TN ExpressNet XL >> Belgacom

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
camarilo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Najaar 1999 werd het mogelijk om aangesloten te worden op de kabel hier in Antwerpen Stad en sindsdien ben ik altijd klant geweest bij Telenet maar overweeg nu weg te gaan.

Ik heb nu ExpressNet XL in een Groovy Shake. Belde gisteren en er werd me verteld dat ik Internet per sofort kan opzeggen; het digital tv abo in Juli. Ik wil weg omdat ik ontgoocheld ben in de werkwijze van TN...ben ik al lang, maar hun koppigheid om ook de niet topabo's een hogere download limiet te gunnen (of FUP), komt me de strot uit en ik wil daar gewoon eindelijk van af.

Dus heb ik rondgekeken naar alternatieven en dan kwam ik bij Belgacom, de iets minder rigiede helft van het welbekende duopolie.

Zoek een snelle lijn, denk dat VSDL2 hier in de straat wel moet kunnen; zit op ongeveer 140 meter van zo een (waarschijnlijk ROP) kastje in de Justitiestraat. Zoek ook liefst een ongelimiteerd abo, al is 175 GB voor mij toch wel voldoende. Ik heb dit berichtje geplaatst omdat ik twijfel over de snelheden van Belgacom vis-a-vis Telenet. Ik haal nu een gemiddelde downloadspeed van 19,05 MB/S en upload van 0.95. Da's gewoon goed en ben bang dat ik téveel aan snelheid zal moeten inboeten als ik overstap naar BCM. In Maart haalt een ExpressNet XL waarschijnlijk 28 MB/S en de upload zal ook wat hoger uitkomen dan vandaag. De rangschikking van providers op ISP Monitor liegt er ook niet om; de download snelheid van BCM produkten zijn daar bijna altijd véél minder snel. Het beste van Belgacom is zowat de helft zo snel dan Telenet. :-( Is dit ook zo of zie ik dit verkeerd; kwa snelheid, is het verschil tussen de beiden écht zo groot? :?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Aan je topic dacht ik dat je ging zeggen dat Telenet veel beter is dan Belgacom :p.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Staar je gewoon niet blind op die getallen, 20 of 28 Mbps das gewoon niet merkbaar tijdens het surfen en wat maakt het uit dat het iets trager gaat als je een bestand download. Neem daarbij dat de upload bij BGC wel merkbaar sneller is dan bij TN. VDSL2 is zeker beschikbaar in Antwerpen centrum.
Als je echt veel limiet wint kan je ook opteren voor VDSL2 via Dommel, Edpnet of Proximus Generation. Keuze genoeg dus...
Afbeelding
camarilo
Member
Member

Tomby schreef:Aan je topic dacht ik dat je ging zeggen dat Telenet veel beter is dan Belgacom :p.
Telenet:

Pro: Stabiliteit
Snel

Con: Duur
Lage download limiet voor wat je betaalt
camarilo
Member
Member

Special_K schreef:Staar je gewoon niet blind op die getallen, 20 of 28 Mbps das gewoon niet merkbaar tijdens het surfen en wat maakt het uit dat het iets trager gaat als je een bestand download. Neem daarbij dat de upload bij BGC wel merkbaar sneller is dan bij TN. VDSL2 is zeker beschikbaar in Antwerpen centrum.
Als je echt veel limiet wint kan je ook opteren voor VDSL2 via Dommel, Edpnet of Proximus Generation. Keuze genoeg dus...
Minder dan de helft zo snel is wel een groot verschil, denk ik. Is VDSL2 écht zo veelbelovend? Prijs is ook belangrijk, daarom ben ik niet geneigd naar Dommel over te stappen...de instapkosten zijn daar erg duur. :-( Zou fantastisch voelen om van die ketting (download limiet) rond men nek af te zijn, maar op nog niet eens de helft kwa snelheid terugvallen zou wel varen, denk ik. Argh.................
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

generation 20/1.5 met 175GB voor 30€ en 100GB voor 10€ extra indien je wilt vind ik wel een mooi aanbod
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
camarilo
Member
Member

proximusboyke schreef:generation 20/1.5 met 175GB voor 30€ en 100GB voor 10€ extra indien je wilt vind ik wel een mooi aanbod
Op papier, ja!! Maar wat is de échte (gemiddelde) snelheid? Ben wel bereid een stap terug te doen om van onder hun limiet onderuit te komen, maar terugvallen naar minder dan de helft van de speed van men huidige verbinding schrikt me af. :bang:
camarilo
Member
Member

Special_K schreef:Staar je gewoon niet blind op die getallen, 20 of 28 Mbps das gewoon niet merkbaar tijdens het surfen en wat maakt het uit dat het iets trager gaat als je een bestand download. Neem daarbij dat de upload bij BGC wel merkbaar sneller is dan bij TN. VDSL2 is zeker beschikbaar in Antwerpen centrum.
Dat is absoluut de moeite!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

als vdsl aansluitbaar is heb je wel de snelheden
ik haal nu met mijn generation

Download Speed: 11455 kbps (1431.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1001 kbps (125.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 60 ms
woensdag 10 februari 2010 22:14:34
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:Latency: 60 ms
Snelheden zijn mooi... maar je latency ligt wel hoog ?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

r2504 schreef:
proximusboyke schreef:Latency: 60 ms
Snelheden zijn mooi... maar je latency ligt wel hoog ?
Vind ik ook.
camarilo
Member
Member

THX proximusboyke voor de info. Ben overgestapt naar Generation :-)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”