Euphony en het nieuwe logo

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gesloten
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Afbeelding

Zie hier, het nieuwe logo van Euphony. Ik begrijp enkel het lijntje daaronder niet. Euphony is toch een bedrijf dat diensten levert aan klanten? Met die zin lijkt het er op alsof het eerder de consultants wil belonen ipv de klanten. Alee, dat denk ik er toch van.
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Dat is toch de manier waarop ze werken? Overal mensen zoeken om hun diensten te verkopen. Hoe hoger je in de piramide zit hoe meer je geld kan verdienen zonder dat je er veel voor moet doen.

Ik ben niet echt een voorstander van hun werkwijze omdat het blijkbaar vooral praatjesmakers zijn die je die producten proberen aan te smeren maar ik heb het onlangs bekeken en ze hebben blijkbaar het goedkoopste elektriciteitsaanbod van het moment. Voor gas zijn ze even duur als electrabel.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Mobile Viking schreef:Dat is toch de manier waarop ze werken? Overal mensen zoeken om hun diensten te verkopen. Hoe hoger je in de piramide zit hoe meer je geld kan verdienen zonder dat je er veel voor moet doen.

Ik ben niet echt een voorstander van hun werkwijze omdat het blijkbaar vooral praatjesmakers zijn die je die producten proberen aan te smeren maar ik heb het onlangs bekeken en ze hebben blijkbaar het goedkoopste elektriciteitsaanbod van het moment. Voor gas zijn ze even duur als electrabel.
Ja, goed. Maar Euphony is en blijft zelf een bedrijf dat diensten levert. Alsof Telenet/Belgacom zou zeggen dat het er enkel is voor de telenet/belgacomcenters.
Ik weet dat ze vooral werken met consultants. Ik bedoel dat ze lijken enkel de consultants te belonen. Er waren honderden betere slagzinnen, denk ik, dan deze.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Lord Utopia schreef:
Mobile Viking schreef:Dat is toch de manier waarop ze werken? Overal mensen zoeken om hun diensten te verkopen. Hoe hoger je in de piramide zit hoe meer je geld kan verdienen zonder dat je er veel voor moet doen.

Ja, goed. Maar Euphony is en blijft zelf een bedrijf dat diensten levert. Alsof Telenet/Belgacom zou zeggen dat het er enkel is voor de telenet/belgacomcenters.
Ik weet dat ze vooral werken met consultants. Ik bedoel dat ze lijken enkel de consultants te belonen. Er waren honderden betere slagzinnen, denk ik, dan deze.
Ik vind het ook maar een vreemde zin, het is net alsof ze hun klanten gaan belonen, maar het zullen wel de praatjesmakers zijn. ;)
kanarie
Starter
Starter
Provider

De Pay Off onder het logo , REWARDING PEOPLE, slaat niet enkel op hun consultants, maar ook op hun klanten.

Euphony beloont hun klanten met goede diensten en lage prijzen , in tegenstelling tot de meeste andere bedrijven in de sector.

Enkele voorbeeldjes:
BGC & Telenet maken reklame dat ze de datalimieten gaan opheffen, wel Euphony heeft al bijna 1 jaar een internetproduct zonder datalimiet aan minder dan 30 € per maand, BTW in --> klant wordt beloont voor zijn keuze

Telenet maakt vandaag reklame dat zij het internet toegankelijker maken, nooit was instappen zo goedkoop zeggen ze, iets meer dan 18 € --> Euphony heeft een instapformule van 14,99 € per maand , NOOIT was ADSL zo goedkoop --> klant wordt beloont voor zijn keuze

.....

Ook medewerkers worden beloont, goede werkers krijgen mooie commissies en extra's, charlatans en " praatjesmakers " gaan eruit, net zoals in elk ander bedrijf.
Ik heb ook al praatjesmakers die Proximus en Telenet verkochtten aan de deur gehad ..............

Ik ben al 8 jaar een tevreden klant van Euphony, met vaste lijn, een 6 tal jaar ADSL, meer dan 7 jaar met 3 GSM's en een aantal jaar krijg ik mijn elektriciteit via hun.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

kanarie schreef: Enkele voorbeeldjes:
BGC & Telenet maken reklame dat ze de datalimieten gaan opheffen, wel Euphony heeft al bijna 1 jaar een internetproduct zonder datalimiet aan minder dan 30 € per maand, BTW in --> klant wordt beloont voor zijn keuze

Telenet maakt vandaag reklame dat zij het internet toegankelijker maken, nooit was instappen zo goedkoop zeggen ze, iets meer dan 18 € --> Euphony heeft een instapformule van 14,99 € per maand , NOOIT was ADSL zo goedkoop --> klant wordt beloont voor zijn keuze

Ook medewerkers worden beloont, goede werkers krijgen mooie commissies en extra's, charlatans en " praatjesmakers " gaan eruit, net zoals in elk ander bedrijf.
Ik heb ook al praatjesmakers die Proximus en Telenet verkochtten aan de deur gehad ..............

Ik ben al 8 jaar een tevreden klant van Euphony, met vaste lijn, een 6 tal jaar ADSL, meer dan 7 jaar met 3 GSM's en een aantal jaar krijg ik mijn elektriciteit via hun.
-Het instapabonnement van Euphony is onvoldoende. Zowel snelheid, volume als nog eens de extra kost van een vaste lijn. Allemaal niet nodig bij BasicNet (plus nog eens veel meer).
-Ik dacht dat de leeftijd van het unlimited abo jonger was, maar goed. Er waren providers nog vóór Euphony

Euphony is zelden goedkoper.
Kristof Hernou
Starter
Starter
Provider

Euphony meet zich met de grote spelers en komt daar altijd voordeliger uit. Onderandere in Clickx Magazine scoren ze altijd zeer hoog. Er zijn kleine spelers die soms voordeliger zijn maar rekening houdende met de omvang en het ganse aanbod zit je goed bij Euphony.

De slogan 'Rewarding people' slaat zowel op de consultant (die klant zijn) als de gewone klanten.

Voor een firma van 'praatjesmakers' hebben we toch een klantenbestand van 1,6 mlj actieve diensten (energie, telefonie en internet) opgebouwd in België.

Er zijn niet veel firma's in België die in staat zijn om een voetbalploeg in eerste klasse te sponseren. We zijn de hoofdsponser van Racing Genk en co-sponser van Cercle Brugge en Zulte-Waregem. En dit terwijl we scherpe tarieven aanbieden voor een kwalitatief product. Ik weet dat dit niet een toegevoegde waarde is voor de klant. Zijn computer zal daardoor niet sneller op het internet gaan. Het is wel een teken dat we een serieuze alternatief zijn voor Belgacom en Telenet.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

ahja?

het mobiele gedeelte en vaste telefonie is zo goed als identiek aan dat van mobistar want euphony is een mobistar reseller.
het internet gedeelte is niet beter dan de kleinere isp's
enetgie komt van luminus dewelke niet echt de goedkoopste zijn op de markt

Euphony kan niet serieus genomen worden als grote speler. Euphony is niets meer dan een multinational reseller. Dat ze op de truitjes van genk staan en andere ploegen wil niks zeggen. Dommel heeft bv reclame op racewagens staan... maar wil dat wat zeggen? mja... dat ze geld liever daarin steken dan degelijke apparatuur, maar dat ter zijde. Als euphony dat geld nu es zou gebruiken voor een eigen infrastructuur zou dat al iets betekenen, maar tot op heden dacht ik niet dat ze actief iets doen op de markt behalve resellen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
decroubele
Starter
Starter
Provider

Hallokes,

graag even mijn reactie, ik ben al 7 jaar fulltime euphony consultant en had graag eens een aantal dingen toegelicht.

Rewording people, is inderdaad tweezijdig. Enerzijds belonen we onze klanten door kortingen aan te bieden op hun facturen, anderzijds belonen we de consultants voor hun inspanningen om die kortingen aan de klanten te geven

wat het aanbod betreft, beter vind je altijd aangezien je nooit voor iedereen kan goeddoen. Maar het aanbod is wel ruim.
adsl : inderdaad zelfs volgens clickx magazine 1 van de betere voor een zeer voordelige prijs, klein aanbod is waarschijnlijk te klein voor jullie maar voor heel veel anderen is dit meer dan voldoende
vaste lijn : euphony was de eerste om gratis bellen na 17 uur in te voeren en ook de eerste om een unlimited abonnement in te voeren. ok de anderen maken nadien ook zo een aanbod, maar dit op recatie van het onze
gsm : op business gebied inderdaad identiek hetzelfde als mobistar wat ongeveer 50% korting geeft ten opzichte van bvb proximus. Particulier hebben we eigen tariefplannen verschillend van mobistar. trouwens er zijn maar 3 operatoren en alle andere werken op hun netwerk
elektriciteit : inderdaad via luminus, maar wel een stuk voordeliger dan luminus zelf
uiteindelijk kom je tot de conclusie dat er geen enkel ander bedrijf is die dezelfde one-stop-shop aanbied aan evenwaardige prijzen
hoe doen we dat?
met behulp van zelfstandige consultants die betaald worden telkens ze een klant intekenen : niets intekenen is niet betaald. bij heel veel anderen zijn er veel mensen betaald om aanwezig te zijn. maar of ze iets opbrengen dat is iets anders.
Het werkt inderdaad met een piramide systeem net zoals alle andere bedrijven in belgie. Uw werkgever verdiend ook meer dan u en u verdiend ook meer dan bvb de poetsvrouw. dit wil echter niet zeggen dat de poetsvrouw het minst hard werkt. euphony betaald altijd correct en betaald de persoon die het hardst gewerkt heeft het meest.
Natuurlijk zijn er ook mensen die het systeem proberen te misbruiken, maar dat lukt bijna nooit en als het zou lukken worden ze er binnen de korste keren uitgezwierd. eigenlijk is de eindconclusie zeer eenvoudig wil je een paar hnderd euro per maar meer verdienen door anderen minder te laten betalen. dan kan euphony een goede oplossing zijn voor u
Ik heb er in ieder geval nog geen seconde spijt van en mijn klanten ook niet
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Piramidesystemen zijn verboden in België... ge zijt goed bezig om uw standpunten te verdedigen op die manier ;)

Er komt trouwens een 4de gsm licentie.... laat euphony nu maar es zien wat ze waard zijn. Als euphony dan toch zo een grote speler is mag zo een licentie toch geen probleem zijn?

Dat terzijde.... Er zijn bij mij in de familie al 3 slachtoffers geweest van euphony praktijken waarvoor ik ze heb gewaarschuwd, maar ela.... ik ben gene vertegenwoordiger. Uiteindelijk heb ik 3 keer gelijk gehad ivm mobiele telefonie en zullen familie, vrienden en kennissen euphony links laten liggen om 3 simpele redenen:

1) euphony is een reseller en niets meer dan dat.
2) euphony consultants proberen alles om toch maar te verkopen.
3) euphony consultants weten niet wat ze precies verkopen waardoor ze op mijn zenuwen werken.

Ik heb momenteel niet al te veel vertrouwen in dommel (tenzij ze me opnieuw van het tegendeel bewijzen), maar ik heb totaal geen vertrouwen in een bedrijf zoals euphony dat zelf eigenlijk niets aanbied. Als er iets fout is ligt het altijd bij de 'partners' en treft euphony geen enkele schuld. Opvolgen van klanten is ook iets wat euphony niet kent. Wat ze wel doen is geregeld bestaande klanten bellen of ze mogelijk nog mensen weten die interresse hebben in euphony.
Laatst gewijzigd door PumbaaH 15 apr 2010, 19:34, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Reseller van een resellerpraktijken dus... Betaal liever iets meer voor mijn diensten, en waar ik de mensen ook kan bereiken als er iets specifiek is aan mijn dienst. Verkopen kunnen ze goed, maar oplossen is wat anders!

Op welke manier beziet clickx die trouwens als één van de betere providers? Op welke punten? Goedkoop zijn ze wel, maar je krijgt er niks voor terug...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kristof Hernou
Starter
Starter
Provider

Dat jij niet overtuigt bent van de kwaliteit van de diensten van Euphony is niet zo erg. We hebben 1.2 mlj diensten actief in België. Het is de mening van deze mensen die telt.

Als je wil weten op welke basis Clickx zijn oordeel velt moet je het artikel maar lezen het staat erbij. Het is onder andere op basis van de snelheid, bereikbaarheid van het call center en inderdaad ook op basis van de prijs. Prijs/kwaliteit scoort Euphony zeer goed. Bepaalde andere, grotere providers scoren misschien nog ietsje beter op gebied van de service maar dit verantwoord niet hun hoge prijs.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Lol kristof.... ahzo.... ik ben slechts 1 iemand met 1 huishouden dus zou 4 diensten kunnen afnemen ..... met nog 10 andere huishoudens met in totaal 30 personen die meer dan 4 diensten zouden kunnen afnemen.... met nog es tal van andere die ook allemaal 4 of meer diensten zouden kunnen afnemen maar niet meer willen door euphony haar eigen aanpak. Ik zou me dan toch es zorgen gaan maken over hoe je die mensen wel tot klant zou kunnen maken want ik vrees dat er meer mensen door euphony in het harnas gejaagd zijn dan dat ze nu klanten hebben.

Dus als je dan even gaat rekenen en je neemt 300.000 belgen (particulieren) die 4 diensten afnemen is dat gene vette in belgie waar er +- 10,5 miljoen inwoners zijn waarvan mogelijk zo een goeie 6 a 7 miljoen samenwoont of een eigen woning hebben.

Ik moet trouwens zeggen dat jullie het dan niet bijster goed doen..... in januari 2009 waren het ook al 1.2 miljoen diensten en euphony zou wereldwijd +- 860000 particulieren en bedrijven diensten leveren... niet echt een superprestatie op 10 jaar tijd lijkt mij.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

PumbaaH schreef:Lol kristof.... ahzo.... ik ben slechts 1 iemand met 1 huishouden dus zou 4 diensten kunnen afnemen ..... met nog 10 andere huishoudens met in totaal 30 personen die meer dan 4 diensten zouden kunnen afnemen.... met nog es tal van andere die ook allemaal 4 of meer diensten zouden kunnen afnemen maar niet meer willen door euphony haar eigen aanpak. Ik zou me dan toch es zorgen gaan maken over hoe je die mensen wel tot klant zou kunnen maken want ik vrees dat er meer mensen door euphony in het harnas gejaagd zijn dan dat ze nu klanten hebben.

Dus als je dan even gaat rekenen en je neemt 300.000 belgen (particulieren) die 4 diensten afnemen is dat gene vette in belgie waar er +- 10,5 miljoen inwoners zijn waarvan mogelijk zo een goeie 6 a 7 miljoen samenwoont of een eigen woning hebben.

Ik moet trouwens zeggen dat jullie het dan niet bijster goed doen..... in januari 2009 waren het ook al 1.2 miljoen diensten en euphony zou wereldwijd +- 860000 particulieren en bedrijven diensten leveren... niet echt een superprestatie op 10 jaar tijd lijkt mij.
Mensen kan je snel dingen wijsmaken, zoals bvb - sorry pa en ma - mijn ouders. Draai met een rad vol cijfertjes en ze tekenen meteen. Echter achteraf zien ze pas de werkelijkheid...Dat ze ni zoveel bellen als dat abonnement kost met hun oude proximuskaart, dat ze meer verbruiken dan dat goedkope internetabonnement etc. Gelukkig heb ik en mn broer ons eens gemoeid en ze op het rechte pad gezet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Krisken, ik denk juist hetzelfde, maar ik heb me vast gebeten in dit topic :). In tegenstelling tot Kristof lijkt mij de mening van zowel klanten als niet klanten wel interressant en krijg je hier een klassiek iets tussen een consultant en een particulier :D

Het slechtste wat een bedrijf (of consultant) kan doen is een uitspraak als 'Het is de mening van deze mensen (uw klanten) die telt.'. Een consultant met een beetje gezond verstand zou beter rekening houden met gedupeerde klanten. Euphony heeft geen 1.2 miljoen klanten, enkel diensten... en als je dan laten we zeggen 7 miljoen huishoudens hebt die diensten kunnen afnemen zit je op 28 miljoen... dan zijn jullie microscopisch klein en zeker als we er nog andere getallen gaan bijhalen.

Om maar even met cijfers te gooien: mobistar heeft momenteel 3.8 miljoen diensten die zij leveren... waarvan 313.031 via virtuele operatoren (waar euphony onder valt net zoals telenet). Dus van het mobiele gedeelte moet je het niet hebben. (bron: jaarverslag mobistar)

Dan gaan we over naar de elektriciteit. Volgens een jaar verbruik van 6300 kwh kost het bij euphony 1213,29 €. De goedkoopste luminus formule (click) kost me 1194.41 € volgens vreg en 1192.76€ volgens luminus. Essent, Belpower, Lampiris en Ecopower zijn eveneens goedkoper. (bron: vreg en http://www.luminus.be)

We zullen adsl ook even onder de loep nemen. 14.99 € voor 0.5 gb aan 6 mbps is duur en dan moet er nog een discovery lijn bijgerekend worden + nog es 3 € per gb. De gemiddelde surfer moet het doen met 10 gb aan 6 mbit voor 19.99 € dat na 12 maanden omhoog gaat naar 24,99 €, een contract is van 2 jaar en ook daar moet nog een vaste lijn bij. Het beste is nog de fup aanbieding. 29,99 € voor fup internet met een 6 mbit snelheid waar ook nog een discovery line bij moet. Schandalig duur allemaal voor wat je krijgt.

Het mobiele aanbod. Het goedkoopste op de markt.... 4 €/maand voor 16 minuten bellen komt neer op 0.25€/minuut. eulike-it heeft een leuke promo. Voor een intekening van 24/36 maanden krijg je 8 minuten extra beltijd. Leuk, he? Toch niet. Mobistar My5 kost 5€/maand voor 21 minuten wat komt op 0.24€/minuut. Verder krijg je bij my5 22 minuten extra beltijd als je intekent voor 24 maanden. Nog zo een voorbeeld? Eulove-it... 12 euro per maand voor 60 minuten wat neerkomt op 0.2€/minuut en je betaalt de eerste 4 maanden geen abo, krijgt 30 minuten beltijd gratis en een voordeel van 3 euro op sommige opties indien je intekent voor 24/36 maanden. mobistar my15 komt op 15 euro voor 68 minuten oftewel 0.22€/minuut en 5 maanden gratis. Als je intekent voor 24 maanden mag je kiezen voor 34 minuten extra beltijd, 10.000 smsjes of 40 uur gratis bellen naar mobistarvrienden in de daluren en weekends en als je online bestelt mag je maandelijks 40 uur gratis bellen van bij je thuis in de dal uren en weekends naar vaste lijnen. Dan nu mijn favoriet: Eupphony euhave-it... 48 euro om 300 minuten te bellen of 0.16€/minuut en je betaalt de eerste 4 maanden geen abo, krijgt 150 minuten beltijd gratis en een voordeel van 3 euro op sommige opties indien je intekent voor 24/36 maanden. Hiertegenover plaatsen we mobistar my45. 45 euro voor 225 minuten of 0.2€/minuut. Bij intekening voor 24 maanden krijg je 225 minuten extra beltijd of 40 uur gratis bellen naar mobistar nummers en als je online bestelt mag je maandelijks 40 uur gratis bellen van bij je thuis in de dal uren en weekends naar vaste lijnen.

Hier komen we met de vaste telefonie. Stel me hier heel veel vragen bij aangezien eulight 0 euro per maand kost. ga nog verder speuren wat daar allemaal gaande mee is.

Mijn conclussie en die van veel anderen: euphony laat zich goedkoop overkomen, maar ik hoop dat mijn analyse bij veel mensen de ogen doet opengaan. Ik ben hier zo een 3 uur aan bezig geweest om te zorgen dat alles zo correct mogelijk is.

Wat heeft onze consultant hierop te zeggen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Ik denk dat je voor vaste telefonie nog steeds een vaste lijn van Belgacom nodig hebt.

Komt daar nog bij dat ik contracten van 2 jaar al schandalig vind, laat staan 3. ;)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Het gaat om de essentie dat er geen enkel ander bedrijf is die dezelfde one-stop-shop aanbied aan evenwaardige prijzen. Ik geef denk ik heel duidelijk aan dat euphony op zich een klucht is. Ze zijn in geen geval goedkoper dan een ander en als ze al 'goedkoper' zijn kom je duurder uit als je kijkt naar de voorwaarden en wat je krijgt en zeker als je gaat vergelijken. Ik heb mobiele telfonie bij mobistar, adsl en telefonie bij dommel en tv via in-di (nu telenet) en energie bij nuon. Werkt voor mij uitstekend behalve dat nuon er nog uitvliegt en er een ander gaat komen die goedkoper is.

Ik ben uitgeslapen dus ik ga nog een stapje verder: met alle respect voor euphony klanten, maar als ze nu es wat moeite zouden doen en es werkelijk gaan kijken en vergelijken naar wat ze precies betalen merken zij evenzeer dat ze duurder uit zijn. Weet je, deze uitspraak van kristof "Dat jij niet overtuigt bent van de kwaliteit van de diensten van Euphony is niet zo erg. We hebben 1.2 mlj diensten actief in België. Het is de mening van deze mensen die telt.' komt bij mij over in de vorm van 'jij doet lekker wat jij wilt en die herseloze schapen die we meekrijgen moeten we koste wat kost houden en laten denken dat het bij ons beter is'.

op andere forums hebben ze altijd om zichzelf te verdedigen het feit dat creg voor energie niet klopt dus ben ik speciaal naar luminus getrippelt om het vergelijk te maken. Zelfde schermen ze met hun vaste telefonie, mobiele telefonie en adsl, maar de waarheid moet gezegd en dat is gewoon dat euphony oplichters zijn zoals bewezen in m'n post hierboven.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

nog effe een vraagje.... in maart zei je dat euphony 1.6 miljoen diensten had en nog geen maand later zijn het er 1.2 miljoen...... zijn er mensen wakker geworden en hebben ze 400.000 diensten opgezegd of was dat een 'type fout'?

Ik kan er niks aan doen, maar het begint erop te lijken dat euphony momenteel met de broek op de enkels staat en de consultant blijkbaar toch niet zo goed weet wat ie juist allemaal aan het zeggen, verkopen of beweren is ;)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Het spijt me, maar dit begint een beetje te veel op een kruistocht tegen Euphony te gaan gelijken, Pumbaah. Dit was zeker niet de bedoeling van dit artikel. Ik ga daarom dit artikel voorlopig sluiten, en overleg plegen met de rest van de crew hieromtrent.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gesloten

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”