overstappen naar belgacom
-
- Starter
ik ben sterk aan het verzinnen om over te schakkelen naar belgacom maar zit nog met wat vraagjes.
-Heb geen telefoon binnen liggen wat kost dat om die aansluiting
- de surf snelheid is die goed bij belgacom of happert die regelmatig.
- kan je makkelijk tv kijken en surfen tegelijk zonder trager te kunnen surfen.
-Tv kan je 2 programmas tegelijk opnemen en een van die programma’s bekijken.
-Hoe groot hd van decorder
-Geen telefoon zijn er dan kosten voor de telefoon lijn of zit dat bij in de packs
-Makkelijk zelf alles aansluiten en activeren of heb je een technieker nodig voor de eerste keer
- wat kost het om ooit naar een lagere internet tarief te gaan.
ben altijd bij telenet geweeste en eigenlijk wel tevreden van hun diensten alleen te duur daarom wil ik overschakkelen maar ben bang dat belgacom niet zo goed werkt dan telenet
-Heb geen telefoon binnen liggen wat kost dat om die aansluiting
- de surf snelheid is die goed bij belgacom of happert die regelmatig.
- kan je makkelijk tv kijken en surfen tegelijk zonder trager te kunnen surfen.
-Tv kan je 2 programmas tegelijk opnemen en een van die programma’s bekijken.
-Hoe groot hd van decorder
-Geen telefoon zijn er dan kosten voor de telefoon lijn of zit dat bij in de packs
-Makkelijk zelf alles aansluiten en activeren of heb je een technieker nodig voor de eerste keer
- wat kost het om ooit naar een lagere internet tarief te gaan.
ben altijd bij telenet geweeste en eigenlijk wel tevreden van hun diensten alleen te duur daarom wil ik overschakkelen maar ben bang dat belgacom niet zo goed werkt dan telenet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Eerste vraag is of je aansluitbaar bent op VDSL2... is dat niet het geval zou ik eraf blijven.
Wat betreft TV denk ik dat je niet beters zal vinden dan TN.
Wat betreft TV denk ik dat je niet beters zal vinden dan TN.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Inderdaad, als VDSL2 bij jou beschikbaar is , zou ik niet twijfelen om over te stappen naar Belgacom.
De snelheid is bij mij optimaal (Internet Plus) en zéér stabiel !!, Belgacom TV werkt perfect ( sinds nov 2008)!
grtz
De snelheid is bij mij optimaal (Internet Plus) en zéér stabiel !!, Belgacom TV werkt perfect ( sinds nov 2008)!
grtz
-
- Deel van't meubilair
Was eens even aan het kijken naar de BGC website... en da's een pure ramp wat mij betreft.davylenders schreef:ben altijd bij telenet geweeste en eigenlijk wel tevreden van hun diensten alleen te duur daarom wil ik overschakkelen maar ben bang dat belgacom niet zo goed werkt dan telenet
Men spreekt hier trouwens nog altijd over Internet Light, Go en Plus bij de packs ?
Nieuwe packs zijn pas beschikbaar vanaf begin maart.r2504 schreef:Was eens even aan het kijken naar de BGC website... en da's een pure ramp wat mij betreft.davylenders schreef:ben altijd bij telenet geweeste en eigenlijk wel tevreden van hun diensten alleen te duur daarom wil ik overschakkelen maar ben bang dat belgacom niet zo goed werkt dan telenet
Men spreekt hier trouwens nog altijd over Internet Light, Go en Plus bij de packs ?
-
- Elite Poster
zoals vermeld in de aankondiging door belgacom worden deze produkten pas vanaf 1 maart gelanceerd.r2504 schreef:Was eens even aan het kijken naar de BGC website... en da's een pure ramp wat mij betreft.davylenders schreef:ben altijd bij telenet geweeste en eigenlijk wel tevreden van hun diensten alleen te duur daarom wil ik overschakkelen maar ben bang dat belgacom niet zo goed werkt dan telenet
dus pas vanaf die datum zal ook de site aangepast worden. Geduld is een schone deugd
het heeft weinig zin om nu al produkten op de site te zetten, die nog niet verkrijgbaar zijn. trouwens, de nieuwe produkten kunnen ook nog niet ingeleid worden in de BGC systemen. Dus geen pure ramp.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Deel van't meubilair
Moet ik ergens gemist hebben... dacht dat BGC aanpassingen onmiddelijk waren, en je bij TN moest wachten.hollebollegijs schreef:zoals vermeld in de aankondiging door belgacom worden deze produkten pas vanaf 1 maart gelanceerd.
Blijkbaar is het dus bij beide wachten.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zie de site van Belgacom zelf...r2504 schreef:Moet ik ergens gemist hebben... dacht dat BGC aanpassingen onmiddelijk waren, en je bij TN moest wachten.hollebollegijs schreef:zoals vermeld in de aankondiging door belgacom worden deze produkten pas vanaf 1 maart gelanceerd.
Blijkbaar is het dus bij beide wachten.
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl
Vanaf 1/03
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Komen er dan ook nieuwe packs met voordeliger tarieven?
We zijn momenteel klant bij BGC voor telefonie (classic) + internet (Go). Maar ik heb zopas gemerkt dat we geen pack hebben, maar alles afzonderlijk betalen. Maw nu betalen we 18,40 + 41,75 = 60,15 terwijl een pack telephony + internet met dezelfde producten slechts 52€ / maand kost! Op jaarbasis is dat al een serieus verschil, dus zou ik dat zo snel mogelijk willen laten aanpassen in een belgacom-verkooppunt, tenzij ik beter wacht tot maart? Kunnen ze die 50€ activeringskost voor een pack trouwens laten vallen als je afdingt?
We zijn momenteel klant bij BGC voor telefonie (classic) + internet (Go). Maar ik heb zopas gemerkt dat we geen pack hebben, maar alles afzonderlijk betalen. Maw nu betalen we 18,40 + 41,75 = 60,15 terwijl een pack telephony + internet met dezelfde producten slechts 52€ / maand kost! Op jaarbasis is dat al een serieus verschil, dus zou ik dat zo snel mogelijk willen laten aanpassen in een belgacom-verkooppunt, tenzij ik beter wacht tot maart? Kunnen ze die 50€ activeringskost voor een pack trouwens laten vallen als je afdingt?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ja dat kunnen ze en zeker als je einde contract bent.
Ik ga van generation naar een pack zonder activatie
Ik ga van generation naar een pack zonder activatie
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
Einde contract zijn we nog niet want vorig jaar ergens hebben we bij de omschakeling naar VDSL2 ingetekend op een nieuw jaarcontract (zo bleef de optie speed gratis + kregen we ook 1 maand gratis). Maar goed, nu ze toch hun prijzen opdrijven kan ik conform artikel 23 van de algemene voorwaarden kostenloos opzeggen. Ik ga mij goed documenteren, zeker ivm wat de concurrentie te bieden heeft en dan ga ik eens naar de belgacomwinkel.
- proximusboyke
- Elite Poster
als de prijs idd duurder is kan je zogezegd opzeggen dit was de reden van mijn generation en hebben mijn activatie gratis gegeven
-
- Plus Member
Maar heb je nu dan nog altijd generation in een pack? Of hoe zit dat juist?proximusboyke schreef:als de prijs idd duurder is kan je zogezegd opzeggen dit was de reden van mijn generation en hebben mijn activatie gratis gegeven
Zou ik ook gewoon m'n classic line kunnen behouden maar m'n internet laten omzetten naar generation internet, met behoud van m'n huidige login en e-mailadressen?
- proximusboyke
- Elite Poster
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _aio_price
eerst had ik dat van 92.05€ mei 2009
16/09 /09 overgestap naat generation zonder kosten omdat ik te weinig volume had die ik gewend was bij telenet
01/03/10 terug naar mijn origineel pack zonder de kosten wel met nieuw jaarcontract. Maar dat geeft niet want is toch goedkoper of telenet.
alles blijft hetzelfde login email enz
eerst had ik dat van 92.05€ mei 2009
16/09 /09 overgestap naat generation zonder kosten omdat ik te weinig volume had die ik gewend was bij telenet
01/03/10 terug naar mijn origineel pack zonder de kosten wel met nieuw jaarcontract. Maar dat geeft niet want is toch goedkoper of telenet.
alles blijft hetzelfde login email enz
Ik denk dat hier een foutje in zit. Met een pack (telefoon Classic, ADSL Go, (gratis) digi tv + digibox) = 60,15ulixes schreef: Maar ik heb zopas gemerkt dat we geen pack hebben, maar alles afzonderlijk betalen. Maw nu betalen we 18,40 + 41,75 = 60,15 terwijl een pack telephony + internet met dezelfde producten slechts 52€ / maand kost!
-
- Erelid
Neen.wim48 schreef: Ik denk dat hier een foutje in zit. Met een pack (telefoon Classic, ADSL Go, (gratis) digi tv + digibox) = 60,15
Dat kost idd 60,15 euro per maand. Maar het pack Classic+Go kost wel degelijk 52 euro.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik was eventueel aan het overwegen over te stappen naar Belgacom TV (in plaats van de anologe kabel)
dan valt de kost van de kabel weg : 172,80 euro per jaar
maar belgacom tv kost ook wel 18.5 euro per maand, dat komt neer op 222 per jaar , dus een besparing is dat niet
van die kost is het wel € 6/maand voor huur decoder -- ik zou eventueel wel aan zo een decoder kunnen geraken, gaat die dan werken op mijn adres of is die gekoppeld aan een bepaald adres?
dan zou de kost van belgacom tv beperkt blijven tot 150 euro per jaar
belgacom tv heeft ook het probleem dat het lastiger is om meerdere tv's aan te sluiten
voordelen zijn beter beeld, meer zenders, 1 voetbalmatch gratis per weekend?
dan valt de kost van de kabel weg : 172,80 euro per jaar
maar belgacom tv kost ook wel 18.5 euro per maand, dat komt neer op 222 per jaar , dus een besparing is dat niet
van die kost is het wel € 6/maand voor huur decoder -- ik zou eventueel wel aan zo een decoder kunnen geraken, gaat die dan werken op mijn adres of is die gekoppeld aan een bepaald adres?
dan zou de kost van belgacom tv beperkt blijven tot 150 euro per jaar
belgacom tv heeft ook het probleem dat het lastiger is om meerdere tv's aan te sluiten
voordelen zijn beter beeld, meer zenders, 1 voetbalmatch gratis per weekend?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- proximusboyke
- Elite Poster
euhm 18.5 is decoder inbegrepen
bij TN moet je dus 13.33 kabel + 8€ hd digicorder = 21.33 x12 maand
Als je pack hebt betaal je niks voor tv bij belgacom
- xenne
- Elite Poster
ik vergeleek analoge kabel met belgacom tv - in dat geval is belgacom tv duurder, behalve als je een decoder gratis op de kop zou kunnen tikken.
-
- Elite Poster
opgelet, enkel met pack met telefonie en internetproximusboyke schreef:euhm 18.5 is decoder inbegrepen
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- xenne
- Elite Poster
weet er iemand of er veel verschil zitten tussen verschillen type's Belgacom decoders?
dit lijkt me het laatste type
HD ready - veronderstel ook met harde schijf? veel info is er verder niet van te vinden
dan heb je dit ouder type
ik vind er weinig info van - is dat ook HD ready?
mvg
HD ready - veronderstel ook met harde schijf? veel info is er verder niet van te vinden
mvg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik gebruik die onderste bijna anderhalf jaar (2 stuks) en die zijn HD. Heb trouwens van eentje ook een tijd geleden de HDD upgegraded (oude, doch grotere HDD die ik op overschot had liggen).
- xenne
- Elite Poster
bedankt voor de info - staan de technische gegevens ergens online? ik zie dat er precies een usb aan de voorkant zit? hdmi zal er ook wel opzitten veronderstel ik?TomG schreef:Ik gebruik die onderste bijna anderhalf jaar (2 stuks) en die zijn HD. Heb trouwens van eentje ook een tijd geleden de HDD upgegraded (oude, doch grotere HDD die ik op overschot had liggen).
weet er ook iemand het verschil ts b box 1 en b box 2?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Met die USB poort kan je niks aanvangen (buiten een keyboard mss, maar niet getest). Aangezien die HD is, heeft hij uiteraard een HDMI aansluiting.
verschil tussen b-box1 en 2 is dat de laatste zowel ADSL2 als VDSL2 ondersteund. Die laatste is dus ook noodzakelijk wil je HD kanalen bekijken.
verschil tussen b-box1 en 2 is dat de laatste zowel ADSL2 als VDSL2 ondersteund. Die laatste is dus ook noodzakelijk wil je HD kanalen bekijken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Is het waar dat je met internet generation maar 1 pc kan aansluiten?
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Het zijn dezelfde decoders van SA (Scientific Atlanta) maar die zijn door Cisco overgekocht. De laatste nieuwe is wat kleiner en zit in een andere behuizing. Die USB aansluiting wordt niet gebruikt, zelfs niet voor een keyboard, wat ik wel spijtig vind. Extern keyboard werkt enkel met infrarood.xenne schreef:weet er iemand of er veel verschil zitten tussen verschillen type's Belgacom decoders?
-
- Erelid
Volgens mij is enkel de oude Tiglin (die blauwe lelijke bak, zoals getoond in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=gbJj06NFf5Q ) niet HD-ready (nog oude HDD van 80 GB ook).xenne schreef:weet er iemand of er veel verschil zitten tussen verschillen type's Belgacom decoders?
mvg