dsl teller telt te veel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

Op 20/12/09 installeerde ik Traffic Counter omdat ik mijn volume van 5 GB voor december overschreden had.
Mijn gebruik van internet verschilde niet ten opzichte van de vorige maanden waar ik wel toekwam.
Tot nu 4/1/10 telde mijn teller 0,433 GB.
De dsl counter van Dommel telde 2,43 GB voor dezelfde periode, waarvan 1,11 GB terwijl mijn pc en modem-router afgekoppeld waren van de netspanning.
De draadloze verbinding staat afgeschakeld in mijn modem-router.
Hun teller werkt correct zegt de technische dienst.

Dus iemand anders gebruikt mijn account.

Kan dit? Heeft iemand ervaring?
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Welk abonnement type heb je?

Een kennis van mij heeft dit allesinds tegengekomen met zijn belgacom abonnement, dus het is weldegenlijk mogelijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ReLoad schreef:Welk abonnement type heb je?

Een kennis van mij heeft dit allesinds tegengekomen met zijn belgacom abonnement, dus het is weldegenlijk mogelijk.
5 GB = Netconnect Start.
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

Inderdaad adsl netconnect start via Belgacom telefoonlijn.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ben je zeker dat niemand anders jou gegevens gevonden heeft? Ik bedoel dus je login gegevens die je van dommel gekregen hebt via mail?

Het is mij bekend dat het wel eens voorkomt dat account gegevens gebruikt worden door kennissen etc wanneer ze bekend zijn. Misschien moet je aan dommel vragen of men je DSL wachtwoord kan veranderen. Vergeet natuurlijk niet je nieuwe wachtwoord in te geven in de modem want anders geraak je niet meer online. Baat het niet dan schaad het niet :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Je kan het zelf veranderen in het CRM toch?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

Vooreerst iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb letterlijk aan Dommel gevraagd: Kan ik eventuëel nieuwe account gegevens krijgen?
Daarop heeft Dommel letterlijk geantwoord: Het is niet mogelijk om u van andere account gegevens te voorzien
Ik bedoelde daarmee de log in en het password die ik oorspronkelijk van Dommel gekregen heb.

Het wachtwoord om in te loggen bij het crm systeem verander ik nu alle dagen.

Ik denk ook dat iemand mijn gegevens kent.
Heb gescand met Malwarebytes en met virusscanner maar heb geen spionnen gevonden.

Tussen 30/12/09 08 u 05 en 02/01/10 22 u 22 telde de dsl teller 0,16 GB en mijn Traffic Counter 160 MB.
Toen stemde het perfect overeen, mijn belager was op verlof?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

bescheidensurfer schreef:Vooreerst iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb letterlijk aan Dommel gevraagd: Kan ik eventuëel nieuwe account gegevens krijgen?
Daarop heeft Dommel letterlijk geantwoord: Het is niet mogelijk om u van andere account gegevens te voorzien
Ik bedoelde daarmee de log in en het password die ik oorspronkelijk van Dommel gekregen heb.

Het wachtwoord om in te loggen bij het crm systeem verander ik nu alle dagen.

Ik denk ook dat iemand mijn gegevens kent.
Heb gescand met Malwarebytes en met virusscanner maar heb geen spionnen gevonden.

Tussen 30/12/09 08 u 05 en 02/01/10 22 u 22 telde de dsl teller 0,16 GB en mijn Traffic Counter 160 MB.
Toen stemde het perfect overeen, mijn belager was op verlof?
Gebruik dan maar eens een software firewall (en spybot search and destroy).
Als het een modem hack is kun je niet veel doen (veel exploits gekend voor o.a. speedtouch).
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

ReLoad schreef:Welk abonnement type heb je?

Een kennis van mij heeft dit allesinds tegengekomen met zijn belgacom abonnement, dus het is weldegenlijk mogelijk.
Abonnement is dus netconnect start.

Is het mogelijk om van uw kennis te weten hoe er een oplossing aan gekomen is?

Dank.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

bescheidensurfer schreef:
ReLoad schreef:Welk abonnement type heb je?

Een kennis van mij heeft dit allesinds tegengekomen met zijn belgacom abonnement, dus het is weldegenlijk mogelijk.
Abonnement is dus netconnect start.

Is het mogelijk om van uw kennis te weten hoe er een oplossing aan gekomen is?

Dank.
Dat was in de tijd van Belgacom, en daar kon je vragen om de login gevens te veranderen (op Belgacom forum speciaal voor technische hulp in de tijd), maar aangezien dit bij Belgacom was en gij bij dommel zit.

Normaal zouden ze dat toch wel moeten kunnen doen, ik zou nog maar eens terug bellen hoor, en vragen om juist het paswoord te veranderen, ze zouden dat toch wel moeten toelaten?.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ken schreef:Je kan het zelf veranderen in het CRM toch?
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik betwijfel ten zeerste dat je daar je DSL wachtwoord kan veranderen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Ik kan bij EDPnet in ieder geval wél mijn paswoord aanpassen, maar ik veronderstel dat jullie dat wel wisten :-D
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

WACHTWOORD VERWARRING ?

Om in teloggen bij crm van Shedom (mijn informatie, mijn paketten, proforma facturen, faqs enz) heb ik mjn paswoord nodig.
Dat paswoord kan ik nadat ik ingelogd ben vrij veranderen.

Bij het ingaan van het abonnement heb ik van dommel een login en een wachtwoord gekregen voor ADSL en News server.
Om die zelf te veranderen heb ik nog niets gevonden. En het zijn die sleutels die toegang geven tot de server. Denk ik !
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

silencer schreef: Gebruik dan maar eens een software firewall (en spybot search and destroy).
Als het een modem hack is kun je niet veel doen (veel exploits gekend voor o.a. speedtouch).
Spybot search and destroy heeft geen Spy ware gevonden
Ik heb altijd Commodo Firewall actief.

DE MODEM-ROUTER. Daar had ik nog niet aan gedacht. (Belkin modem-router)
Belkin heeft geen aangepaste firmware.
Heb mijn wachtwoord voor de modem gewijzigd.
Maar als mijn account gegevens bekend zijn bij de hacker zou ik toch nieuwe moeten krijgen van Dommel. (Al wat ik nu doe is te laat, denk ik)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is echt niet nodig om dingen in vet en hoofdletters te zetten hoor. Dit komt nogal schreeuwerig over.
Wie spreekt er trouwens over een hacker? Voor het zelfde geld is de 'hacker' (als die er al is) jou neefje-nichtje dat toevallig weet hoe een computer werkt :)

Jouw ISP is dommel, rekening houdend dat jij zelf al het nodige gedaan hebt (Wifi beveiligd, computer beveiligd en router beveiligd,...) is het aan hun om jou verder te helpen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

gr4vity schreef:Het is echt niet nodig om dingen in vet en hoofdletters te zetten hoor. Dit komt nogal schreeuwerig over.
Wie spreekt er trouwens over een hacker? Voor het zelfde geld is de 'hacker' (als die er al is) jou neefje-nichtje dat toevallig weet hoe een computer werkt :)

Jouw ISP is dommel, rekening houdend dat jij zelf al het nodige gedaan hebt (Wifi beveiligd, computer beveiligd en router beveiligd,...) is het aan hun om jou verder te helpen.
Sorry, het was zeker niet mijn bedoeling iemand te ergeren, ik zoek hulp bij mijn probleem.
Dus mensen laat u niet inhouden door mijn onhandig gedrag.

U formuleert een zeer duidelijke conclusie maar ik ben niet zeker genoeg (ken er niet genoeg van) om het zo duidelijk te stellen
tegenover dommel.

Maar dank zij de reacties op uw forum leer ik bij.
Dank U.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

trek je modem uit
ga bij je buur of op je werk naar je dommel paneel en kijk of er nog een connectie is met je breedband connectie....indien wel.... dan heb je diens public ip....scan het :-)
kijk waar het gelocaliseerd is in Belgie
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

bescheidensurfer schreef: U formuleert een zeer duidelijke conclusie maar ik ben niet zeker genoeg (ken er niet genoeg van) om het zo duidelijk te stellen
tegenover dommel.
Probeer eerst een ticket aan te maken (dus je vraag via mail te stellen naar [email protected]) en een halve dag daarna te bellen. Verwijs naar het ticket nummer dat je gekregen hebt via e-mail en blijf hameren op het feit dat zij jou ISP zijn jou daarom moeten helpen. Vertel ook nog eens extra (in je tickets liefst al) dat je je computer nagekeken hebt op eventuele problemen van jou kant. Als ze dan nog beweren dat het probleem bij jou zit vraag je of ze het probleem willen escaleren naar hun systeembeheerders (als ik mij niet vergis kan je dit zien aan je ticket). Je kan eventueel aanhalen dat je zelf al hulp gezocht hebt op forums.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Indien iemand anders gebruik maakt van jouw internet login kan dommel zien waar en indien nodig kunnen zij via belgacom ook zien welke klant er misbruik maakt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Iets dat ik in het verleden al een aantal keer heb opgemerkt bij Dommel is dat de traffic van de laatste dag van de maand zowel bij die maand als bij de volgende maand wordt gerekend.
bescheidensurfer
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010, 11:57

Vanaf 15/01/2010 tot nu lijkt de teller van Dommel redelijk correct te werken.
Ik heb niets meer ondernomen. Wacht een beetje af.

Bij Dommel lezen ze misschien ook het forum, en hebben ze dan toch iets gedaan?
Of leest die uit mijn bordje aan het eten was ook mee?

Een paar maal per dag log ik in bij Schedom om de teller te controleren.
Dat wantrouwen maakt het internet veel minder leuk voor mij.

Iedereen hartelijk bedankt want ik ben er toch van overtuigd dat uw reacties invloed gehad hebben.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dommel leest hier zeker mee (net zoals andere providers). Maar of ze speciaal voor u gekeken hebben naar hun systemen, hopelijk wel hé.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”