Scarlet of dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Wanneer ik ga verhuizen ga ik telenet buitenzwieren omdat ze veel te duur zijn voor hetgene wat ge krijgt op het vlak van internet.
Nu is mijn vraag: Naar wat moet ik gaan: scarlet of dommel.
Want als ik sommige posts lees is het overal wel iets zie de bomen door het bos niet meer.
Volgens tests zou ik rond de 3 a 3.5 km van de centrale zitten (weet niet meer welke tests) en zou volgens de dommel site 6 mbit aankunnen.
Binnenkort moet ik de keuze maken van het moment dat ik een huisnummer toegekent krijg op ons nieuw adres.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je zit in een gebied waar 6 Mbps aangeboden kan worden. Die tests zijn géén garanties. Snelheid hangt af van verschillende factoren zoals afstand, binnenbekabeling, de staat van de koperlijn, hoeveel traffiek er over het internet gaat in de centrale.

Op zo'n grote afstand haal je max 4 Mbps. Enkel met VDSL2 (speedconnect of One) kun je een hogere snelheid halen.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Max 4 mbit zou ik niet zeggen. Zal wel iets meer zijn. Toen ik in aarschot woonde haalde ik op 6 km nog 4 mbit. En binnenbekabeling zal wel zeer goed zijn omdat het nieuwbouw is he.
En wat ik er nog vergeten bij te zeggen ben is dat ik redelijk veel usenet gebruik en daar zit dommel dan weer in zijn voordeel.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

metal schreef:Max 4 mbit zou ik niet zeggen. Zal wel iets meer zijn. Toen ik in aarschot woonde haalde ik op 6 km nog 4 mbit. En binnenbekabeling zal wel zeer goed zijn omdat het nieuwbouw is he.
En wat ik er nog vergeten bij te zeggen ben is dat ik redelijk veel usenet gebruik en daar zit dommel dan weer in zijn voordeel.

Ik zou dat wel zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”