Krisken, ik denk juist hetzelfde, maar ik heb me vast gebeten in dit topic

. In tegenstelling tot Kristof lijkt mij de mening van zowel klanten als niet klanten wel interressant en krijg je hier een klassiek iets tussen een consultant en een particulier
Het slechtste wat een bedrijf (of consultant) kan doen is een uitspraak als 'Het is de mening van deze mensen (uw klanten) die telt.'. Een consultant met een beetje gezond verstand zou beter rekening houden met gedupeerde klanten. Euphony heeft geen 1.2 miljoen klanten, enkel diensten... en als je dan laten we zeggen 7 miljoen huishoudens hebt die diensten kunnen afnemen zit je op 28 miljoen... dan zijn jullie microscopisch klein en zeker als we er nog andere getallen gaan bijhalen.
Om maar even met cijfers te gooien: mobistar heeft momenteel 3.8 miljoen diensten die zij leveren... waarvan 313.031 via virtuele operatoren (waar euphony onder valt net zoals telenet). Dus van het mobiele gedeelte moet je het niet hebben. (bron: jaarverslag mobistar)
Dan gaan we over naar de elektriciteit. Volgens een jaar verbruik van 6300 kwh kost het bij euphony 1213,29 €. De goedkoopste luminus formule (click) kost me 1194.41 € volgens vreg en 1192.76€ volgens luminus. Essent, Belpower, Lampiris en Ecopower zijn eveneens goedkoper. (bron: vreg en
http://www.luminus.be)
We zullen adsl ook even onder de loep nemen. 14.99 € voor 0.5 gb aan 6 mbps is duur en dan moet er nog een discovery lijn bijgerekend worden + nog es 3 € per gb. De gemiddelde surfer moet het doen met 10 gb aan 6 mbit voor 19.99 € dat na 12 maanden omhoog gaat naar 24,99 €, een contract is van 2 jaar en ook daar moet nog een vaste lijn bij. Het beste is nog de fup aanbieding. 29,99 € voor fup internet met een 6 mbit snelheid waar ook nog een discovery line bij moet. Schandalig duur allemaal voor wat je krijgt.
Het mobiele aanbod. Het goedkoopste op de markt.... 4 €/maand voor 16 minuten bellen komt neer op 0.25€/minuut. eulike-it heeft een leuke promo. Voor een intekening van 24/36 maanden krijg je 8 minuten extra beltijd. Leuk, he? Toch niet. Mobistar My5 kost 5€/maand voor 21 minuten wat komt op 0.24€/minuut. Verder krijg je bij my5 22 minuten extra beltijd als je intekent voor 24 maanden. Nog zo een voorbeeld? Eulove-it... 12 euro per maand voor 60 minuten wat neerkomt op 0.2€/minuut en je betaalt de eerste 4 maanden geen abo, krijgt 30 minuten beltijd gratis en een voordeel van 3 euro op sommige opties indien je intekent voor 24/36 maanden. mobistar my15 komt op 15 euro voor 68 minuten oftewel 0.22€/minuut en 5 maanden gratis. Als je intekent voor 24 maanden mag je kiezen voor 34 minuten extra beltijd, 10.000 smsjes of 40 uur gratis bellen naar mobistarvrienden in de daluren en weekends en als je online bestelt mag je maandelijks 40 uur gratis bellen van bij je thuis in de dal uren en weekends naar vaste lijnen. Dan nu mijn favoriet: Eupphony euhave-it... 48 euro om 300 minuten te bellen of 0.16€/minuut en je betaalt de eerste 4 maanden geen abo, krijgt 150 minuten beltijd gratis en een voordeel van 3 euro op sommige opties indien je intekent voor 24/36 maanden. Hiertegenover plaatsen we mobistar my45. 45 euro voor 225 minuten of 0.2€/minuut. Bij intekening voor 24 maanden krijg je 225 minuten extra beltijd of 40 uur gratis bellen naar mobistar nummers en als je online bestelt mag je maandelijks 40 uur gratis bellen van bij je thuis in de dal uren en weekends naar vaste lijnen.
Hier komen we met de vaste telefonie. Stel me hier heel veel vragen bij aangezien eulight 0 euro per maand kost. ga nog verder speuren wat daar allemaal gaande mee is.
Mijn conclussie en die van veel anderen: euphony laat zich goedkoop overkomen, maar ik hoop dat mijn analyse bij veel mensen de ogen doet opengaan. Ik ben hier zo een 3 uur aan bezig geweest om te zorgen dat alles zo correct mogelijk is.
Wat heeft onze consultant hierop te zeggen?