Mobile Vikings zal ook 3G aanbieden aan zijn klanten. Dat doet de virtuele provider (MVNO) via het netwerk van BASE, de derde nationale GSM-operator die enkele dagen geleden al 3G beschikbaar stelde aan zijn eigen klanten.
In tegenstelling tot wat vele klanten suggereerden, zal Mobile Vikings de prijs van zijn pakket niet opdrijven. De voorwaarden blijven dezelfde: (onder andere) 1 gigabyte dataverkeer, op zowel 2G als 3G, voor elke top-up van 15 euro.
Mobile Vikings zegt een van de eerste MVNO's te zijn die 3G zal kunnen aanbieden. De nieuwe technologie is wel nog niet voor morgen. 'Voordat we kunnen overschakelen (op 3G) moeten we nog enkele technische systemen testen,' aldus de operator in een bericht. Wanneer in bereik zou de overschakeling tussen 2G en 3G automatisch moeten gebeuren.
BASE limiteert voorlopig nog de snelheid van zijn 3G-netwerk tot 500 kilbobit per seconde. De operator wil eerst zijn netwerk testen, geleidelijk aan zal de snelheid verhoogd worden. 3G, met UMTS en HSPA, is beschikbaar in Gent, Antwerpen en sommige plaatsen in Brussel. Zes grotere steden zullen later toegevoegd worden aan het bescheiden lijstje.
Userbase Frontpage
Mobile Vikings gaat 3G
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Pro Member
in kortrijk werkt het ook op de meeste plaatsen alsook op e17 kortrijk frankrijk
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Op de meeste plaatsen? Aan de xpo is er in ieder geval niets... Ik heb momenteel enkel weet van het station, weet je nog meer plaatsen?proximusboy schreef:in kortrijk werkt het ook op de meeste plaatsen alsook op e17 kortrijk frankrijk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
in st-denijs-westrem (gent) had ik gisteren allesins geen 3g
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Is mobile vikings een goede keuze voor mobiel internet?
Ik heb mij een HTC Hero besteld en ben nu aan het zoeken achter een mobiele internet provider. Base en Mobile vikings lijken mij (qua prijs) het interessantste
Ik heb mij een HTC Hero besteld en ben nu aan het zoeken achter een mobiele internet provider. Base en Mobile vikings lijken mij (qua prijs) het interessantste
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 17 keer
Off-topicOfloo schreef:Eindelijk? .. gvd 'k heb eens een week gesurfd via mobile vikings, .. en het was echt frustrerend vanwege de snelheid.
Beste Ofloo,
gij die de dt-spelling hoog in 't vaandel draagt, is er een reden waarom ge surfen met een -d schrijft?
Groet,
Razornord
Off-topic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Met Mobile Vikings heb ik geen ervaring, maar wel met BASE (of Jim).Braindamage schreef:Is mobile vikings een goede keuze voor mobiel internet?
Persoonlijk ben ik daar heel tevreden van.
Qua snelheid heb ik voldoende met EDGE. (maar nu komt 3G er toch)
En heb nog bijna nooit last gehad van slecht bereik. (Ik ga nu ook wel niet extreem ver en woont in Antwerpen)
Qua prijs vind ik het ook dik oké, anders had ik nooit mobile internet gebruikt.
- Braindamage
- Elite Poster
bij Base lijkt het met een abonnement te zijn en bij Mobile Vikings via een herlaad systeem.driesve schreef: Met Mobile Vikings heb ik geen ervaring, maar wel met BASE (of Jim).
Persoonlijk ben ik daar heel tevreden van.
Qua snelheid heb ik voldoende met EDGE. (maar nu komt 3G er toch)
En heb nog bijna nooit last gehad van slecht bereik. (Ik ga nu ook wel niet extreem ver en woont in Antwerpen)
Qua prijs vind ik het ook dik oké, anders had ik nooit mobile internet gebruikt.
Misschien eerst bij MV proberen en kijken hoeveel ik verbruik op een maand en dan kan ik voor een abonnement gaan eventueel.
Bij Base kan je ook een bundel prepaid kopen, gaat dan gewoon van je belwaarde af.
http://www.base.be/nl/mobiel/opties?qui ... icktabs-18
http://www.base.be/nl/mobiel/opties?qui ... icktabs-18
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Is SIMYO al 3G ? (ook bij base)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Hebben die dan een data-abonnement?SplinterByte schreef:Is SIMYO al 3G ? (ook bij base)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
= geen 3GAvenger 2.0 schreef:Hebben die dan een data-abonnement?SplinterByte schreef:Is SIMYO al 3G ? (ook bij base)
= ja men kan op een Simyo Prepaid data activeren, via de website of telefonisch.
Hier was het telefonisch want de website nam de aanpassing niet aan
Laatst gewijzigd door xedion 20 jan 2010, 07:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
1,99 euro per megabyte. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar aan 1,99 euro per megabyte, doet het er eigenlijk weinig toe of die megabyte op 2,5 G of 3 G wordt geladen. Een megabyte is zo snel geladen, dat ge eerder inzit over de prijs die je ervoor betaalt, dan hoe snel de megabyte ingeladen wordt.
- Braindamage
- Elite Poster
ik heb mij een prepaid kaart van Base aangeschaft en de surf10 geactiveerd (10 euro voor 500MB).
Is in verhouding duurder dan Mobile Vikings, maar omdat ik nu toch nog maar aan het experimenteren ben scheelt het toch 5 euro. Ik gebruik mijn smartphone ook alleen maar in het weekend.
Op het einde van de maand ga ik eens kijken wat ik verbruikt heb, misschien is die 500MB al teveel. Heb een HTC hero, dus programma's en spelletjes haal ik hier thuis af via mijn wifi verbinding.
Voor websites is snelheid voldoende, en 3G dus niet echt nodig. kan zijn dat ik voor Jimmobile ga gaan, 5euro voor 500MB. is misschien niet 3G (weet het niet), maar 5 euro is toch wel heel weinig
Is in verhouding duurder dan Mobile Vikings, maar omdat ik nu toch nog maar aan het experimenteren ben scheelt het toch 5 euro. Ik gebruik mijn smartphone ook alleen maar in het weekend.
Op het einde van de maand ga ik eens kijken wat ik verbruikt heb, misschien is die 500MB al teveel. Heb een HTC hero, dus programma's en spelletjes haal ik hier thuis af via mijn wifi verbinding.
Voor websites is snelheid voldoende, en 3G dus niet echt nodig. kan zijn dat ik voor Jimmobile ga gaan, 5euro voor 500MB. is misschien niet 3G (weet het niet), maar 5 euro is toch wel heel weinig
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
maar dan moet je toch ook 2 packs er bij nemen = ook 15 € (met 1/2 minder SMS'en en data)Braindamage schreef:Voor websites is snelheid voldoende, en 3G dus niet echt nodig. kan zijn dat ik voor Jimmobile ga gaan, 5euro voor 500MB. is misschien niet 3G (weet het niet), maar 5 euro is toch wel heel weinig
1 cent per sms
500 SMS naar alle netwerken in België SMSALL 1984 5 €
20 cent per minuut
25 belminuten naar alle netwerken in België
ALL 1984 5 €
JIM Mobile Social & Surf
500MB mobiele data met je GSM vanuit België MEGASURF 1984 5 €
of gebruik je 1 gsm om te bellen via ander netwerk?