Toledo - 400min/sms voor 25eur

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Heb een vrij goed aanbod ondekt ... www.toledo.be (BASE MVNO).

Voor 25eur/maand krijg je 400 minuten of 400 sms ATAN ... dat is slechts 0.0625eur/min of sms (als je alles opgebruikt) ... niet slecht.
Na 400mins/sms is het wel 0.22eur/min + 0.0605eur/connectie of 0.10eur/sms, da's iets minder lol.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Dat is inderdaad onverslaanbaar. En wat belangrijker is: een contract van 12 maanden, terwijl andere operatoren u voor ministens 18 maanden tot wel 24 maanden vast willen houden. (Euphony probeert zelfs 36 maanden)
'k Vind het wel een beetje raar dat sommige providers zowel 400 belminuten als 400 smsjes hanteren. Belast 1 belminuut het netwerk niet meer dan 1 sms?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Provider

ja je hebt zeker gelijk, maar 0.0625 per sms blijft nog goed (tenzij je massaal sms't ... maar dan neem je beter een prepaid of abo met unl. sms bij proxi of base).
Vind het vooral speciaal dat het 0.0625/min blijft ook als je naar Proxi of Mobi* belt ... vaak zijn de "goedkope inb. minuten" enkel naar vast en eigen netwerk of enkel 's avonds zoals bij proxi.

Is enkel voor particulieren en geen data, dus nix voor mij ... maar wou het hier gewoon even vermelden, kan wel interessant zijn voor wie hier ong. 400mins per maand belt.
Blijkbaar is er ook Toledo 15 (15eur voor 200mins/sms (dus 0.075eur/min of sms)) en Toledo 10 (10eur voor 125mins/sms (dus 0.08eur/min of sms)), echt wel vrij sterke prijzen lijkt me. Buiten bundel is het echter wel wat minder goed. (zie http://www.toledo.be/pdf/Mobile-25-15-10_en.pdf)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer
Provider

Niet vergeten dat ze ook nog een connectie kost vragen. Voor de gewone telefoon gesprekken, kort - iets meedelen of even afspreken maakt dit een gesprek wel dubbel zo duur. Maakt dus 0,1275 cent voor de meeste gesprekken of voor de eerste minuut.

Daarnaast is het beltegoed niet overdraagbaar naar de maand erop.
Toledo 25:
als je maar 200 minuten belt en of sms't zit je al aan 0,125 wat voor telefoneren nog altijd goedkoop is maar voor een sms is dit al naar de dure kant.

Toledo 15:
als je maar 100 minuten belt en of sms't dan zit je op 0,15 wat voor telefoneren zeker nog goed is maar voor een sms betaal je dan al veel te veel

Toledo 10:
62 minuten of sms dan breng dat op 0,161 om te bellen en voor een sms en dan betaal je voor deze laatste veel te veel.

Moraal van het verhaal: interessante formules maar je moet kijken om alles op te gebruiken en niet boven je bel en sms te goed gaan en er ook niet onder blijven. Want er wordt geen éénmalige overdracht gedaan van je beltegoed. De tarieven buiten de bundel zijn ook veel hoger (vooral het bellen). Is een heel stresserende formule moet ik zeggen. Constant rekenen en tellen. Als je meer gemoedsrust wil is het origineel een stuk interessanter.

Deze formules zijn niet het Walhalla

p.s. zit met een houten kop - gisteren te diep gekeken, veel van wat ik geschreven heb staat hier boven al
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Provider

is intressant voor iemand die veel tijdens de piekuren belt.
Voor mij is belgacom beter met 6000 minuten in de daluren voor 10 a 17 euro
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Provider

proximusboy schreef:is intressant voor iemand die veel tijdens de piekuren belt.
Voor mij is belgacom beter met 6000 minuten in de daluren voor 10 a 17 euro
Alles is afhankelijk van je noden en hoe je met een gsm omspringt. Voor iedereen is het dus een uniek gegeven en staat hij/zij er anders tegenover.

Om een zicht te krijgen op je persoonlijke noden en behoeften is het handig een gemiddelde te nemen van je bel gedrag van de laatste 6 maanden en deze invoeren op http://www.bestetarief.be dan krijgt ieder voor zich al een selectiever beeld van de mogelijkheden. Deze oefening vraagt wat werk en wilskracht om voor jezelf een objectief bel plan op te stellen maar het kan uiteindelijk een richting aangeven. Zoals alles kan ieder voor zich beslissen waar hij of zij zich er dan het best bij voelt. (dat kunnen dan gevoels of objectieve zaken zijn als de operator die meer of minder vertrouwen wekt of iets anders).
zoals Proximus te elitair, Mobistar te Frans of Base te goedkoop (ik zuig maar wat uit mijn duim).
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Provider

die site trekt op niks
je moet eens aangeven dat ge 3000 min belt waarvan 70% naar vaste lijnen
en vooral savonds en in het weekend belt.
Hij heeft zelfs belgacom mobile nie aan
Laatst gewijzigd door proximusboy 24 jan 2010, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

proximusboy schreef:die site trekt op niks
Daar heb je volledig gelijk.
Het ergste vind ik dat hij ook niet de juiste tarieven geeft en sommige (relatief gekende) providers er ook niet tussen staan.

Ik heb daar ooit de test eens gedaan, voor mijn bel/sms gedrag en dan later eens manueel uitgerekend met de tarieven die ik nu heb en de site gaf aan dat het veel duurder was dan ik nu betaalde.

Rekenen met bundels lukt ook niet zo goed.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Muziekbos schreef: Toledo 25:
als je maar 200 minuten belt en of sms't zit je al aan 0,125 wat voor telefoneren nog altijd goedkoop is maar voor een sms is dit al naar de dure kant.

Toledo 15:
als je maar 100 minuten belt en of sms't dan zit je op 0,15 wat voor telefoneren zeker nog goed is maar voor een sms betaal je dan al veel te veel

Toledo 10:
62 minuten of sms dan breng dat op 0,161 om te bellen en voor een sms en dan betaal je voor deze laatste veel te veel.
Als je maar 200 minuten belt, ben je beter af met toledo 15 ipv 25. Als je maar 100 minuten belt, ben je beter af met Toledo 10.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Provider

volgens helpdesk is er geen connectiekost bij de inbegrepen minuten.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ChelloExtremer schreef:volgens helpdesk is er geen connectiekost bij de inbegrepen minuten.
Op de prijslijst (algemene voorwaarden) van Toledo staat heel duidelijk : • Connectiekost per oproep: 0,0605 €

http://www.toledo.be/nl/pdf/Mobile-25-15-10_nl.pdf

Dus als je 1 minuut belt betaal je er eigenlijk 2 :bang:
Pico
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Nee hoor, de connectiekost wordt niet bijgerekend op de inbegrepen minuten,
enkel wanneer je meer verbruikt dan je inbegrepen minuten,
wordt er een connectiekost aangerekend op de 0,22 - 0,23 of 0,25/min
afhankelijk van de gekozen formule.

Ikzelf heb zo'n formule en ben erg tevreden,
je spaart trouwens nog punten (Totale factuurbedrag wordt omgezet in punten)
die je kan inruilen voor mooie geschenken (ToledoClub).

Alleen jammer dat ze bij die mobileformules geen extra pakketjes smsen of belminuten
aan een lage prijs aanbieden die je kunt bijkopen als je over je inbegrepen forfait gaat,
want de beltarieven bij overschrijding (0,22 - 0,23 of 0,25/min)
vind ik aan de hoge kant!
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Ik kan nergens roaming tarieven vinden, roaming voor oproepen ontvangen in het buitenland. Iemand gevonden ? :)

EDIT: Zie nu pas dat dit een super oud topic is... Is er toch iemand die me kan helpen ? :)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”