Hoe gebruik je een splitter

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste,

Ik heb sinds 2 weken geleden ADSL bij Scarlet aangevraagd. BC heeft mijn DSC-lijn al aangesloten en Scarlet belooft dat er DSL signaal van hun op de lijn zit eerstdaags (ben benieuwd).

Nu vroeg ik mij hoe je zo'n splitter precies moet installeren.
De situatie is hier alsvolgt:

Dropkabel BC > Verdeeldoos appartement > Telefooncontact 1 > DSL Modem & 3 tel toestellen
> Telefooncontact 2 > 1 tel toestel

Telefooncontact 1 & 2 zijn respectievelijk de woonkamer (waar de DSL modem komt te staan) en het contact op slaapkamer. Dit wordt doorgelust in het BC aansluitpunt in de woonkamer (daar zitten dus 2 koperparen in: 1 dropkabel BC en de andere loopt naar mijn slaapkamer).

Waar moet die splitter nu precies komen? Kan ik de splitter gewoon in contact1 steken, dan ADSL op die splitter en de 3 tels? En dan gewoon zonder gebruik van splitter telefoon in slaapkamer aansluiten?

Of gaat dit voor problemen zorgen?

Ik denk dat ik 2 mogelijkheden heb:
- Gebruik 1 splitter en split direct af op de drop van BC, dan slaapkamer doorlussen vanop de splitter (en niet meer rechtstreeks vanop de drop).
- Gebruik 2 splitters, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.

Kan iemand bevestigen? Dit zijn eigenlijk 2 'slechte' oplossing voor mij:
- 1ste oplossing: moet ik die (korte) kabel van de doorlus naar mijn slaapkamer uit het tel stopcontact gaan halen, dan een RJ11 erop draaien en dan zo via de splitter doorlussen. Nadeel: veel werk (kabel van doorlus is zéér kort afgeknipt in de muurdoos).
- 2de oplossing: moet ik 2 splitters aankopen... Is nu ook niet echt de kost, maarja: als het niet nodig is liever niet natuurlijk.
Of zal het echt op 1 van de 2 manieren moeten gaan?

De splitter(s) die ik op het oog heb is volgende:
http://www.loveno.be/image/productbig/3 ... 35440b.gif

Voldoet die? Wat zijn eigenlijk 'full rate' splitters?

Kan iemand mij:
- Een klein beetje duidelijkheid schaffen.
- Kijken of mijn redenering correct zit (heb geen ervaring met ADSL, enkel wat ik lees hier op het forum en in handleiding van BGC website).

Alvast bedankt!
cyberbozzo.
Monkey
Plus Member
Plus Member

op elk telefooncontact dat je gaat gebruiken dient een splitter geinstalleerd te zijn.

Best dat je een fullrate splitter gaat gebruiken, deze installeer je aan het binnekomende contact en kan je van daar uit je binnenbekabling aansluiten op je volgende contacten ...
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Monkey schreef:op elk telefooncontact dat je gaat gebruiken dient een splitter geinstalleerd te zijn.

Best dat je een fullrate splitter gaat gebruiken
Een fullrate splitter installeren mag dan wel handig zijn, het is wel complexer om te installeren en de gewone ADSL splitter die je op het oog hebt voldoen zeker! Die moet je dan gewoon inpluggen op elk telefoonstopcontact in je woning en de splitter moet altijd op de eerste plaats komen.
Dus eerst splitter en dan steek je op die splitter de gewone aansluiting voor je telefoon en onderaan op de splitter is er ook een aansluiting voor de ADSL-modem
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Thx voor de antwoorden iedereen! Het is me duidelijk.

Had vandaag nog naar Scarlet gebeld (kwestie van wat druk te zetten) wanneer dat ze gingen activeren. Antwoord: oooh meneer, niet meer voor deze week vrees ik.

Ik kwam daarnet thuis en zag al aan de DSL LED op mijn modem dat er DSL signaal was. Ik probeerde en in te loggen en voila, ik typ dit bericht al via Scarlet ADSL!

bedankt iedereen!
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

cyberbozzo schreef:Beste, Ik heb sinds 2 weken geleden ADSL bij Scarlet aangevraagd. BC heeft mijn DSC-lijn al aangesloten en Scarlet belooft dat er DSL signaal van hun op de lijn zit eerstdaags (ben benieuwd).
Het DSL signaal komt wel van Belgacom vermits de migratie van de mass market klanten al volledig is afgerond.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”