Snelheidsverhoging ook mogelijk bij ADSL 2+ ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een kennis van mij heeft ADSL2+ en woont heel dicht bij de centrale (om de hoek)
Vandaar de volgende schitterende (benijdenswaardige) lijnwaarden:
Attenuation: 2 dB
SNR: 20 dB
Zijn lijnprofiel is dus 12000 kbps download / 512 kpbs upload.

Met deze lijnwaarden zijn, zelfs op ADSL2+ veel hogere snelheden mogelijk.
Is de snelheidsverhoging die er binnenkort aankomt (1 maart) alléén voorbehouden voor VDSL2 klanten, of kunnen ADSL2+ klanten (voor zover hun lijn het aankan) ook een hogere snelheid krijgen ??

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Denk het niet, heb iig zo nog niks gehoord.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De maximum voor ADSL2+ blijft 12Mbit voor internet en 9Mbit als er tv op zit.

Klanten die niet tevreden zijn kunnen (tot april denkik) klagen over hun snelheid bij de helpdesk en krijgen dan een gratis migratie naar VDSL2 (ipv €50 activatiekosten).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:De maximum voor ADSL2+ blijft 12Mbit voor internet en 9Mbit als er tv op zit.

Klanten die niet tevreden zijn kunnen (tot april denkik) klagen over hun snelheid bij de helpdesk en krijgen dan een gratis migratie naar VDSL2 (ipv €50 activatiekosten).
Er lijken sommige providers te zijn die toch 10 en 15 Megabit kunnen aanbieden. Vraag mij af hoe zoiets zit.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
Trojan schreef:De maximum voor ADSL2+ blijft 12Mbit voor internet en 9Mbit als er tv op zit.

Er lijken sommige providers te zijn die toch 10 en 15 Megabit kunnen aanbieden. Vraag mij af hoe zoiets zit.
Verkoperspraat, meer niet ! Heb me altijd al geërgerd aan die providers (zoals bvb. in Nederland) die "fier" snelheden van 24 Mbps verkondigen in hun reclameboodschappen ! Belgacom is hier steeds terughoudend (lees: correct) in geweest. Het is natuurlijk verlokkelijk om met de snelste (theoretische) snelheden uit te halen, maar DSL is ALTIJD Best Effort ...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:

Op hun eigen DSLAM's, maar niet op die van belgacom (wholesale).
quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:

Verkoperspraat, meer niet ! Heb me altijd al geërgerd aan die providers (zoals bvb. in Nederland) die "fier" snelheden van 24 Mbps verkondigen in hun reclameboodschappen ! Belgacom is hier steeds terughoudend (lees: correct) in geweest. Het is natuurlijk verlokkelijk om met de snelste (theoretische) snelheden uit te halen, maar DSL is ALTIJD Best Effort ...
Zoals dommel en hun "gegarandeerde" 20Mbit bij speedconnect.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Trojan schreef: Klanten die niet tevreden zijn kunnen (tot april denkik) klagen over hun snelheid bij de helpdesk en krijgen dan een gratis migratie naar VDSL2 (ipv €50 activatiekosten).
Dus toch mogelijk om dit gratis te krijgen? Krijg je dan ook de bbox2 gratis? Denk dat ik dan eens ga bellen...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Min of meer ja, wel belangrijk dat ge duidelijk zegt dat ge niet tevreden zijt over de snelheid, anders gaat de vlieger niet op.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

quistnix schreef:
Niet overdrijven he... Ik sync bij DxADSL op 19731/1023 (20/1 ADSL2+ profiel). Rock solid verbinding (ooit 80 dagen zonder disconnect). Het kan dus perfect.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid

quistnix schreef:Verkoperspraat, meer niet ! Heb me altijd al geërgerd aan die providers (zoals bvb. in Nederland) die "fier" snelheden van 24 Mbps verkondigen in hun reclameboodschappen ! Belgacom is hier steeds terughoudend (lees: correct) in geweest. Het is natuurlijk verlokkelijk om met de snelste (theoretische) snelheden uit te halen, maar DSL is ALTIJD Best Effort ...
Maar in een ander topic zeg je:
JanBB schreef:Ik had gevraagd of ze me ook 10M/740k konden aanbieden.
Quistnix schreef: Ja, dat kan. Dit profiel bestaat op de ADSL2+ DSLAMs.
Onduidelijker kan het bijna niet. ;)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Het wil niet zeggen dat een profiel bestaat dat ze het ook effectief kunnen geven aan een klant, slechte lijnwaarden enal.

Daarom dat zo goed als alle providers "max xx Mbit" zeggen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Trojan schreef:Het wil niet zeggen dat een profiel bestaat dat ze het ook effectief kunnen geven aan een klant, slechte lijnwaarden enal.

Maar het kan gegeven worden, dáár gaat het om. Dat niet alle providers iets kunnen geven is duidelijk, en dat wist ik ook wel. ;)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Trojan schreef:Het wil niet zeggen dat een profiel bestaat dat ze het ook effectief kunnen geven aan een klant, slechte lijnwaarden enal.
Trojan ... dat is duidelijk en weten we.
De originele vraag ging over een gebruiker die wel zéér goede lijnwaarden heeft (2d dB verzwakking, 20 dB SNR).
Met andere woorden: op deze lijn zijn véél hogere snelheden mogelijk.
De vraag is of deze gebruiker een profiel zou kunnen krijgen die hoger is dan de huidige ADSL2+ standard van 12.000/512 ???
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef:
Trojan ... dat is duidelijk en weten we.
De originele vraag ging over een gebruiker die wel zéér goede lijnwaarden heeft (2d dB verzwakking, 20 dB SNR).
Met andere woorden: op deze lijn zijn véél hogere snelheden mogelijk.
De vraag is of deze gebruiker een profiel zou kunnen krijgen die hoger is dan de huidige ADSL2+ standard van 12.000/512 ???
Philippe.
Niet op adsl2+ bij belgacom, als je sneller wil moet je ofwel overstappen naar vdsl2 of een andere provider.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

vdsl2 moet wel technisch beschikbaar zijn hé.

er zijn nog klanten die op adsl2+ zitten om de eenvoudige reden dat vdsl2 niet beschikbaar is.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:er zijn nog klanten die op adsl2+ zitten om de eenvoudige reden dat vdsl2 niet beschikbaar is.
Dit is spijtig genoeg ook voor mij het geval.
En een planning van de implementatie van VDSL per straat/gemeente zal wel wishfull thinking zijn zeker?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:Verkoperspraat, meer niet ! Heb me altijd al geërgerd aan die providers (zoals bvb. in Nederland) die "fier" snelheden van 24 Mbps verkondigen in hun reclameboodschappen ! Belgacom is hier steeds terughoudend (lees: correct) in geweest. Het is natuurlijk verlokkelijk om met de snelste (theoretische) snelheden uit te halen, maar DSL is ALTIJD Best Effort ...
Maar in een ander topic zeg je:
JanBB schreef:Ik had gevraagd of ze me ook 10M/740k konden aanbieden.
Quistnix schreef: Ja, dat kan. Dit profiel bestaat op de ADSL2+ DSLAMs.
Onduidelijker kan het bijna niet. ;)
Ik zal het eens verduidelijken. Belgacom gaat geen reclame maken met snelheden hoger dan 12 Mb down voor ADSL2+. Ze zijn hier zeer terughoudend in omwille van het feit dat bij de grootste DSL provider er wel enorm veel ontevreden klanten zouden zijn wanneer achteraf blijkt dat die snelheid niet gehaald kan worden. Nu is het zo dat de theoretische snelheid van ADSL2+ inderdaad een pak hoger ligt. En dan zijn er kleinere ISPs, die in BROBA ADSL2+ profielen aanvragen van bvb. 15, 17 en zelfs 20 Mb down. Dit is op Belgacom DSLAMs. Daarom is Belgacom verplicht voor die ISPs de nodige lijnprofielen aan te maken. Dus ja, die profielen bestaan maar worden niet in retail (lees Skynet en Scarlet) aangeboden. En dan zijn er nog ISPs die in BRUO zitten, en dat betekent dat ook de DSLAMs zich bij de ISP zelf bevinden. Daar maken ze uiteraard profielen aan zoals ze zelf wensen. En dan kan het dus idd. dat iemand in deze topic zegt dat hij 20 Mb/ 1 Mb haalt. Bij BROBA is de hoogste waarde 20 Mb/740 Kb op ADSL2+
Laatst gewijzigd door quistnix 23 feb 2010, 22:33, in totaal 1 gewijzigd.
quistnix
Erelid
Erelid

Trojan schreef:
Lord Utopia schreef:Er lijken sommige providers te zijn die toch 10 en 15 Megabit kunnen aanbieden. Vraag mij af hoe zoiets zit.[/
Op hun eigen DSLAM's, maar niet op die van belgacom (wholesale).
Klopt niet, als het hun eigen DSLAMs zijn dan spreekt men over BRUO. Maar bij BROBA is het zo dat de Belgacom DSLAMs worden gebruikt en daar worden lijnprofielen opgezet die de BROBA ISPs wensen. Deze gaan tot 20 M/ 740 K in ADSL2+
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”