Microsoft verklaart oorlog aan Linux

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Lees de reacties op dat artikel eens, helemaal onderaan beginnen.
Deze zijn voor 90% pro linux, dit verbaast me bij een mainsteam, niet technische krant als de Telegraaf.

edit: O ja, iedereen een voorspoedig 2010, veel geluk, gezondheid en wat je verder wil wensen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Microsoft gaat het smerig spelen, zo hebben ze het altijd gedaan. ;)
Op m'n laptop staat Ubuntu en ben er tevreden mee, vroeger toen ik begon met linux (dat was met een red had distro gekocht via easy computing met een dik handboek, ik dacht in 1999) wist ik niet waar ik was aan begonnen, ik begreep er geen zak van, maar dat begon naarmate te beteren. Toen ik die distro geïnstalleerd had gekregen heb ik daarna een heel pak distro's getest zoals Mandrake (nu Mandriva), Debian, Suse, etc. en ik werkte het liefst met een debian based distro en zo ben ik bij ubuntu terecht gekomen. Ik vind persoonlijk dat de distro's een pak gebruiksvriendelijker zijn geworden dan vroeger.
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Och..... de oorlogen die ze de laatste 50 jaar in de US gestart zijn hebben allemaal een erg bittere nasmaak gekregen.(voor de starters)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De Telegraag is ook maar een pulpkrant hoor. Objectiviteit is ver zoek. De oorlog verklaren? Well duh. Het zou pas gek zijn als ze de dreiging van Linux zouden negeren eh?

Telegraaf: "die hun best moeten doen om de perceptie van Linux en andere open source-software ten negatieve te beïnvloeden."
Jobbeschrijving: "The core mission of CSI is to win share against Linux and OpenOffice.org by designing and driving marketing programs, changing perceptions, engaging with Open Source communities and organizations, and drive internal readiness on how to compete with Commercial Linux and participate with Open Source Communities."

Ik begrijp hierbij eerder dat Microsoft in een positiever daglicht gesteld moet worden. Linux zwart maken is nog wat anders.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Laatst gewijzigd door liger op 01 jan 2010, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Laat me heel erg denken aan IBM en de compatiebele systemen. Zij deden zoals Microsoft nu doet aan FUD :evil:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

waar doen ze dat nu misschien?

job specs: https://careers.microsoft.com/JobDetail ... 4&jlang=EN

Ability to implement programmatic marketing that will CHANGE THE WAY PEOPLE think about Microsoft, specifically those with a ‘hostile’ or negative perception of the Microsoft platform.


Hier staat nergens iets van perceptie over linux veranderen. Maar omgekeerd.

Bovendien begrijp ik niet wat hier zo verbazingwekkend aan is? Bedrijf wil aan zijn imago sleutelen en wat marketing campaign voeren. Wow.

FUD is wat apple in hun ads zegt.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

liger schreef:waar doen ze dat nu misschien?

job specs: https://careers.microsoft.com/JobDetail ... 4&jlang=EN

Ability to implement programmatic marketing that will CHANGE THE WAY PEOPLE think about Microsoft, specifically those with a ‘hostile’ or negative perception of the Microsoft platform.


Hier staat nergens iets van perceptie over linux veranderen. Maar omgekeerd.

Bovendien begrijp ik niet wat hier zo verbazingwekkend aan is? Bedrijf wil aan zijn imago sleutelen en wat marketing campaign voeren. Wow.

FUD is wat apple in hun ads zegt.
Volgens de Telegraaf:
Deze manager krijgt volgens een online vacature van het bedrijf dertien mensen onder zich die hun best moeten doen om de perceptie van Linux en andere open source-software ten negatieve te beïnvloeden. Het is voornamelijk de bedoeling om hooggeplaatste personen binnen bedrijven, organisaties en overheidsinstanties te beïnvloeden zodat deze niet overstappen op bijvoorbeeld Linux.
Als dat geen FUD is weet ik het ook niet meer ...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat is hem juist. De Telegraaf heeft het gewoon uit de lucht gegrepen. Online vacature kan je zelf lezen en heb ik daarom een link gegeven.

Waar bij vacature het stond "perceptie over windows veranderen" hebben ze bij telegraaf het leuk omgezet naar perceptie over linux
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

liger schreef:Dat is hem juist. De Telegraaf heeft het gewoon uit de lucht gegrepen. Online vacature kan je zelf lezen en heb ik daarom een link gegeven.

Waar bij vacature het stond "perceptie over windows veranderen" hebben ze bij telegraaf het leuk omgezet naar perceptie over linux
OK, got you :-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”