Nieuwe Cityconnect aansluiting

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

Maandag avond heb ik een Cityconnect aansluiting aangevraagd voor het appartement dat ik ga huren te lier aangezien ik het moederlijke nest ga verlaten.

Ik heb deze aansluiting op het adres van het appartement aangevraagd en als facturatie adres mijn huidige adres opgegeven. Nu vond ik nergens in het crm het adres van de aansluiting terug. Ik heb dit maar bij dommel gemeld en ze zeiden dat alles correct verloopt indien ik de aansluiting had op gevraagd via het adres van het appartement, wat ik dus ook zo had gedaan.

Maar nu zie ik echter in het crm staan bij de informatie van de lijn:

  • address : unavailable
  • expected activation date : to be determined
  • status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
  • modem-type: you are using a cityconnect approved adsl2+ modem/router (siemens)
  • total traffic downloaded in broadband: 0.13 gb

De laatste 2 punten zijn echt vreemd want er is momenteel geen modem aangesloten in het appartement en de lijn is nog niet actief. En dit verontrust me wel want thuis hebben we een homeconnect aansluiting met inderdaad een siemens modem.

Kan iemand mij verklaren wat er aan de hand is?
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

Blijkbaar verloopt alles toch correct activatie is nu voorzien voor de 27ste op het correcte adres.
Toch is het gek dat er in het CRM te zien is dat er al trafiek is geweest van een siemens router.
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

Gisteren is alles correct aangesloten :).

Nog een vraagje ik heb de aangerande modem/router dsl-2640b aangesloten is het mogelijk om met deze in bridging mode private addressen aan andere pc toe te kennen? Of dien ik hiervoor een andere router achter de dsl-2640b te plaatsen? Zo ja dient deze dan iets speciaals te ondersteunen van protocols of is een standaard router goed genoeg?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”