Generation Internet: onverwachte kosten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Smeedijzer
Starter
Starter

Heeft iemand ervaring met de eenmalige kosten aangerekend bij abonnement Generation Internet?
Paar dagen terug kreeg ik een hoop onverwachte "eenmalige kosten" aangerekend, waarvan de oorsprong me onbekend is.
Ik wil graag eens horen of onderstaande praktijken systematisch toegepast worden ...

September:
Ik ga een contract aan waarbij ik voor een jaar teken voor Generation Internet welke ingaat vanaf oktober.

Vaste kosten voor eerste jaar = 29€/maand
Activatiekosten = eenmalig 50€

Omdat ik online teken krijg ik een extra korting van 50€, wat neerkomt op gratis activatie

Oktober:
Eerste factuur komt binnen, korting op activatie werd mooi afgetrokken van de totaalkost.
Ik betaal een totaal van 59€ voor de eerste 2 maanden.

December:
Tweede factuur komt binnen, maar deze keer wordt er naast de 59€ ook 100€ "eenmalige kosten" aangerekend.

Installaties:
Internet Go zonder vaste lijn: 41,3223 €
Internet optie Speed: 41,3223 €
BTW op beide kosten: 17,5 €

Beide kosten worden doorgerekend 4 maand na activatie.

Ik heb ondertussen een klacht ingedient, en hou jullie verder op de hoogte.

PS: Bonus - ons internet werkt al een tijdje niet, wegens problemen aan bekabeling aan't straat :?
lemonix
Starter
Starter

Staan er details bij wat die eenmalige kosten zijn?
Ben benieuwd naar het resultaat vermits ik ook overschakel naar Generation Internet en ik nog speciaal aan de support telefoniste heb gevraagd of er naast de maandelijkse bijdrage en de activatie (die dan wegvalt bij online bestellen) geen kosten meer waren en daar werd toen toch niets van gezegd.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

lemonix schreef:Staan er details bij wat die eenmalige kosten zijn?
Ben benieuwd naar het resultaat vermits ik ook overschakel naar Generation Internet en ik nog speciaal aan de support telefoniste heb gevraagd of er naast de maandelijkse bijdrage en de activatie (die dan wegvalt bij online bestellen) geen kosten meer waren en daar werd toen toch niets van gezegd.
Idem hier, op 3 februari wordt ik geactiveerd ;)
Er zijn hier nochtans al vele forummers die Generation Internet hebben, dus ik denk dat ofwel deze kosten terecht worden aangerekend (misschien was hij al vroeger klant bij Belgacom en had Belgacom die kosten nog niet aangerekend) ofwel is BGC gewoon in de fout gegaan.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

@Smeedijzer: al nieuws?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

gewoon bellen en ze crediteren onmiddellijk
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

proximusboyke schreef:gewoon bellen en ze crediteren onmiddellijk
Inderdaad, ik bevestig dit ook. In bijna alle gevallen, waar er onrechtmatig activatiekosten waren aangerekend, heb ik bijna onmiddellijk een creditnota gekregen. En met de e-mail bevestiging van je on-line aanmelding sta je sterk.
Indien je factuur manueel betaalt: je mag het verschil betalen (de creditnota gewoon aftrekken).
Indien je met domiciliëring betaalt, zal het bij de volgende betaling verrekend worden (2 maandjes wachten).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”