Scarlet - problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Ik kom van Dommel en zit sinds 1 maand op scarlet... abo van 19,95 Euro. Is stukken goedkoper dan Dommel maar ook stukken trager. Ik heb eigenlijk al spijt.

Gisteren gemail - reactie is verwacht binnen de 3 dagen
Deze ochtend gebeld. Ikheb bijna niet moeten wachten en het was een vriendelijk meisje maar uiteindelijk zei ze: "Alle staat goed, ik weet het niet. Ik ga een dossier aanmaken".

Ik gebruik een Vigor 2820n en krijg als error "Message [ PPP Shutdown ]" - Weet iemand wat dit wil zeggen ?

Dit is het volledige resultaat:


Enable Line Name Mode Up Time
Yes ADSL Scarlet PPPoE 00:00:00
IP GW IP TX Packets TX Rate(Bps) RX Packets RX Rate(Bps)
--- --- 0 0 0 0
Message [ PPP Shutdown ]

ADSL Information ( ADSL Firmware Version: 211011_A)
ATM Statistics TX Cells RX Cells TX CRC errs RX CRC errs
0 0 0 0
ADSL Status Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
----- READY 0 0 0 0

De settings op mijn modem (Draytek Vigor 2820n):

Multi-PVC channel: channel 1
VPI: 8
VCI: 35
Encapsulation Type: LLC/SNAP
Protocol: PPoE
Modulation: Multimode

Username : xxxxxxx@SCARLET
Password : (correct ingevuld)

PPP authentication: PAP or CHAP

Ik denk dat alles goed staat...

Weet iemand wat PPP Shutdown wil zeggen ?


Bijkomend: mijn Dommel abonnement liep nog eventjes. Ik heb geen belgacom telefoonlijn maar gebruik raz copper. Zou daar iets kunnen verkeerd gelopen zijn in de overzet ? In principe zou nu ongeveer mijn dommel abonnement afgelopen moeten zijn...
khildin
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2010, 15:55

Message [ PPP Shutdown ]

Dit is een disconnect. Nu is het de vraag waar dit door komt. Ik weet van de Darytek Vigors dat er een setting bestaat die automatisch na x minuten de verbinding verbreekt. Als je deze \setting op 0 zet dan wordt die automatische disconnect door het modem uitgeschakeld.

Overigens zou de provider ook in hun logs moeten kunnen terugvinden wanneer er bij jou een disconnect optreedt.

Je kan in dit pdfbestand bij punt 11 meer vinden over de melding ppp shutdown.
Afbeelding
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik had hetzelfde probleem, 2 weken zonder internet gezeten hier is de oplossing:

Belgacom/Scarlet hebben 2 lijnen in gebruik, een PPPoE lijn en een PPPoA lijn. Indien je modem niet meer met de PPPoE lijn werkt zul je het modem opnieuw moeten instellen. De juiste settings voor de PPPoA lijn zijn:

PPPoA VC MUX
VPI=8 VCI=35
Username en Password vereist

Indien je problemen hebt om een 2e connectie in je modem aan te maken, reset het modem dan eerst naar zijn fabrieksinstellingen. In de faq sectie wordt de procedure voor deze harde reset uitgelegd.
sonislam
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2010, 12:03

hallo,
ik gebruik ook scarlet en heb ook de zelefde probleem, die PPP brandt niet meer en dus de zelfde probleem, de computer zegt dat er alles ok is met mijn verbinding.
ik heb die zelfde account van 19.99 euro, ik ben bij scarlet sinds 5 maanden geleden (einde 2009) en al die vijf maanden heb ik die probleem gehad, als ik die bel zeggen ze "alles ok met de verbinding, wij gaan een dossier opmaken"
Modem van Trust...

er zijn wel een paar mensen die ik ken en geen problemen met scarlet hebben :?

misschien is mijn probleem met de lijn zelf, die van buiten binnen mijn appartement komt :?

alle gegevens correct ingevuld!

momenteel werkt die niet!

SOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

if u can contact me at [email protected] or jsut send a PM pleaseee
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

probeer eens met een andere modem ipv de isp met de vinger te wijzen.
of een gewone adsl modemke waarbij je de pppoe sessie op je pc start (met dialup)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”