The Pirate Bay weldra geblokkeerd in Italië

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Weldra zal The Pirate Bay geblokkeerd moeten worden door Italiaanse providers. Dat besliste het gerechtshof van Bergamo. Miljoenen Italiaanse surfers zouden zo de toegang tot de torrentsite ontzegd worden.

In de zomer van 2008 werd de The Pirate Bay al eens geblokkeerd door de Itliaanse providers. De torrentsite ging daartegen in beroep en won. Het gerechtshof van Bergamo oordeelde toen dat geen enkele buitenlandse website zou mogen worden geblokkeerd, ook niet wanneer er sprake zou zijn van het schenden van auteursrecht.

Enkele weken geleden herbekeek het hooggerechtshof de zaak. Deze keer waren ze een heel andere mening toegedaan. Internet service providers zouden BitTorrent-sites wel degelijk mogen blokkeren, ook al worden deze niet gehost in Italië. Websites die bestanden gratis aanbieden waar auteursrecht op rusten, zouden zich bezighouden met criminele zaken, aldus het gerechtshof. Deze week gaf het gerechtshof van Bergamo het bevel de toegang tot The Pirate Bay via Italiaanse providers te weigeren.

The Pirate Bay is zich nog aan het beraadslagen of het al dan niet in beroep gaat tegen het bevel. De torrentsite zou naar het Europees Gerechtshof kunnen stappen.

Userbase Frontpage
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik dacht dat TPB geen illegale content aanbood, enkel een txt-bestand...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Ik dacht dat TPB geen illegale content aanbood, enkel een txt-bestand...
Ze faciliteren wel illegaal downloaden... en ook enkel dat (dus Google is geen argument).
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ze hosten ook legaal materiaal, toch?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hij doelt erop dat je mag illegale praktijken niet "stimuleren"
In zekere zin te vergelijken met deur open laten
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

liger schreef:hij doelt erop dat je mag illegale praktijken niet "stimuleren"
In zekere zin te vergelijken met deur open laten
Als dat zo is, dan gaat de vergelijking met autos, (sport)vuurwapens, aanstekers, messen en dies meer wel op en waar zijn ze dan aan begonnen in het Italie-van-Berlusconi :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
liger
Elite Poster
Elite Poster

niet waar.

Bij auto's is er niks aan auto dat je stimuleert om misdaad te plegen. Moesten auto automatisch nummerplaat "omwisselen" bij snelheidsoverschrijding, dan wel.

Het is niet dat omdat iets je kan helpen met misdaad dat het producent ook misdaad probeert te bevorderen
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hangt ervanaf hoe je het bekijkt. Als een snelheidsmeter van een auto tot 220 reikt...
Er is ook niemand die je verplicht om illegale downloads te doen als je op piratebay surft, je kan er perfect de legale uithalen. Er staat ook nergens in het groot: 'please download illegal software', ook niet 'upload illegal software', dus aanzetten is in mijn ogen niet helemaal waar. En BTW laat het nu net Italie of all places zijn die zoiets gaat verbieden. Het land waar de premier van meer beschuldigd wordt dan alle inwoners van Leuven Centraal samen :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
liger
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:Hangt ervanaf hoe je het bekijkt. Als een snelheidsmeter van een auto tot 220 reikt...
vanuit standpunt van de wet zeker -.-
Er is ook niemand die je verplicht om illegale downloads te doen als je op piratebay surft, je kan er perfect de legale uithalen.
lees nog eens, het gaat niet over verplichtingen
Er staat ook nergens in het groot: 'please download illegal software', ook niet 'upload illegal software', dus aanzetten is in mijn ogen niet helemaal waar.
daar gaat het ook niet om. Wrs waren ze veroordeeld omdat ze geen filters hadden en wouden niks doen om illegale uploads tegen te gaan. ("deur open laten")
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Joe De Mannen schreef:Er is ook niemand die je verplicht om illegale downloads te doen als je op piratebay surft, je kan er perfect de legale uithalen.
We gaan niet hypocriet doen hé... zonder de illegale content zou TPB trouwens al lang niet meer bestaan.
liger schreef:daar gaat het ook niet om. Wrs waren ze veroordeeld omdat ze geen filters hadden en wouden niks doen om illegale uploads tegen te gaan. ("deur open laten")
Niet alléén wilde ze geen filters plaatsen... ze staken constant hun middenste vingertje op naar de media industrie. Ze gaven dus duidelijk aan dat ze 200% weet hadden waar ze mee bezig waren, en geen enkele intentie hadden hieraan iets te veranderen.
liger
Elite Poster
Elite Poster

jaja, maar middenvinger naar media is niet bepaald onwettelijk (here's one ..i.. :twisted: )
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”