ADSL & nummerportering Discovery naar Weepee: fiasco!
Geplaatst: 25 jan 2010, 00:23
Al enkele jaren was ik een tevreden Dommel netconnect gebruiker i.c.m. een Discovery lijn. Tot ik mij liet verleiden door de Belgacom Internet Generation aanbieding. Bovendien zou ik mijn Discovery line vaarwel kunnen zeggen. Mooi meegenomen als actieve VOIP'er. Het fiasco
begint wanneer er een nummerportering aangevraagd wordt om mijn tel# naar weepee te porteren. Hoewel het administratief ook niet vlekkeloos verliep vanaf de dag dat ik voor ADSL bij BGC koos.
Een overzichtje:
17/09/2009: Online bestel ik Internet generation. Ik vraag de activatie voor 19/10/2009, vermits ik nog een opzeg moet doen
bij Dommel.
21/09/2009: Opzeg bij Dommel. Van BGC krijg een bevestigingsbrief van de aanvraag. Ik merk dat de activatiedatum
op 24/09/2009 staat, terwijl ik quasi 100% zeker ben dat ik 19/10/2009 online gevraagd had. Trouwens de leveringsdatum van
de gratis modem staat op 19/10/2009. Ik kijk nog eens naar de activatie email van BGC en zie dat daar ook 24/09/2009
vermeld staat als activatiedatum, dit terzijde. Ik bel deze dag nog naar BGC en vraag om uitstel van activatie. Ze gingen het proberen.
29/09/2009: 's morgens internet weg via Dommel. Te vroeg naar mijn goesting maar soit we kunnen ermee leven.
Diezelfde dag of de dag erna surf ik via BGC.
06/10/2009: aanvraag nummerportering discovery > weepee met gewenste overdracht op 30/10/2009
23/10/2009: BGC factuur. Activatie aangerekend, kosten levering modem gefactureerd en internet gefactureerd vanaf 18/09/2009.
Ik dien online een klacht in voor deze factuur en betaal het onbetwiste bedrag (zoals online gevraagd zelfs al heb ik een domiciliëring)
Ik betaal abo (oktober-november) voor discovery + Internet generation.
29/10/2009: Brief BGC dat klacht ontvankelijk is + credit nota. Activatie, leveringskost en facturatie 18/09 tot 30/09 worden
gecrediteerd. Alles lijkt me terug in orde.
30/10/2009: Brief BGC dat er een fout vastgesteld werd m.b.t. factuur 23/10 ?!? Credit nota voor terugbetaling internet go van
november. Bedrag (+/- 26 EUR) klopt dan nog ook nog niet met oorspronkelijk betaald bedrag op factuur 23/10. Alles is nog in
mijn voordeel, maar ik wist al hoe laat het was. De miserie kon beginnen...
10/11/2009: Brief BGC bevestiging nummerportering
23/11/2009: Internet weg... Eerste reactie: gotver, ze hebben de adsl ook ge-deactiveerd. Ik had duidelijk vermeld op het
overdrachtdocument bij Weepee dat ADSL op de lijn moest blijven. Ik bel BGC en ze gingen ADSL terug activeren. Hoewel ik wist dat
dit waarschijnlijk problemen ging geven, stelt de BGC medewerker mij gerust dat alles in orde ging komen qua facturatie. Ze kon wel de
papierhandel niet stoppen (bv. bevestigingsbrief). 's avonds heb ik terug ADSL.
24/11/2009: Factuur en credit nota BGC. Credit note discovery line 23/11 tot 30/11. Factuur voor schadevergoeding voortijdige
opzeg discovery line (24/11 tot 10/12). Hoe valt dit te rijmen? Ook op de factuur schadevergoeding (24/11 tot 10/12) voortijdige opzeg
Internet GO, maar onmiddellijk gecrediteerd. Soit, eindresultaat is dat ik +/- 2 EUR moet betalen.
Diezelfde dag krijg ik ook een bevestiging aanvraag van een nieuw product. Wat blijkt, mijn Internet generation promotie is vervangen door de
standaard "6 maand voor 10 EUR" promotie. Nice...
9/12/2009: ik bel naar BCG, doe mijn hele verhaal en zeg dat ik een contract met hen aangegaan ben met de "internet generation"
promotie in september en ik eis dat dit gecorrigeerd wordt.
10/12/2009: Brief BGC bevestiging aanvraag wijziging. Doodleuk wordt hier vermeld van aanvraag bijkomend volume 75GB. Ik ben
deze soep stilletjes aan beu. Ik heb hier al uren en uren aan verspeeld en wacht af tot de onterechte factuur ooit wel zal arriveren...
17/01/2010: Factuur BGC. 444 EUR en een klets!!!! Internet GO met 6 maand promotie van 23/11 t.e.m. februari. +
bijkomend volume vanaf 10/12 + voortijdige opzegging Internet GO 23/11 t.e.m. 17/09/2010 + activatie Internet GO zonder vaste lijn.
Morgen gaat er een klacht naar BGC en BIPT.
Maglor heeft iets soortgelijks meegemaakt, las ik hier.
http://ns1.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=22304
Dit amateurisme begint me grondig tegen te steken.
begint wanneer er een nummerportering aangevraagd wordt om mijn tel# naar weepee te porteren. Hoewel het administratief ook niet vlekkeloos verliep vanaf de dag dat ik voor ADSL bij BGC koos.
Een overzichtje:
17/09/2009: Online bestel ik Internet generation. Ik vraag de activatie voor 19/10/2009, vermits ik nog een opzeg moet doen
bij Dommel.
21/09/2009: Opzeg bij Dommel. Van BGC krijg een bevestigingsbrief van de aanvraag. Ik merk dat de activatiedatum
op 24/09/2009 staat, terwijl ik quasi 100% zeker ben dat ik 19/10/2009 online gevraagd had. Trouwens de leveringsdatum van
de gratis modem staat op 19/10/2009. Ik kijk nog eens naar de activatie email van BGC en zie dat daar ook 24/09/2009
vermeld staat als activatiedatum, dit terzijde. Ik bel deze dag nog naar BGC en vraag om uitstel van activatie. Ze gingen het proberen.
29/09/2009: 's morgens internet weg via Dommel. Te vroeg naar mijn goesting maar soit we kunnen ermee leven.
Diezelfde dag of de dag erna surf ik via BGC.
06/10/2009: aanvraag nummerportering discovery > weepee met gewenste overdracht op 30/10/2009
23/10/2009: BGC factuur. Activatie aangerekend, kosten levering modem gefactureerd en internet gefactureerd vanaf 18/09/2009.
Ik dien online een klacht in voor deze factuur en betaal het onbetwiste bedrag (zoals online gevraagd zelfs al heb ik een domiciliëring)
Ik betaal abo (oktober-november) voor discovery + Internet generation.
29/10/2009: Brief BGC dat klacht ontvankelijk is + credit nota. Activatie, leveringskost en facturatie 18/09 tot 30/09 worden
gecrediteerd. Alles lijkt me terug in orde.
30/10/2009: Brief BGC dat er een fout vastgesteld werd m.b.t. factuur 23/10 ?!? Credit nota voor terugbetaling internet go van
november. Bedrag (+/- 26 EUR) klopt dan nog ook nog niet met oorspronkelijk betaald bedrag op factuur 23/10. Alles is nog in
mijn voordeel, maar ik wist al hoe laat het was. De miserie kon beginnen...
10/11/2009: Brief BGC bevestiging nummerportering
23/11/2009: Internet weg... Eerste reactie: gotver, ze hebben de adsl ook ge-deactiveerd. Ik had duidelijk vermeld op het
overdrachtdocument bij Weepee dat ADSL op de lijn moest blijven. Ik bel BGC en ze gingen ADSL terug activeren. Hoewel ik wist dat
dit waarschijnlijk problemen ging geven, stelt de BGC medewerker mij gerust dat alles in orde ging komen qua facturatie. Ze kon wel de
papierhandel niet stoppen (bv. bevestigingsbrief). 's avonds heb ik terug ADSL.
24/11/2009: Factuur en credit nota BGC. Credit note discovery line 23/11 tot 30/11. Factuur voor schadevergoeding voortijdige
opzeg discovery line (24/11 tot 10/12). Hoe valt dit te rijmen? Ook op de factuur schadevergoeding (24/11 tot 10/12) voortijdige opzeg
Internet GO, maar onmiddellijk gecrediteerd. Soit, eindresultaat is dat ik +/- 2 EUR moet betalen.
Diezelfde dag krijg ik ook een bevestiging aanvraag van een nieuw product. Wat blijkt, mijn Internet generation promotie is vervangen door de
standaard "6 maand voor 10 EUR" promotie. Nice...
9/12/2009: ik bel naar BCG, doe mijn hele verhaal en zeg dat ik een contract met hen aangegaan ben met de "internet generation"
promotie in september en ik eis dat dit gecorrigeerd wordt.
10/12/2009: Brief BGC bevestiging aanvraag wijziging. Doodleuk wordt hier vermeld van aanvraag bijkomend volume 75GB. Ik ben
deze soep stilletjes aan beu. Ik heb hier al uren en uren aan verspeeld en wacht af tot de onterechte factuur ooit wel zal arriveren...
17/01/2010: Factuur BGC. 444 EUR en een klets!!!! Internet GO met 6 maand promotie van 23/11 t.e.m. februari. +
bijkomend volume vanaf 10/12 + voortijdige opzegging Internet GO 23/11 t.e.m. 17/09/2010 + activatie Internet GO zonder vaste lijn.
Morgen gaat er een klacht naar BGC en BIPT.
Maglor heeft iets soortgelijks meegemaakt, las ik hier.
http://ns1.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=22304
Dit amateurisme begint me grondig tegen te steken.