Firefox schijnt in korte tijd serieus wat aandeel te hebben gewonnen op IE.
Vraag me af waarvoor een Mozilla (Firefox) of een Linux het doet, want daar valt toch geen geld mee te genereren???
Iedereen kan gratis de software installeren en gebruiken. En reclame vind je ook al niet.
Waar halen ze hun inkomsten vandaan? Of doen die het allemaal gratis voor de fun?
Browseroorlog
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
De ontwikkelaars werken op donaties, waar je je van zou kunnen verschieten hoeveel het 'opbrengt'. Niet voldoende om van te leven, maar genoeg om bijvoorbeeld hun webservers te laten draaien enzo.
Het is meestal gewoon vrijwilligerswerk, soms zelfs buiten de werkuren van een vaste job.
Dus ze doen het idd gratis voor de fun, maar ik vermoed dat ze een klein beetje donatie ontvangen ook
Het is meestal gewoon vrijwilligerswerk, soms zelfs buiten de werkuren van een vaste job.
Dus ze doen het idd gratis voor de fun, maar ik vermoed dat ze een klein beetje donatie ontvangen ook
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Waar kan je die donatie dan storten voor Firefox? Nog nergens gezien. Wikipedia wél.Génicus schreef:De ontwikkelaars werken op donaties, waar je je van zou kunnen verschieten hoeveel het 'opbrengt'. Niet voldoende om van te leven, maar genoeg om bijvoorbeeld hun webservers te laten draaien enzo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Er wordt wel degelijk geld gemaakt (hoeveel en of dat ze winst hebben dat weet ik niet).
Waar? Search
http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Fo ... #Financing
PS: audit gevonden
http://www.mozilla.org/foundation/docum ... tement.pdf

Waar? Search
+Mozilla Corporation makes all that money because of the Google Search box on the top right. If you search with that box (which I do all day long) and you click on the Google ads on the results page Firefox gets ~80% of that.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Fo ... #Financing
The Mozilla Foundation accepts donations as a source of funding. Along with AOL's initial $2 million donation, Mitch Kapor gave $300,000 to the organization at its launch. The group has tax-exempt status under IRC 501(c)(3) of the U.S. tax code, though the Mozilla Corporation subsidiary is taxable.
In 2006 the Mozilla Foundation received $66.8 million in revenues, of which $61.5 million is attributed to "search royalties".[2]
The foundation has an ongoing deal with Google to make Google search the default in the Firefox browser search bar and hence send it search referrals; a Firefox themed Google search site has also been made the default home page of Firefox. A footnote in Mozilla's 2006 financial report states "Mozilla has a contract with a search engine provider for royalties. The contract originally expired in November 2006, however Google renewed the contract until November 2008 and has now renewed the contract through 2011.[3] Approximately 85% of Mozilla’s revenue for 2006 was derived from this contract."; this equates to approximately US$56.8 million.[2]
In 2006 after a request from Theo de Raadt of OpenBSD for funding from corporate entities which make a profit through the use of OpenSSH in their packaged distributions, the Mozilla Foundation donated US$10,000 to de Raadt and OpenBSD for OpenSSH development. The funds donated came from money earned through the income provided by Google. While the target of this request were corporations such as Cisco, IBM, HP, and Red Hat (which all sell operating systems containing OpenSSH but have not donated to its continued development before), the Mozilla Foundation found that without OpenSSH, much of the work developers do would be through insecure and unsafe methods and thus gave the funds as a thank you.[4]
PS: audit gevonden
http://www.mozilla.org/foundation/docum ... tement.pdf

Niet alleen firefox, al is firefox wel enorm populair geworden de laatste jaren (met rede!). Chrome en Safari beginnen ook populairder te worden (Safari vooral door de recente Apple hype sinds de release vd iPod) .... Ik ben al lang blij dat die vieze IE6 eindelijk wat minder belangrijk wordt bij het ontwikkelen van websites, dat is nog eens een bitch.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
geen reclame bij firefox ? haha ok hij is goed verborgen maar vlak na de installatie (en op voorwaarde dat je de "homepage" niet verwijderd hebt) gaat firefox naar de site van zoekgigant google maar kik eens naar de argumenten van die url ......koekie schreef:Firefox schijnt in korte tijd serieus wat aandeel te hebben gewonnen op IE.
Vraag me af waarvoor een Mozilla (Firefox) of een Linux het doet, want daar valt toch geen geld mee te genereren???
Iedereen kan gratis de software installeren en gebruiken. En reclame vind je ook al niet.
Waar halen ze hun inkomsten vandaan? Of doen die het allemaal gratis voor de fun?
http://www.google.be/firefox?client=fir ... l:official
tjien tjien client ? google adsense client zeker ? kan ook iets anders zijn maar ik gok op adsense
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik ben recent naar Chrome overgeschakeld (komende van Firefox). Ik begon me enorm te ergeren aan de traagheid van Firefox bij het opstarten, maar kon mijn Mouse Gestures ed toch moeilijk missen. Het was daarom een goede zet van Google om ook extensies toe te laten in Chrome.Liquidz0r schreef:Niet alleen firefox, al is firefox wel enorm populair geworden de laatste jaren (met rede!). Chrome en Safari beginnen ook populairder te worden
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Ik heb nu niet direct de tijd om de honderden artikels op te zoeken, maar blijkbaar zou google chrome al je gesurf x aantal maanden bijhouden op hun servers (dus niet enkel lokaal op je cache) om............ te doen..
Heb ik liever niet hoor.
Heb ik liever niet hoor.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
al jaren firefox gebruiker, en zie dat niet meteen veranderen
bij mijn weten de énige browser die alle reclame wegfiltert dankzij adblock plus - als je dan eens op verplaatsing surft met een browser die dat niet doet is het serieus schrikken
bij mijn weten de énige browser die alle reclame wegfiltert dankzij adblock plus - als je dan eens op verplaatsing surft met een browser die dat niet doet is het serieus schrikken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Je hebt nu ook een adblock plus filter voor Chrome hoor (AdThwart, gebruikt dezelfde lijsten als AdBlock Plus) . Het enige nadeel is dat bij Chrome de ads verwijderd worden nadat ze geladen zijn, bij Firefox worden ze helemaal niet geladen. Maar blijkbaar wordt er nog aan gewerkt. De extensies van Chrome staan nu eenmaal nog in de kinderschoenen ivm Firefox.
@Dafke: dan hou je misschien beter best helemaal op met Google te gebruiken. Ik weet niet of je een gmail adres hebt en/of op een andere manier aangemeld bent op een of andere Google-dienst. Indien dit het geval is, weet dan dat alle zoekopdrachten die je uitvoert (en dus ook de sites die je hierdoor bezoekt), ook netjes door Google bijgehouden worden.
@Dafke: dan hou je misschien beter best helemaal op met Google te gebruiken. Ik weet niet of je een gmail adres hebt en/of op een andere manier aangemeld bent op een of andere Google-dienst. Indien dit het geval is, weet dan dat alle zoekopdrachten die je uitvoert (en dus ook de sites die je hierdoor bezoekt), ook netjes door Google bijgehouden worden.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Dat is zoo handig, oké het duurt wel even tegen dat firefox opgestart is met al die plugins die ik gebruik maar dat neem ik er graag bij ^^xenne schreef:al jaren firefox gebruiker, en zie dat niet meteen veranderen
miss is het leuk om een topic te starten welke browser plugins iedereen gebruikt

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
niet alleen dat het oogt toch ook mooi op je CV, "ik heb mee firefox geschreven" of "ik heb mee aan linux kernel geschreven" !? Dan krijgt een werkgever die een programmeur wil/zoekt toch een heel ander perspectief, ... zeg wat je wil van de 100 die er op zijn bureau liggen springt die er toch uit die blijft toch in je gedachten hangen?