Pagina 1 van 1

Generation Internet: onverwachte kosten

Geplaatst: 01 jan 2010, 17:16
door Smeedijzer
Heeft iemand ervaring met de eenmalige kosten aangerekend bij abonnement Generation Internet?
Paar dagen terug kreeg ik een hoop onverwachte "eenmalige kosten" aangerekend, waarvan de oorsprong me onbekend is.
Ik wil graag eens horen of onderstaande praktijken systematisch toegepast worden ...

September:
Ik ga een contract aan waarbij ik voor een jaar teken voor Generation Internet welke ingaat vanaf oktober.

Vaste kosten voor eerste jaar = 29€/maand
Activatiekosten = eenmalig 50€

Omdat ik online teken krijg ik een extra korting van 50€, wat neerkomt op gratis activatie

Oktober:
Eerste factuur komt binnen, korting op activatie werd mooi afgetrokken van de totaalkost.
Ik betaal een totaal van 59€ voor de eerste 2 maanden.

December:
Tweede factuur komt binnen, maar deze keer wordt er naast de 59€ ook 100€ "eenmalige kosten" aangerekend.

Installaties:
Internet Go zonder vaste lijn: 41,3223 €
Internet optie Speed: 41,3223 €
BTW op beide kosten: 17,5 €

Beide kosten worden doorgerekend 4 maand na activatie.

Ik heb ondertussen een klacht ingedient, en hou jullie verder op de hoogte.

PS: Bonus - ons internet werkt al een tijdje niet, wegens problemen aan bekabeling aan't straat :?

Re: Generation Internet: onverwachte kosten

Geplaatst: 01 jan 2010, 17:34
door lemonix
Staan er details bij wat die eenmalige kosten zijn?
Ben benieuwd naar het resultaat vermits ik ook overschakel naar Generation Internet en ik nog speciaal aan de support telefoniste heb gevraagd of er naast de maandelijkse bijdrage en de activatie (die dan wegvalt bij online bestellen) geen kosten meer waren en daar werd toen toch niets van gezegd.

Re: Generation Internet: onverwachte kosten

Geplaatst: 01 jan 2010, 18:53
door simon1991
lemonix schreef:Staan er details bij wat die eenmalige kosten zijn?
Ben benieuwd naar het resultaat vermits ik ook overschakel naar Generation Internet en ik nog speciaal aan de support telefoniste heb gevraagd of er naast de maandelijkse bijdrage en de activatie (die dan wegvalt bij online bestellen) geen kosten meer waren en daar werd toen toch niets van gezegd.
Idem hier, op 3 februari wordt ik geactiveerd ;)
Er zijn hier nochtans al vele forummers die Generation Internet hebben, dus ik denk dat ofwel deze kosten terecht worden aangerekend (misschien was hij al vroeger klant bij Belgacom en had Belgacom die kosten nog niet aangerekend) ofwel is BGC gewoon in de fout gegaan.

Re: Generation Internet: onverwachte kosten

Geplaatst: 16 feb 2010, 15:33
door proz
@Smeedijzer: al nieuws?

Re: Generation Internet: onverwachte kosten

Geplaatst: 16 feb 2010, 18:55
door proximusboyke
gewoon bellen en ze crediteren onmiddellijk

Re: Generation Internet: onverwachte kosten

Geplaatst: 17 feb 2010, 10:39
door philippe_d
proximusboyke schreef:gewoon bellen en ze crediteren onmiddellijk
Inderdaad, ik bevestig dit ook. In bijna alle gevallen, waar er onrechtmatig activatiekosten waren aangerekend, heb ik bijna onmiddellijk een creditnota gekregen. En met de e-mail bevestiging van je on-line aanmelding sta je sterk.
Indien je factuur manueel betaalt: je mag het verschil betalen (de creditnota gewoon aftrekken).
Indien je met domiciliëring betaalt, zal het bij de volgende betaling verrekend worden (2 maandjes wachten).
Philippe.