Telenet SmartShake --> DSL

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik zou willen overstappen van de Telenet SmartShake (internet+telefonie) naar een DSL-verbinding zonder dat ik duurder of slechter af ben.
Ik wil dus duidelijk een even snelle en stabiele internetverbinding als bij Telenet en even goede of betere voorwaarden wat betreft telefonie.

Even de details van mijn huidige situatie:
Telenet SmartShake (internet+telefonie) met optie FreePhone 24 Belgium:
- abonnement 47 euro per maand
- onbeperkt bellen 24u/24u naar vaste lijnen in België
- 2000 minuten/maand bellen na 16u naar vaste lijnen in Europa
- internetverbinding 12 Mbps/400 Kbps met 30 GB datavolume
- ik woon op 2400 m van een Belgacom-centrale, maar er is ook reeds VDSL2 beschikbaar

Ik wil dus maximum 47 euro vaste kosten per maand en tenminste mijn huidige comfort(snelheid, stabiliteit) qua internet en telefonie behouden. Noodnummers moeten ook zeker bereikbaar blijven. En als het even kan wil ik dat er zo weinig mogelijk van mijn geld bij Belgacom belandt.

Welke oplossing stellen jullie voor?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet TurboShake+ i-net+tel, 25/1,25 Mbps, 100 GB, 75 euro. cable

Freephone 24 | 23,27 euro (FP24)

ADSL20 100 GB, 20/1 Mbps, +- 63 euro (30 euro + discovery line + FP24) ADSL2+
EDPnet ADSL Home 100 GB, 24/1 Mbps, 61,17 euro (29,95 + discovery line + FP24) ADSL2+
-- binnenkort ADSL Home pack, zelfde specs (zie artikel Userbase Frontpage), 44,95 euro
EDPnet VDSL Home 100 GB, 18/1,2 Mbps, 68,17 euro (34,95 + discovery line + FP24) VDSL2
-- binnenkort VDSL Home pack, zelfde specs (zie artikel Userbase Frontpage), 49,95 euro
BASE HomePack 12 FUP, 12/1 Mbps, 55 euro (45 euro + optie ongelimiteerd bellen) ADSL2+
DX-ADSL Plus 175 GB, 12/0.5 Mbps, 62,77 euro (32,5 + raw copper + FP24) ADSL2+
Numéricable FUP, 100/5 Mbps, 64,80 euro (39,90 + optie FUP + nat. illimité) cable.
Scarlet I-net+Tel 100 GB, 12/1 Mbps, 45 euro (40 euro + optie unltd.) ADSL2+ / VDSL2

Waarom FP24? Omdat dat goedkoper is dan een classic line 24/7 te combineren.
Ik weet niet hoe dat zit met betamax en van die andere VOIP technologie. Daar ben ik niet in thuis en kan ik geen vergelijkingen van maken.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Ik wil dus duidelijk een even snelle en stabiele internetverbinding als bij Telenet en even goede of betere voorwaarden wat betreft telefonie.

...

Ik wil dus maximum 47 euro vaste kosten per maand en tenminste mijn huidige comfort(snelheid, stabiliteit) qua internet en telefonie behouden.

Kan niet...

Als een datalimiet je worst kan wezen, dan scoort Telenet heel goed in de door jou gegeven criteria.

Het kan (amper) goedkoper, maar dan boet je in aan comfort (denk aan VOIP via Betamax).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Haal ik 12 Mbps als ik via ADSL(2+) wordt geconnecteerd? Ik woon op 2400 m van een Belgacom-centrale, of gaat ADSL ook via de ROP's van VDSL2?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

raf1 schreef:Haal ik 12 Mbps als ik via ADSL(2+) wordt geconnecteerd? Ik woon op 2400 m van een Belgacom-centrale, of gaat ADSL ook via de ROP's van VDSL2?

Op 2400 meter? Neen. De ROP's zijn enkel voor VDSL2.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dus VDSL2 is de enige optie als ik 12 Mbps wil halen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik vrees van wel.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

En als het even kan wil ik dat er zo weinig mogelijk van mijn geld bij Belgacom belandt.

Dan zit je goed bij Telenet.

Als je DSL gebruikt, dan belandt er altijd wel een deel bij Belgacom.

Ik weet niet wat de reden zou zijn van een overstap (buiten de kosten).

mijn huidige comfort(snelheid, stabiliteit) qua internet en telefonie behouden

> Belgacom biedt waarschijnlijk hetzelfde comfort maar daar ga je meer betalen. (en gaat alles naar belgacom)
> Telenet biedt je ook die stabiliteit
Qua telefonie zou ik het bij Belgacom/Telenet houden, aangezien je vooral belang hecht aan stabiliteit en noodnummers.
> BASE: veel klachten over telefonie
> Dommel: vroeger veel klachten, nu weet ik het niet.
> EDPnet: staat nog in zijn beginschoenen
> Andere: Weepee, 3stars, nomado, ...
Het is en blijft VOIP.

Heb je digitale tv? Kijk je analoge tv?

Scarlet is misschien nog een haalbare oplossing, maar als ik u goed begrijp gaat het voornamelijk om de kwaliteit/stabiliteit en dan zit je wel goed.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Scarlet met zijn One pack maar dat is ook Belgacom :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Mij lijkt me ook dat je goed zit.

Als je een aanzienlijk prijsverschil wil bekomen, kan je naar een gewoon internet-abbonement gaan over raw copper (30 à 35 euro, promoties niet meegeteld) en je telefonie via VOIP (betamax-kloon) doen.

Wat kwaliteit en stabiliteit betreft, speelt er toch een factor geluk mee bij ADSL en VOIP.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het grote nadeel bij Telenet is de datalimiet van 30 GB, dat zou de hoofdreden zijn om over te stappen. Omdat ik de laatste tijd nogal veel video via internet consumeer, is de datalimiet té krap geworden.
TV-abbo heb ik niet nodig: internet en dvb-t bieden alles aan wat ik wil zien.

Bedankt voor de antwoorden.
Als ik overstap wordt het zeker VDSL2 over raw copper. Ik ga me ondertussen eens goed informeren over VoIP.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Als ik overstap wordt het zeker VDSL2 over raw copper.


Dat lijkt me ook een wijze beslissing... als je van kabel komt wil je heus niet bidden dat je ADSL redelijk zal zijn.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Als ik overstap wordt het zeker VDSL2 over raw copper. Ik ga me ondertussen eens goed informeren over VoIP.

Het probleem is dat je dan wel niet veel ga kunnen besparen. Zowel Dommel als EDPnet (momenteel zowat de enigen die VDSL2 aanbieden en niet tot Belgacom zelf behoren) zijn i.c.m. raw copper al een stuk duurder dan uw 47€. En dan heb je nog geen telefonie...
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Zet je principes opzij en neem BGC's generation: 100 GB voor 34 €...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Zet je principes opzij en neem BGC's generation: 100 GB voor 34 €...


Waarom moet hij z'n princiepes over een stabiele snelle verbinding opzij zetten ?

Als dat zijn primaire vereisten zijn dan blijft ADSL steeds een risico... de vraag is alléén of hij dat een gans jaar wil proberen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hij zei toch dat hij over vdsl2 wou gaan. Stabieler dan vdsl2 ga je niet vinden, hoor :). Buiten telenet dan, maar dat heeft hij duidelijk al :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Lord Utopia schreef:
Waarom FP24? Omdat dat goedkoper is dan een classic line 24/7 te combineren.
Ik weet niet hoe dat zit met betamax en van die andere VOIP technologie. Daar ben ik niet in thuis en kan ik geen vergelijkingen van maken.

Je kan ook altijd My5+optie Mobistar AtHome nemen. (4/7 of 10 euro per maand = thuiszone dal/thuiszone altijd of overal in België)
Zo kan je eventueel FP24 opzeggen. Tarief naar vaste lijnen in het buitenland is 0,15 euro per minuut.
http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/opti ... ail/athome
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Wachten tot maart op de nieuwe Fibernet van Telenet? :lol:
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Zet je principes opzij en neem BGC's generation: 100 GB voor 34 €...
Voor Generation moet je toch kunnen bewijzen dat je student bent, of ben ik mis ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
Goztow schreef:Zet je principes opzij en neem BGC's generation: 100 GB voor 34 €...
Voor Generation moet je toch kunnen bewijzen dat je student bent, of ben ik mis ?
Je bent mis.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
Goztow schreef:Zet je principes opzij en neem BGC's generation: 100 GB voor 34 €...
Voor Generation moet je toch kunnen bewijzen dat je student bent, of ben ik mis ?
Je bent mis.
Dus iedereen kan dat krijgen ? Of moet men liegen ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:Dus iedereen kan dat krijgen ? Of moet men liegen ?

Officieel moet je -26 jaar zijn. Maar er zijn genoeg klanten geweest die het zo kregen zonder iets te moeten bewijzen.

Daarbij, klant = klant. Of die nu -26 jaar is of 28 jaar.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Heb het hier juist online "besteld" en er wordt idd. niets gevraagd wat met leeftijd of met student zijn te maken heeft. Weet weer iets meer, thanks ! Zou die limiet van 8000 eerste bestellingen eigenlijk wel toegepast worden ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:Heb het hier juist online "besteld" en er wordt idd. niets gevraagd wat met leeftijd of met student zijn te maken heeft. Weet weer iets meer, thanks ! Zou die limiet van 8000 eerste bestellingen eigenlijk wel toegepast worden ?

Zou die limiet van 50k bestellingen voor de packs gratis digi tv toegepast worden? I think not. Belgacom heeft dringend klanten nodig, dan gaan ze niet moeilijk doen denk ik.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Door een limiet te stellen of een einddatum, gaan sommige gebruikers sneller beslissen en hun snel inschrijven.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Goztow schreef:Zet je principes opzij en neem BGC's generation: 100 GB voor 34 €...

Ik heb mijn principes over Belgacom bijgesteld. Zij hebben als eerste mastodont de stap gezet naar een limietloos Belgisch internetlandschap, ik sluit ze dus niet meer uit.
Ondertussen heb ik me qua e-mail ook volledig losgekoppeld van Telenet, geen @telenet.be adresssen meer actief in gebruik. Ook in de toekomst zal ik nooit nog een @ikhangvastaanmijnprovider.be adres nemen.

Ik ga nu volluit voor VDSL2 gaan en zoek naar het beste aanbod "onbeperkt telefonie/onbeperkt (minstens 150 GB+) internet" voor maximum 47 euro per maand.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Ik heb het ook een jaartje op een ander uitgezongen en vastgesteld dat de kabel nog altijd stukken betrouwbaarder is dan ADSL. Luttele euro's besparen maar regelmatig sakkeren omdat het weer eens traag gaat of helemaal niet dat gaat snel vervelen.
VDSL2 is bij BGC enkel een zekerheid in combinatie met DTV dacht ik en ga je bij de alternatieve VDSL2 aanbieders dan is er weer dat dure raw copper en het feit dat je nog geen onbeperkt telefoneren hebt.
In jouw geval zou ik miss toch overwegen om up te graden naar een Powershake (€ 52 + eventueel optie FF24 ), zeer performant internet en tegen december ook 100 GB limiet al denk ik dat er tegen die tijd mss nog wel een FUP inzit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”