Al enkele jaren was ik een tevreden Dommel netconnect gebruiker i.c.m. een Discovery lijn. Tot ik mij liet verleiden door de Belgacom Internet Generation aanbieding. Bovendien zou ik mijn Discovery line vaarwel kunnen zeggen. Mooi meegenomen als actieve VOIP'er. Het fiasco
begint wanneer er een nummerportering aangevraagd wordt om mijn tel# naar weepee te porteren. Hoewel het administratief ook niet vlekkeloos verliep vanaf de dag dat ik voor ADSL bij BGC koos.
Een overzichtje:
17/09/2009: Online bestel ik Internet generation. Ik vraag de activatie voor 19/10/2009, vermits ik nog een opzeg moet doen
bij Dommel.
21/09/2009: Opzeg bij Dommel. Van BGC krijg een bevestigingsbrief van de aanvraag. Ik merk dat de activatiedatum
op 24/09/2009 staat, terwijl ik quasi 100% zeker ben dat ik 19/10/2009 online gevraagd had. Trouwens de leveringsdatum van
de gratis modem staat op 19/10/2009. Ik kijk nog eens naar de activatie email van BGC en zie dat daar ook 24/09/2009
vermeld staat als activatiedatum, dit terzijde. Ik bel deze dag nog naar BGC en vraag om uitstel van activatie. Ze gingen het proberen.
29/09/2009: 's morgens internet weg via Dommel. Te vroeg naar mijn goesting maar soit we kunnen ermee leven.
Diezelfde dag of de dag erna surf ik via BGC.
06/10/2009: aanvraag nummerportering discovery > weepee met gewenste overdracht op 30/10/2009
23/10/2009: BGC factuur. Activatie aangerekend, kosten levering modem gefactureerd en internet gefactureerd vanaf 18/09/2009.
Ik dien online een klacht in voor deze factuur en betaal het onbetwiste bedrag (zoals online gevraagd zelfs al heb ik een domiciliëring)
Ik betaal abo (oktober-november) voor discovery + Internet generation.
29/10/2009: Brief BGC dat klacht ontvankelijk is + credit nota. Activatie, leveringskost en facturatie 18/09 tot 30/09 worden
gecrediteerd. Alles lijkt me terug in orde.
30/10/2009: Brief BGC dat er een fout vastgesteld werd m.b.t. factuur 23/10 ?!? Credit nota voor terugbetaling internet go van
november. Bedrag (+/- 26 EUR) klopt dan nog ook nog niet met oorspronkelijk betaald bedrag op factuur 23/10. Alles is nog in
mijn voordeel, maar ik wist al hoe laat het was. De miserie kon beginnen...
10/11/2009: Brief BGC bevestiging nummerportering
23/11/2009: Internet weg... Eerste reactie: gotver, ze hebben de adsl ook ge-deactiveerd. Ik had duidelijk vermeld op het
overdrachtdocument bij Weepee dat ADSL op de lijn moest blijven. Ik bel BGC en ze gingen ADSL terug activeren. Hoewel ik wist dat
dit waarschijnlijk problemen ging geven, stelt de BGC medewerker mij gerust dat alles in orde ging komen qua facturatie. Ze kon wel de
papierhandel niet stoppen (bv. bevestigingsbrief). 's avonds heb ik terug ADSL.
24/11/2009: Factuur en credit nota BGC. Credit note discovery line 23/11 tot 30/11. Factuur voor schadevergoeding voortijdige
opzeg discovery line (24/11 tot 10/12). Hoe valt dit te rijmen? Ook op de factuur schadevergoeding (24/11 tot 10/12) voortijdige opzeg
Internet GO, maar onmiddellijk gecrediteerd. Soit, eindresultaat is dat ik +/- 2 EUR moet betalen.
Diezelfde dag krijg ik ook een bevestiging aanvraag van een nieuw product. Wat blijkt, mijn Internet generation promotie is vervangen door de
standaard "6 maand voor 10 EUR" promotie. Nice...
9/12/2009: ik bel naar BCG, doe mijn hele verhaal en zeg dat ik een contract met hen aangegaan ben met de "internet generation"
promotie in september en ik eis dat dit gecorrigeerd wordt.
10/12/2009: Brief BGC bevestiging aanvraag wijziging. Doodleuk wordt hier vermeld van aanvraag bijkomend volume 75GB. Ik ben
deze soep stilletjes aan beu. Ik heb hier al uren en uren aan verspeeld en wacht af tot de onterechte factuur ooit wel zal arriveren...
17/01/2010: Factuur BGC. 444 EUR en een klets!!!! Internet GO met 6 maand promotie van 23/11 t.e.m. februari. +
bijkomend volume vanaf 10/12 + voortijdige opzegging Internet GO 23/11 t.e.m. 17/09/2010 + activatie Internet GO zonder vaste lijn.
Morgen gaat er een klacht naar BGC en BIPT.
Maglor heeft iets soortgelijks meegemaakt, las ik hier.
http://ns1.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=22304
Dit amateurisme begint me grondig tegen te steken.
ADSL & nummerportering Discovery naar Weepee: fiasco!
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Lol, toen ik je bericht aan het lezen was, kwam hetgeen ik meegemaakt heb allemaal terug boven. Bij mij is uiteindelijk alles in orde geraakt. Ik hoop voor jou ook. De enige raad die ik je kan geven is niet afgeven en klacht indienen bij de ombudsdienst. Maar dat ben je blijkbaar al van plan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb het omgekeerd gedaan...
van dommel naar Base gegaan met de "home pack" systeem...
waarbij Belgacom het 2de paar heeft geactiveerd voor Base;
ik heb expleciet gekozen dat tele2/base hun eigen nr kreeg...
van zodra de "dommel" uitgewerkt was heb ik dat telefoonnr laten porteren naar 3starsnet...
na een jaar ging base 5 euro stijgen in prijs... dus heb ik ook naar internet generation gegaan...
ik heb toen m'n adres ingegeven en niet m'n nummer ; het 2de paar was toch terug vrij...
en base opgezegd;
ook m'n 3starsnr naar weepee overgezet...
dankzij een handset via 3starsnet gekocht kreeg ik er een nieuw nr...m'n bestaand nr bij 3stars kon ik niet hergebruiken (doh)
maar uiteindelijk het uitbellen via 3starsnet gecancelled... afgelopen week werkte dat niet meer... bezet toon of iets dergelijsk terwijl alles correct registered was...support bij 3starsnet was nihil; nochtans m'n 6 maand waren nog niet voorbij en ik had nog niet over m'n 200min per week ofzo gebeld(?)
van dommel naar Base gegaan met de "home pack" systeem...
waarbij Belgacom het 2de paar heeft geactiveerd voor Base;
ik heb expleciet gekozen dat tele2/base hun eigen nr kreeg...
van zodra de "dommel" uitgewerkt was heb ik dat telefoonnr laten porteren naar 3starsnet...
na een jaar ging base 5 euro stijgen in prijs... dus heb ik ook naar internet generation gegaan...
ik heb toen m'n adres ingegeven en niet m'n nummer ; het 2de paar was toch terug vrij...
en base opgezegd;
ook m'n 3starsnr naar weepee overgezet...
dankzij een handset via 3starsnet gekocht kreeg ik er een nieuw nr...m'n bestaand nr bij 3stars kon ik niet hergebruiken (doh)
maar uiteindelijk het uitbellen via 3starsnet gecancelled... afgelopen week werkte dat niet meer... bezet toon of iets dergelijsk terwijl alles correct registered was...support bij 3starsnet was nihil; nochtans m'n 6 maand waren nog niet voorbij en ik had nog niet over m'n 200min per week ofzo gebeld(?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Vorig jaar heb ik ook mijn discovery line ingeruild voor raw copper (dxAdsl) en nummerportering naar WeePee.
Ik ben toen speciaal naar een BGC winkel geweest om die opzegging te doen. Zodoende had ik een document met een handtekening van een BGC-medewerker, mocht het misgaan. Heb toen ook expliciet laten vermelden dat het ADSL-signaal moest behouden blijven.
Dat doc heb ik ook ingescand en naar dxAdsl en WeePee gestuurd.
Gelukkig heb ik het doc niet meer nodig gehad en is alles vlekkeloos verlopen.
De omschakeling heb ik toen vooral gedaan om niet ongewild uitgaande gesprekken via BGC te doen en nadien hoge facturen te krijgen.
Ik ben toen speciaal naar een BGC winkel geweest om die opzegging te doen. Zodoende had ik een document met een handtekening van een BGC-medewerker, mocht het misgaan. Heb toen ook expliciet laten vermelden dat het ADSL-signaal moest behouden blijven.
Dat doc heb ik ook ingescand en naar dxAdsl en WeePee gestuurd.
Gelukkig heb ik het doc niet meer nodig gehad en is alles vlekkeloos verlopen.
De omschakeling heb ik toen vooral gedaan om niet ongewild uitgaande gesprekken via BGC te doen en nadien hoge facturen te krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
probleem is dat raw copper "13 euro" kost na 1 jaar... ik heb effectief "no fixed line" staan... ipv "raw copper/discovery/classic"johcla schreef:Vorig jaar heb ik ook mijn discovery line ingeruild voor raw copper (dxAdsl) en nummerportering naar WeePee.
Ik ben toen speciaal naar een BGC winkel geweest om die opzegging te doen. Zodoende had ik een document met een handtekening van een BGC-medewerker, mocht het misgaan. Heb toen ook expliciet laten vermelden dat het ADSL-signaal moest behouden blijven.
Dat doc heb ik ook ingescand en naar dxAdsl en WeePee gestuurd.
Gelukkig heb ik het doc niet meer nodig gehad en is alles vlekkeloos verlopen.
De omschakeling heb ik toen vooral gedaan om niet ongewild uitgaande gesprekken via BGC te doen en nadien hoge facturen te krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bij dxAdsl is het 7 euro/maand. Bij dxAdsl is die verplicht als je geen vaste telefoonlijn hebt.skynetbbs schreef: probleem is dat raw copper "13 euro" kost na 1 jaar... ik heb effectief "no fixed line" staan... ipv "raw copper/discovery/classic"
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
leuk vorig jaar was het dacht ik nog 5 euro eerste jaar 13 euro volgender jaren?johcla schreef:Bij dxAdsl is het 7 euro/maand. Bij dxAdsl is die verplicht als je geen vaste telefoonlijn hebt.skynetbbs schreef: probleem is dat raw copper "13 euro" kost na 1 jaar... ik heb effectief "no fixed line" staan... ipv "raw copper/discovery/classic"
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Verwissel je Dommel niet met dxAdsl? Bij Dommel is het idd 1e jaar 5 euro, nadien 13,31.skynetbbs schreef:leuk vorig jaar was het dacht ik nog 5 euro eerste jaar 13 euro volgender jaren?johcla schreef:Bij dxAdsl is het 7 euro/maand. Bij dxAdsl is die verplicht als je geen vaste telefoonlijn hebt.skynetbbs schreef: probleem is dat raw copper "13 euro" kost na 1 jaar... ik heb effectief "no fixed line" staan... ipv "raw copper/discovery/classic"
dxAdsl rekent 7 euro / maand aan en Scarlet 5 euro / maand.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat je één kapitale fout hebt begaan: je hebt Generation aangevraagd op je bestaande Discoverlyline (ter vervanging van Dommel netconnect) en daarna je Discoveryline opgezegd.pussyfooter schreef:Al enkele jaren was ik een tevreden Dommel netconnect gebruiker i.c.m. een Discovery lijn. Tot ik mij liet verleiden door de Belgacom Internet Generation aanbieding. Bovendien zou ik mijn Discovery line vaarwel kunnen zeggen. Mooi meegenomen als actieve VOIP'er. Het fiasco begint wanneer er een nummerportering aangevraagd wordt om mijn tel# naar weepee te porteren. Hoewel het administratief ook niet vlekkeloos verliep vanaf de dag dat ik voor ADSL bij BGC koos.
Je had meteen Generation als "Internet Go zonder vaste lijn" moeten aanvragen (op je tweede paar).
Na activatie kon je dan Dommel opzeggen en je Discovery line porteren naar Wepee
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- sventunus
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 17:05
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 1 keer
Ik heb net een post gedaan over mijn nachtmerrie, en lees bij jou een heel soortgelijk verhaal, dus blijkbaar ben ik niet alleen.
Heb zonet klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Die hebben me in het verleden nog al goed kunnen helpen met soortgelijke miserie, dus ik hoop dat het nu weer resultaat oplevert en wens jou ook alle succes toe!
Werkelijk niet te geloven hoe zo'n groot bedrijf zo met de mensen hun voeten kan spelen, ronduit schandalig!
Heb zonet klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Die hebben me in het verleden nog al goed kunnen helpen met soortgelijke miserie, dus ik hoop dat het nu weer resultaat oplevert en wens jou ook alle succes toe!
Werkelijk niet te geloven hoe zo'n groot bedrijf zo met de mensen hun voeten kan spelen, ronduit schandalig!
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Dit zou achteraf gezien misschien de beste oplossing geweest zijn. Ik bewoon echter een huis waar de telefoonbekabeling dateert van rond de tweede wereldoorlog (vermoed ik) en binnenkomende telefoonkabel heeft slechts 2 draadjes. Vermits dit huis waarschijnlijk in 2010 of 2011 gesloopt zou worden, wilde ik geen moeite doen om nog een nieuwe bekabeling aan te vragen...philippe.deleye schreef:[Ik denk dat je één kapitale fout hebt begaan: je hebt Generation aangevraagd op je bestaande Discoverlyline (ter vervanging van Dommel netconnect) en daarna je Discoveryline opgezegd.
Je had meteen Generation als "Internet Go zonder vaste lijn" moeten aanvragen (op je tweede paar).
Na activatie kon je dan Dommel opzeggen en je Discovery line porteren naar Wepee
Philippe.
Ik ben ook niet echt lichtzinnig over de switch gegaan. Ik wilde absoluut mijn telefoonnummer behouden, dus ik kon in september niet rechtstreeks een "Internet Generation" zonder vaste lijn aanvragen. Ook heb ik dit en andere fora bezocht en kwam tot de conclusie dat een verandering van ADSL met vaste lijn naar ADSL zonder vaste lijn bij BGC geen voortijdige opzeg zou betekenen. Ook heb ik reacties gezien dat bij de opzeg van een Discovery Line men automatisch een Raw copper zou krijgen. (zelfs via andere ADSL ISP's)
De zaakvoerder van Weepee bevestigde me in november ook dat BGC soms ten onrechte ADSL afsluit en raadde mij aan om klacht bij de ombudsdienst in te dienen.
Het is nogal kras dat de beëindiging van een telefoonabonnement de verbreking van het ADSL contract impliceert. Beide producten bestaan apart en kunnen apart besteld worden, dus lijkt het me wettelijk ook normaal dat je deze apart kan beëindigen. Zeker als je ze contractueel apart bent aangegaan. En zelfs hebben ze de wet aan hun kant. Het is commercieel absoluut discutabel om deze toe te passen.
Patrick
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb net jou post gelezen en dat lijkt me ook een erwtensoepje. Ik hoop dat je een positief resultaat boekt. Het is idd een nachtmerrie als je zoiets voorhebt.sventunus schreef:Ik heb net een post gedaan over mijn nachtmerrie, en lees bij jou een heel soortgelijk verhaal, dus blijkbaar ben ik niet alleen.
Heb zonet klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Die hebben me in het verleden nog al goed kunnen helpen met soortgelijke miserie, dus ik hoop dat het nu weer resultaat oplevert en wens jou ook alle succes toe!
Werkelijk niet te geloven hoe zo'n groot bedrijf zo met de mensen hun voeten kan spelen, ronduit schandalig!
Ik heb al uren gespendeerd met telefoontjes aan de Belgacom klantendienst. Ik heb dan nog het geluk dat ik tijdens de kantooruren kan bellen, anders kom je er gegarandeerd slechts na lang wachten binnen. Of je er nu binnengeraakt of niet, je wordt toch niet geholpen. Blijkbaar kennen deze medewerkers ook het product "internet generation" niet echt.
Ik heb ooit de incompetentie van Electrabel mogen ervaren, nu heb ik hetzelfde voor met een ander staatsbedrijf.
Ik had sinds 2004 van "gratis" internet kunnen genieten indien ik 70m kabel had getrokken van het huis van mijn ouders naar mijn woonst. Ik ben dus goed zot geweest om toch maar de regels te respecteren. En dit is mijn loon. Indien mijn nieuwbouw er komt, investeer ik zeker in een tweede nutsvoorziening aansluiting aan de achterkant en graaf ik een sleuf tot aan het ouderlijke huis.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als ik maar 70m kabel verwijderd zou zijn van het ouderlijk huis, dan had ik geen moment getwijfeld om één internetverbinding te delen. Ik denk niet dat er "regels" bestaan die zoiets zouden verbieden.pussyfooter schreef: Ik had sinds 2004 van "gratis" internet kunnen genieten indien ik 70m kabel had getrokken van het huis van mijn ouders naar mijn woonst. Ik ben dus goed zot geweest om toch maar de regels te respecteren. En dit is mijn loon. Indien mijn nieuwbouw er komt, investeer ik zeker in een tweede nutsvoorziening aansluiting aan de achterkant en graaf ik een sleuf tot aan het ouderlijke huis.
Die afstand is ook gemakkelijk wireless te overbruggen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik zit in dezelfde situatie. Dommel netconnect gebruiker i.s.m. een Discovery lijn. ik overweeg dus de overstap naar Generation. volgens jou zou ik dus eerst en vooral de Generation moeten aanvragen, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ze het op het 2e paar activeren? doen ze dat automatisch als ze zien(?) dat Dommel er al op zit? of moet ik dat speciaal vermelden? zou natuurlijk de problemen van de topic starter willen vermijdenphilippe.deleye schreef:Ik denk dat je één kapitale fout hebt begaan: je hebt Generation aangevraagd op je bestaande Discoverlyline (ter vervanging van Dommel netconnect) en daarna je Discoveryline opgezegd.pussyfooter schreef:Al enkele jaren was ik een tevreden Dommel netconnect gebruiker i.c.m. een Discovery lijn. Tot ik mij liet verleiden door de Belgacom Internet Generation aanbieding. Bovendien zou ik mijn Discovery line vaarwel kunnen zeggen. Mooi meegenomen als actieve VOIP'er. Het fiasco begint wanneer er een nummerportering aangevraagd wordt om mijn tel# naar weepee te porteren. Hoewel het administratief ook niet vlekkeloos verliep vanaf de dag dat ik voor ADSL bij BGC koos.
Je had meteen Generation als "Internet Go zonder vaste lijn" moeten aanvragen (op je tweede paar).
Na activatie kon je dan Dommel opzeggen en je Discovery line porteren naar Wepee
Philippe.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ik zou ook graag wat meer info hebben over het 2de koperpaar.xenne schreef:ik zit in dezelfde situatie. Dommel netconnect gebruiker i.s.m. een Discovery lijn. ik overweeg dus de overstap naar Generation. volgens jou zou ik dus eerst en vooral de Generation moeten aanvragen, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ze het op het 2e paar activeren? doen ze dat automatisch als ze zien(?) dat Dommel er al op zit? of moet ik dat speciaal vermelden? zou natuurlijk de problemen van de topic starter willen vermijdenphilippe.deleye schreef:Ik denk dat je één kapitale fout hebt begaan: je hebt Generation aangevraagd op je bestaande Discoverlyline (ter vervanging van Dommel netconnect) en daarna je Discoveryline opgezegd.pussyfooter schreef:Al enkele jaren was ik een tevreden Dommel netconnect gebruiker i.c.m. een Discovery lijn. Tot ik mij liet verleiden door de Belgacom Internet Generation aanbieding. Bovendien zou ik mijn Discovery line vaarwel kunnen zeggen. Mooi meegenomen als actieve VOIP'er. Het fiasco begint wanneer er een nummerportering aangevraagd wordt om mijn tel# naar weepee te porteren. Hoewel het administratief ook niet vlekkeloos verliep vanaf de dag dat ik voor ADSL bij BGC koos.
Je had meteen Generation als "Internet Go zonder vaste lijn" moeten aanvragen (op je tweede paar).
Na activatie kon je dan Dommel opzeggen en je Discovery line porteren naar Wepee
Philippe.
Ik heb momenteel een 5-polig aansluitpunt. Ik zal dit volgens dit dan moeten vervangen door het "bijgeleverde" 6-polig aansluitpunt (zit dit bij in de doos van de BBox2 dan?)
Moet ik dan dat aansluitpunt is niet eerst openvijzen om te zien dat ik wel degelijk een tweede koperpaar heb. Want als ik dat op het tweede koperpaar aanvraag, maar ik heb dat dan niet ...
Bij mijn aanvraag staat "Belgacom Internet Plus zonder vastelijn" (op dit moment heb ik Homeconnect van Dommel, dus ik heb geen belgacom lijn).
Maar ik vermoed dat als ik niets zeg (van 2de koperpaar), ze gewoon mijn adsl signaal gaan weghalen en daar vdsl opzetten?
...
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ook bij mij is het zoals jullie wellicht reeds weten fout gelopen, ik zat bij netconnect met discoverylijn en ben op 16/04 overgestapt naar belgacom generation en belgacom tv met eigen decoder in eerste instantie nog met de discoverylijn - op 3 mei heb ik dan de discoverylijn laten porteren naar weepee
op 3 mei is het fout gelopen en werden tv & internet samen met de telefoon van het koper gehaald
ik heb onmiddellijk gebeld naar belgacom en men heeft de vergissing daar onmiddellijk ingezien en mij terug geactiveerd (paar uur zonder internet/tv gezeten)
in de rubriek éénmalige kosten op e-services werden die reactivaties allemaal aangerekend maar die zijn me nooit gefactureerd geworden
het jammere is eigenlijk dat men op 3 mei de verkeerde producten terug geactiveerd heeft, met name een pack internet Favorite met Multi en Security en TV met gehuurde decoder
ik heb dan de eerste factuur ontvangen die uiteraard foutief was - heb meteen klacht ingediend
ondertussen een paar creditnota's ontvangen, 't is moeilijk om er nog aan uit te geraken uiteraard, maar ik betaalde nu 100€ voor 2½ maand internet & tv dus zal zo ongeveer wel kloppen. ik vermoed dat nu terug de juiste produkten aktief staan, heb er iig terug de 100GB van Generation terug bijgekregen.
alles bij elkaar ben ik wel tevreden van hoe belgacom het opgelost heeft, downtijd werd tot een minimum beperkt. de reactivatie heeft ook één voordeel voor mij opgeleverd, ik kan nog steeds alle tv zenders van Belgacom bekijken, normaal krijg je alle zenders gedurende één maand, maar blijkbaar is die periode gereset bij het reaktiveren
op 3 mei is het fout gelopen en werden tv & internet samen met de telefoon van het koper gehaald
ik heb onmiddellijk gebeld naar belgacom en men heeft de vergissing daar onmiddellijk ingezien en mij terug geactiveerd (paar uur zonder internet/tv gezeten)
in de rubriek éénmalige kosten op e-services werden die reactivaties allemaal aangerekend maar die zijn me nooit gefactureerd geworden
het jammere is eigenlijk dat men op 3 mei de verkeerde producten terug geactiveerd heeft, met name een pack internet Favorite met Multi en Security en TV met gehuurde decoder
ik heb dan de eerste factuur ontvangen die uiteraard foutief was - heb meteen klacht ingediend
ondertussen een paar creditnota's ontvangen, 't is moeilijk om er nog aan uit te geraken uiteraard, maar ik betaalde nu 100€ voor 2½ maand internet & tv dus zal zo ongeveer wel kloppen. ik vermoed dat nu terug de juiste produkten aktief staan, heb er iig terug de 100GB van Generation terug bijgekregen.
alles bij elkaar ben ik wel tevreden van hoe belgacom het opgelost heeft, downtijd werd tot een minimum beperkt. de reactivatie heeft ook één voordeel voor mij opgeleverd, ik kan nog steeds alle tv zenders van Belgacom bekijken, normaal krijg je alle zenders gedurende één maand, maar blijkbaar is die periode gereset bij het reaktiveren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect