enthousiast met Billi. (zie naar ADSL-BC.org).


Ondertussen al niet meer juist
http://www.billi.be/plus/mentions-legales/?lang=fr
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Netto is er ook mee weg...

http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 8-2216.art

Blijkbaar zijn ze de kleine letters van Telenet vergeten te lezen. Volgens mij zijn ze de kabelkosten van +/- 12 Euro vergeten??
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er komt bij deze formule nog 10€ per maand voor de huur van de Billi box,en nog eens 6€ voor onbeperkt te kunnen bellen naar vaste toestellen in Belgie, (anders moet men betalen om met het vaste toestel te bellen),dus komt er eigenlijk een 16€ per maand nog bij de off. prijs.
La numericable heeft volgens mij nog altijd het beste aanbod,maar is alleen in Brussel te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

kaas2 schreef:Netto is er ook mee weg...

http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 8-2216.art

Blijkbaar zijn ze de kleine letters van Telenet vergeten te lezen. Volgens mij zijn ze de kabelkosten van +/- 12 Euro vergeten??

Ik heb het daar in de reacties bijgezet..
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het hangt nu in Brussel vol met affiches van Billi.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Alphanetworks, is de eigenaar daarvan niet één van de vroegere eigenaars van e-leven? (en dat verhaal kennen we)
Ben echter niet 100% zeker.

mvg
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Hier geen affiches te zien van Billi, nochtans zeker potentiële klanten hier, maar ik vermoed dat BGC net iets eerder was dan Billi met de campagne.

Tenandere, Belgacom, de hoofdeigenaar daarvan is de Belgische staat, en dat verhaal kennen we ook ;-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Afbeelding
http://www.billi.be/?lang=fr

Nouveaux Produits
Promo IP fixe
L’IP fixe est gratuite pour toute souscription à un abonnement Billi avant le 15 mai 2010 !

dekking
http://www.billi.be/villes-couvertes/?lang=fr

Ce pack est disponible avec ou sans l’option appel fixe illimité en Belgique. Pour l’option appel fixe illimité, rajoutez 5€ par mois.

"Attention Billi ne donne pas de support sur d’autres modems"
hopelijk mag je eigen modem gebruiken....?

tja, oké...ge moet nog raw copper line betalen= 45 € voor 24 Mbit DL/3 Mbit UL en ONGELIMITEERD downloaden!
vind ik toch mooie prijs....

de site zit wel nog vol fouten.

Als het beschikbaar is in (West)-Vlaanderen, zal ik wel de sprong in het duistere wagen.... :bang:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik zou mij er niet aan wagen. 24/3 Mbps internet? In uw stoutste dromen nog niet. Ongelimiteerd? Hell no, iets van een 150 GB. HD TV via ADSL2+? Hilarisch. Franstalige provider? Zoiets kan geen goeie Nederlandtalige support hebben (kijk maar naar Belcenter, Numéricable).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Ongelimiteerd? Hell no, iets van een 150 GB.

daar heb ik wel meer dan genoeg mee denk ik ;-) hang niet 24/24 u. aan mijn pc


Lord Utopia schreef:HD TV via ADSL2+? Hilarisch.

geen TV nodig, heb Tv-vlaanderen abbo + emu :twisted:

Lord Utopia schreef:Franstalige provider? Zoiets kan geen goeie Nederlandtalige support hebben (kijk maar naar Belcenter, Numéricable).

Nederlandstalig nee, maar denk eerder dat Walen veel nonchalanter zijn dan Vlamingen.....en NON is NON bij hen :beerchug:
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Lord Utopia schreef:Ik zou mij er niet aan wagen. 24/3 Mbps internet? In uw stoutste dromen nog niet. Ongelimiteerd? Hell no, iets van een 150 GB. HD TV via ADSL2+? Hilarisch. Franstalige provider? Zoiets kan geen goeie Nederlandtalige support hebben (kijk maar naar Belcenter, Numéricable).


Zonder TV iets van een 200 GB, met TV zou het echt limietloos zijn.
De Nederlandstalige support valt best mee, je hoort wel dat het geen Nederlandstalige is die je te woord staat maar de info die je krijgt wordt correct en duidelijk genoeg verstrekt.
Hun modem, dat is een andere vraag, ik heb die vervangen door een andere en line attenuation daalde van 26 naar 23 met merkbaar hogere downloadsnelheid tot gevolg, fixed ip was geregeld na een simpel telefoontje.

Downloadsnelheid (en het ligt aan de binnenbekabeling) iets van een 15 Mbps op 1,3 van de centrale, test op het aansluitpunt in de kelder zelf geven tussen 17-18 Mbps. (waarde die Billi doorgaf bij het vragen van info was 17 Mbps, redelijk correct dus), upload 1,5 Mbps.
Espresso
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 apr 2010, 22:29

Het ziet er allemaal goed uit , maar van de 50-tal TV-kanalen maar 2 in het Nederlands en een stuk of 20 in 't Frans.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Maak je geen illusies: dit komt van dezelfde mensen die bij 11 ook gingen ongelimiteerd het mooie weer maken. Op het begin zal het wel goed gaan, maar vanaf dat ze wat meer klanten krijgen, vrees ik ervoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Dat men naar E-leven zou verwijzen was te verwachten, nu zelfs als de zwartkijkers gelijk krijgen en het met Billi dezelfde weg op zou gaan als met E-leven hebben zij die als eersten een abonnement namen een jaar goedkoop internet gehad.
Als ze hun administratie doen zoals het hoort zie ik het E-leven scenario zich niet herhalen en daar wil ik hen het voordeel van de twijfel geven, ze zullen hun les wel getrokken hebben.

Als tweede lijn Dommel eruit, Billi erin, nu nog als eerste lijn BGC eruit, EDPnet erin.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

ispwatch schreef:Dat men naar E-leven zou verwijzen was te verwachten, nu zelfs als de zwartkijkers gelijk krijgen en het met Billi dezelfde weg op zou gaan als met E-leven hebben zij die als eersten een abonnement namen een jaar goedkoop internet gehad.
Als ze hun administratie doen zoals het hoort zie ik het E-leven scenario zich niet herhalen en daar wil ik hen het voordeel van de twijfel geven, ze zullen hun les wel getrokken hebben.

Als tweede lijn Dommel eruit, Billi erin, nu nog als eerste lijn BGC eruit, EDPnet erin.


Dat is waar, goedkoop en veel, dan gaat het fout en dan kunnen ze hier weer draadjes komen vullen over hun probleempjes.
Ik heb de indruk dat wie altijd 'het onderste uit de kan' wil ook dikwijls de bodem tegenkomt.Met zijn of haar neus.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”