Vrije browserkeuze vanaf maart

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Vanaf 1 maart zullen de miljoenen Europese gebruikers van Microsoft Internet Explorer de vraag krijgen of ze willen overstappen naar een andere browser. De reden hiervoor is een overeenkomst met de Europese Comissie.

Elke gebruiker die met Windows XP of later werkt zal wanneer hij internet explorer wil openen een melding krijgen dat hij ook kan switchen naar andere browsers. De gebruiker krijgt 5 willekeurige browsers te zien, hij heeft daarbij ook de keuze om nog eens 5 willekeurig gekozen browsers te bekijken.

In eerste instantie was Microsoft van mening Windows 7 uit te brengen zonder Internet Explorer. De EC nam hier echter geen genoegen mee en vond dat Microsoft de gebruikers de keuze zou moeten geven. Er werd dan ook halverwege december 2009 een overeenkomst gesloten waardoor Microsoft een keuzescherm dient te voorzien.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik weet echt niet goed wat ik hier nu moet van denken... IMHO was het voldoende om IE verwijderbaar te maken, of inderdaad zonder IE te verschepen. De maatregel die nu getroffen is vind ik een brug te ver... :|
ooh. shiny.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

cloink schreef:Ik weet echt niet goed wat ik hier nu moet van denken... IMHO was het voldoende om IE verwijderbaar te maken, of inderdaad zonder IE te verschepen. De maatregel die nu getroffen is vind ik een brug te ver... :|
Perfect voorspelbaar wat er gaat gebeuren. Wie reeds eerder voor een andere browser koos zal dat blijven doen de "jan met de pet" gebruiker die misschien niet eens weet wat de alternatieven zijn zal gewoon IE kiezen niet zoals ze er vroeger geen vragen bij stelden. Op internet gaan in voor de meesten toch al gewoon op het IE icoontje klikken en mails sturen ze met OE (of is het windows mail tegenwoordig?).
Laatst gewijzigd door on4bam 21 feb 2010, 09:23, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

cloink schreef:Ik weet echt niet goed wat ik hier nu moet van denken... IMHO was het voldoende om IE verwijderbaar te maken, of inderdaad zonder IE te verschepen. De maatregel die nu getroffen is vind ik een brug te ver... :|
En hoe ga je een andere browser downloaden als er standaard geen meegeleverd is?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Trojan schreef:
En hoe ga je een andere browser downloaden als er standaard geen meegeleverd is?
via gsm/andere pc/linux distro/...

Wanneer hij internet explorer wil openen:
msg "Welke browser verkiest u"
=> laat me gerust zullen de meesten verkiezen, ik neem ie.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoeveel mensen denkt ge dat "Internet" opstarten. Die weten niet wat een browser is...
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat klinkt zo bekend in de oren... het internet opstarten...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Trojan schreef:
wil je zeggen als je geen internet hebt of .. anders zijn er voldoende alternatieven bv ftp.exe rcp.exe een wget command misschien via xscript, .. er zijn voldoende manieren om bestanden via de console binnen te halen laat staan via de gui.

als het browser keuze programma een soort wget bevat kan dit ook, .. als je geen internet hebt, zal je ook niet echt een browser nodig hebben of wel, misschien op intranet maar dan kan je het nog altijd op intranet zetten, en dns van het hostname gewoon binden aan de server waar jij het beschikbaar maakt, ..

Persoonlijk vind ik dit een goede manier, al de jaren heeft MS ervoor gezorgd dat de gebruiker IE kent, op deze manier is de bekendheid van de vorige jaren toch een beetje verzacht door op zijn minst alternatieven kenbaar te maken.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Trojan schreef:
Internet is niet gelijk aan www, voordat er browsers waren was er ook gebruik te maken van internet...oa ftp, telnet, mail, gopher etc zijn allemaal internet-toepassingen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, want mijn buur weet hoe hij iets kan downloaden zonder zijn browser te gebruiken.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Lord Utopia schreef:Ja, want mijn buur weet hoe hij iets kan downloaden zonder zijn browser te gebruiken.
Héhé, mijn schoonvader belt nu al in paniek dat zijn Internet is verdwenen als hij het IE-icoontje niet direct kan vinden op de desktop...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hm, en dan zijn er mensen die durven beweren (niet hier) dat Apple een gesloten systeem is. Wat moeten wij dan denken van Microsoft? De gebruikers krijgen anno 2010 de vrije keuze van browser????? Als dat geen lachertje is
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vind het gewoon raar dat MS hiertoe verplicht wordt.
Zij brengen een product uit (en daar zit een browser bij) waarvoor de consument betaalt, daar is toch niks mis mee.

De consument kan dan toch nog steeds een andere browser kiezen als deze dat wil. Het is aan de consument om dit te beslissen. Soms kan de logica toch rare vormen aannemen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

texarcanaa schreef:Ik vind het gewoon raar dat MS hiertoe verplicht wordt.
Zij brengen een product uit (en daar zit een browser bij) waarvoor de consument betaalt, daar is toch niks mis mee.

De consument kan dan toch nog steeds een andere browser kiezen als deze dat wil. Het is aan de consument om dit te beslissen. Soms kan de logica toch rare vormen aannemen.
Feit is dat MS Windows bij .. 90? 95? procent van alle pc's wordt geleverd. Aldusdanig hebben ze een monopolie op de desktop. Lever daar een browser bij, en 99,9% van de users gaat deze gebruiken en geen andere downloaden. Dus, heb je een monopolie op de browser ook nog. Slechte zaak.

(is bvb ook zo dat MSN plots zo enorm populair is geworden, ook al zijn er - imho - veel betere IM's op de markt)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Willy1
Member
Member

Vandaag al met automatische updates.
Bijlagen
update.PNG
(25.12 KiB) 310 keer gedownload
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer