Opverstappen > oplossing voor slechte lijn?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hallo iedereen,

Ik ben de slechte sync op 4,6 mbit grondig beu.
Daarom is m'n vraag, als ik overstap naar een andere provider, kan ik dan betere sync verkrijgen?
Ik had in m'n gedachten internet van Base.
Stel nu, ik bestel hun formule waar ze me 12 mbit geven (anders is het 4), heb ik dan enige garantie dat ik door die 5€ meer per maand ook effectief boven de 4,6 mbit zal gaan?

Het lijkt me niet zo logisch dat ze zomaar iets aan die lijn kunnen doen, alleen aankloppen bij BC, iets wat Scarlet duidelijk niet doet!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

honda4life schreef:Hallo iedereen,
Ik ben de slechte sync op 4,6 mbit grondig beu.
Daarom is m'n vraag, als ik overstap naar een andere provider, kan ik dan betere sync verkrijgen?
Ik had in m'n gedachten internet van Base.
Stel nu, ik bestel hun formule waar ze me 12 mbit geven (anders is het 4), heb ik dan enige garantie dat ik door die 5€ meer per maand ook effectief boven de 4,6 mbit zal gaan?
Het lijkt me niet zo logisch dat ze zomaar iets aan die lijn kunnen doen, alleen aankloppen bij BC, iets wat Scarlet duidelijk niet doet!
bwa ik ben ooit overgestapt van dommel naar tele2(base) en de gratis installatie (door belgacom) kwam gewoon het 2de paar activeren (en er een 2de aftakdoos neerplaatsen... ik ging opeens van 3mbit (dommel) naar 4mbit (base) :-)
ondertussen is het een Vdsl lijn geworden... daar zijn ze strikter in...kan maar 1 paar de kortste en meest geschikte voor vdsl zijn blijkbaar
maar ik merk praktisch geen snelheidsvoordeel... youtube hd blijft stotteren :-)
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Beste,

Geloof het niet, het heeft geen enkele zin om over te stappen naar een andere Provider. Je afstand van de centrale blijft hetzelfde.
De enige optie dat je hebt is ofwel Telenet maar dan ben je gelimiteerd qua download limiet. Of Belgacom TV, dan krijg je een VDSL lijn en dat gaat sneller.
Maar dat laatste raad ik ook niet aan, het is duur en trekt op niets.
Wat je ook nog kan doen is verhuizen en dichter bij een centrale gaan wonen of hopen dat ze uitbreiding doen van hun bestaand netwerk. Het klinkt pessimistisch maar het is nu éénmaal de realiteit. Ze maken reclame en beloven van alles, maar eens je bent overgestapt komt de ontgoocheling.
Ik zit bij Scarlet, ik woon op 700 meter van de centrale dus ik heb gelukkig een ADSL2 verbinding met download van 12 Mbit. De upload zou zogezegd 1 Mbit moeten zijn, maar ik heb maar 512 Kbps en meer is niet mogelijk volgens hen en toch maken ze er reclame over. Het zijn gangsters die providers één voor één.

Groeten

Jan
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Helaas is hier zelfs geen vdsl beschikbaar, anders had ik al lang digitale tv en telefonie bij hun genomen (alle als ze ten minsten hun lijn gesynchroniseerd kunnen houden 's avonds)
Dat internet uitvalt... ja dan is het zo.
Maar telefoon behoort toch tot de nutsvoorzieningen lijkt me :)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

honda4life schreef:Helaas is hier zelfs geen vdsl beschikbaar, anders had ik al lang digitale tv en telefonie bij hun genomen (alle als ze ten minsten hun lijn gesynchroniseerd kunnen houden 's avonds)
Dat internet uitvalt... ja dan is het zo.
Maar telefoon behoort toch tot de nutsvoorzieningen lijkt me :)
Daarmee dat ze geen telefonie via hun eigen verplichte vdsl modem meer aanbieden... het viel teveel uit ... op papier prijzen ze dat toestel de hemel in en waarderen ze het op +100 euro ... maar in praktijk dumpen ze ze bij de "concurrentie" (Dommel) of geven ze ze gratis weg... en switchen ze de ilink klanten terug over op klassieke telefonie....
Van de week nog telefoon gekregen waarbij ze zich verontschuldigen voor de mogelijke storingen op digitale tv... sorry maar die mocht ik niet pakken van hun omdat ik slechts discovery lijn(9,99euro) en internet generation (29euro) bij hun nam en dus niet de volle pot (19,99+41,75€) euro betaalde ...Die gold alleen voor een telefonie+internet combinatie die minimaal 49,99euro kost... dus ik zou maandelijks 10 euro meer betalen voor digitale televisie gratis te mogen hebben.... analoge kabel wegdoen en ergens 2de hands een decoder voor de 2de tv aanschaffen leek me beetje extra kosten meebrengen
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”