binnenkort sagem wat met mijn Fritz?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Hi,

Binnenkort komt men een Sagem plaatsen omdat BC in al zijn wijsheid Scarlet opkocht en er dus zo voor zorgde dat mijn huidige ISP (DxADSL) op hun netwerkt gaat komen.
Situatie is momenteel:
Discoverylijn.
Fritzbox 7170 op de 1e verdieping (1e aansluitpunt is beneden achter een zetel en wordt niet gebruikt).
Ik sync op 20/1 (19731/1023) dus is de binnenbekabeling waarschijnlijk wel dik in orde).
Uitgaande gesprekken gaan via VOIP (VOIPcheap) met de 2 telefoons die aan de Fritz hangen, inkomende via de telefoonaansluiting van de splitter naar de Fritz. Fritzbox beschikt over een ingebouwd antwoordapparaat.

Vermits de manual van de FB er van uit gaat dat je het modemgedeelte gebruikt voor internet staat er weinig tot niets vermeld als er een externe modem gebruikt wordt.

Nu de vraag, als ik de Fritzbox aan de Sagem aansluit en instel dat de internetaansluiting via LAN1 gaat i.p.v. via DSL (menusetting) kan ik dan de Fritz met volledige functionaliteit blijven gebruiken zoals nu?
Gaat de installateur de modem op de eerste verdieping willen plaatsen of MOET dat op het eerste contactpunt? (de bekabeling verleggen is ei zo na onmogelijk).
Voor zo ver ik al gelezen heb is er met de Sagem niet veel aan te vangen wegens custom firmware van BC (geen USB, 2 poorten voor TV...) en is er een 36u disconnect...

Alvast bedankt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Dat modem-gedeelte hoef je helemaal niet te gebruiken. De vele Telenetters doen dat ook niet !
In de setup ga je naar:
Internet -> Account Information
Daar kan je aanvinken: "Internet connection via LAN"

De Voip wordt dan uitgestuurd op zijn LAN-poort.

Gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

MarkDM schreef:Dat modem-gedeelte hoef je helemaal niet te gebruiken. De vele Telenetters doen dat ook niet !
In de setup ga je naar:
Internet -> Account Information
Daar kan je aanvinken: "Internet connection via LAN
Je hoeft inderdaad het modem gedeelte niet te gebruiken, maar ik zou wel aanraden om de Fritz als router te blijven gebruiken, en dus de FrizBox een PPPoE verbinding te laten maken (die je om de 24 uur automatisch laat disconnecten). Op die manier kan je je huidig intern netwerk volledig behouden.
In deze opstelling gebruik je de Sagem alleen als VDSL2 modem.

Wat betreft de plaats voor de Sagem. Gezien je FritzBox nu perfect synct aan 20Mbps, zou ik proberen de Sagem op dezelfde plaats aan te sluiten (hoewel theoretisch op het EERSTE contcatpunt moet.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Het loopt allemaal wat anders dan voorzien maar uiteindelijk komt er toch VDSL. Waarschijnlijk ga ik overstappen naar EDPnet waar natuurlijk ook een Sagem modem moet gebruikt worden Het gaat om een Webr@cer 3464 ipv de Fast. Vermits nergens manuals te vinden zijn (ze zitten blijkbaar niet eens bij de modem zelf) wou ik al graag op voorhand weten hoe deze modem in bridge te zetten.
Momenteel draait de Fritz ook al met een aparte modem (D-link) die in bridge staat dus wat config daarvan betreft zit het wel goed. :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

on4bam schreef:Het loopt allemaal wat anders dan voorzien maar uiteindelijk komt er toch VDSL. Waarschijnlijk ga ik overstappen naar EDPnet waar natuurlijk ook een Sagem modem moet gebruikt worden Het gaat om een Webr@cer 3464 ipv de Fast. Vermits nergens manuals te vinden zijn (ze zitten blijkbaar niet eens bij de modem zelf) wou ik al graag op voorhand weten hoe deze modem in bridge te zetten.
Momenteel draait de Fritz ook al met een aparte modem (D-link) die in bridge staat dus wat config daarvan betreft zit het wel goed. :-D
Geef je vdsl2 modem hetzelfde ip als je dlink en het zal werken (indien pppoe en geen ip-client fritzbox).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”