Wat is ZEN?
Transparante prijs
Je betaalt een vast bedrag per maand, alles inbegrepen. Er wachten je dus nooit onaangename verrassingen.
Transparante activering
Vanaf je activering krijg je alle noodzakelijke informatie voor de volgende stappen.
Optimale kwaliteit
Je geniet een adsl-verbinding zonder onderbreking. Als deze toch gedurende meer dan 48 u onderbroken zou worden, bieden we je een financiële compensatie die overeen komt met een maand gratis Mobistar ADSL.
Kwalitatieve ondersteuning
Ons grondig opgeleid team staat elke dag voor je klaar van 8 u tot 22 u, behalve op zondag. Je kan mailen, bellen op 0800 85 700, of klik hier.
http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/inte ... n-garantie
Is dit de eerste keer dat een provider actief promotie maakt met gratis internet, indien je internet niet werkt?
Mobistar ADSL - ZEN
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik vind wel dat ze iets mogen doen aan hun ondoorzichtige prijs.
Normale prijs voor ADSL max 6 = 40 € . Je krijgt echter permanent 15 € korting. Komt op 25 €, de beste prijs op dit ogenblik voor een raw-copper aansluiting.
Dat truukje met de korting houd echter veel klanten weg:
Normale prijs voor ADSL max 6 = 40 € . Je krijgt echter permanent 15 € korting. Komt op 25 €, de beste prijs op dit ogenblik voor een raw-copper aansluiting.
Dat truukje met de korting houd echter veel klanten weg:
- Wie niet aandachtig leest denkt waarschijnlijk dat je die korting alleen het eerste jaar krijgt.
- Bij de vergelijkingen (oa Testaankoop) komen ze helemaal achteraan, bij de duurste alternatieve providers. Want die vergelijkingen houden geen rekening met promoties. 40 € dus !
- Ik heb al een vergelijking bij Scarlet gezien. Ook daar kwamen ze er slecht uit. 40 € is veel duurder dan Scarlet. En zij vergeten er dan natuurlijk hun meerkost voor rawcopper te vermelden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Erelid
Ik denk dat ze eerder mikken op mobiele telefonie klanten en klanten voor mobiele data. ADSL zien ze eerder als noodzaak om als antwoord te hebben op... ?, denk ik.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
MarkDM schreef:Ik vind wel dat ze iets mogen doen aan hun ondoorzichtige prijs.
Dat truukje met de korting houd echter veel klanten weg:Ik vraag me af of ze wel veel ADSL-klanten willen bij Mobistar !
- Wie niet aandachtig leest denkt waarschijnlijk dat je die korting alleen het eerste jaar krijgt.
- Bij de vergelijkingen (oa Testaankoop) komen ze helemaal achteraan, bij de duurste alternatieve providers. Want die vergelijkingen houden geen rekening met promoties. 40 € dus !
- Ik heb al een vergelijking bij Scarlet gezien. Ook daar kwamen ze er slecht uit. 40 € is veel duurder dan Scarlet. En zij vergeten er dan natuurlijk hun meerkost voor rawcopper te vermelden.
en door de niet transparante communicatie, is er een zeer groot wantrouwen tegenover Mobistar. Bovendien als je 5 min
surft weet je dat je hun "livebox" MOET gebruiken, hierdoor geen alternatieve SIP providers mogelijk zijn, verplicht hun dure
telefoon optie enz........... en dan blijf je maar beter waar je bent...
-
- Erelid
Je bent niet verplicht hun Livebox te gebruiken om te surfen, hoor.
-
- Elite Poster
Ik gebruik al bijna 1 jaar een Fritz!box als modem. Geen enkel probleem.dejean schreef: Bovendien als je 5 min surft weet je dat je hun "livebox" MOET gebruiken, hierdoor geen alternatieve SIP providers mogelijk zijn,...
De telefonie is (voorlopig) nog bij Belgacom.
Ik zou eerder zeggen dat ze het beste aanbod hebben v/d all-in-one providers.dejean schreef: verplicht hun dure telefoon optie enz........... en dan blijf je maar beter waar je bent...
Voor 3 €/maand een telefoonummer en voor 7 € /maand extra onbeperkt bellen naar vaste lijnen, 24u/24u.
Samen met je ADSL komt dat op 35€/maand.
Wie biedt dat ? Bij Telenet kan je voor die prijs alleen in de daluren gratis bellen (Shake Internet en telefonie).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Aanbod is goed en de optie tot mobiel internet is zeker een pluspunt.
Alleen vind ik 35 Gb iets te weinig. Ik zou er in theorie mee toekomen, maar dat moet ik regelmatig om mijn verbruik letter. (gem: 32 Gb)
Alleen vind ik 35 Gb iets te weinig. Ik zou er in theorie mee toekomen, maar dat moet ik regelmatig om mijn verbruik letter. (gem: 32 Gb)
-
- Pro Member
Lord Utopia schreef:Je bent niet verplicht hun Livebox te gebruiken om te surfen, hoor.
hé bedankt !! dan wordt het wel interessant,
ik werd door één van hun "promo" girls recentelijk aangesproken in grootwarenhuis voor hun ADSL
abonnement en die beweerden dat ik verplicht was hun modem te gebruiken.
PS, heeft mobistar een eigen " betrouwbaar " netwerk ?
-
- Erelid
De pings op het Mobistar-netwerk (en Euphony) zijn hoog. Ontegensprekelijk. P2P-gamen is een hel voor mij. Niet voor servers die naast de deur zijn (Vk, Nederkand, Frankrijk), maar vanaf je iets verder gaat, zit je in de problemen. Met Telenet had ik zoiets niet.
Qua performantie van het netwerk: dit is wél goed. Een stabiele 4/.384 Mbps verbinding. Hun zware uploadbeperking mag wel afgezwakt worden. 0,384 megabit upload is één van de pijnpunten.
Dus, de voordelen:
25 euro per maand;
geen belgacom-lijn nodig;
35 GB volume voor die prijs is zeer schappelijk;
stabiel netwerk.
nadelen:
ping die aan de hoge kant is;
extra volumeblokken 1 euro = 1 GB (verbruik je 0,35 GB, dan betaal je 0,35 euro), voor wanneer 35 GB niet genoeg is (soms heb ik eens problemen daarmee);
384 kbps upload is aan de zeer lage kant, geen ADSL2+ of VDSL2.
Qua performantie van het netwerk: dit is wél goed. Een stabiele 4/.384 Mbps verbinding. Hun zware uploadbeperking mag wel afgezwakt worden. 0,384 megabit upload is één van de pijnpunten.
Dus, de voordelen:
25 euro per maand;
geen belgacom-lijn nodig;
35 GB volume voor die prijs is zeer schappelijk;
stabiel netwerk.
nadelen:
ping die aan de hoge kant is;
extra volumeblokken 1 euro = 1 GB (verbruik je 0,35 GB, dan betaal je 0,35 euro), voor wanneer 35 GB niet genoeg is (soms heb ik eens problemen daarmee);
384 kbps upload is aan de zeer lage kant, geen ADSL2+ of VDSL2.
-
- Pro Member
Lord U , heeft een hoge ping ook negatieve invloed bij gewoon laden van internetpagina's ? of merk je dat niet echt.
Wat met downloads, VPN iemand negatieve of positieve ervaringen ??
Ik ben positief voor dit Mobistar aanbod, als ik dan toch geen ADSL2+ of VDSL mogelijk is wil ik geen 48 € meer betalen
voor mijn edpnet ADSL + Belgacom tel
mooi alternatief
Mobistar ADSL + Nomado VOIP + Norkring TV ( juni )
Ik ben positief voor dit Mobistar aanbod, als ik dan toch geen ADSL2+ of VDSL mogelijk is wil ik geen 48 € meer betalen
mooi alternatief
-
- Erelid
Video's op Youtube inladen gaat toch trager. Ik heb al Google DNS en Open DNS gebruikt, hier is weinig verschil tussen. Andere pagina's inladen, daar merk ik geen verschil van. VPN heb ik nog niet geprobeerd.dejean schreef:Lord U , heeft een hoge ping ook negatieve invloed bij gewoon laden van internetpagina's ? of merk je dat niet echt.
mooi alternatief
Wat bedoel je met Norking TV (juni) ?
-
- Pro Member
Digitale televisie via ether ( zoals digitenne in Holland )Lord Utopia schreef:Video's op Youtube inladen gaat toch trager. Ik heb al Google DNS en Open DNS gebruikt, hier is weinig verschil tussen. Andere pagina's inladen, daar merk ik geen verschil van. VPN heb ik nog niet geprobeerd.dejean schreef:Lord U , heeft een hoge ping ook negatieve invloed bij gewoon laden van internetpagina's ? of merk je dat niet echt.
mooi alternatief
Wat bedoel je met Norking TV (juni) ?
zonder toetsers of bellen, maar veel goedkoper dan kabel enz...
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldet ... artid=4310
-
- Erelid
Ah, maar ik dacht dat ondertussen die datum al verplaatst is naar 2011.
-
- Elite Poster
Downloads gaan op volle lijnsnelheid. 't Niet zoals bij Tele2/Base waar je dikwijls je maximum snelheid niet haalt.dejean schreef:Wat met downloads, VPN iemand negatieve of positieve ervaringen ??
VPN werkt hier zonder problemen. Voip gaat ook goed .