scarletOne, 1 extra GB= 1 euro?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Juist naar scarlet gebeld over hun scarletOne product. Ik vind het niet normaal dat je automatisch op breedband blijft als je de 100 GB overschrijdt. En dan betaal je voor 1GB = 1 euro. Eerst en vooral zijn dat prehistorische kostprijzen, 10GB=1 euro zou zelfs voor dit apenland de standaard moeten zijn. En dan nog het feit dat er geen smalband is na die 100GB, op die manier is er de kans dat je op het einde van de maand een gepeperde rekening krijgt.

Ik blijf voorlopig bij dommel dan heb ik die zever niet.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Ah, is het dan nieuw dat ze u niemeer op smallband zetten?

Want als ik mijn 100GB overschreed, werd ik wel nog op smallband gezet (vorige maand).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is bij Mobistar ook zo het geval, daarmee dat ik al ondertussen 5 maanden geen smalband meer ken. :p
Maar ja, dat is inderdaad zeer gevaarlijk voor je factuur.

Ik dacht ook dat Scarlet smalband hanteerde.
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Ze heeft uitdrukkelijk gezegd dat ik na het overschrijden automatisch kon blijven verder genieten van breedband ( smallband pasten ze niet meer toe) maar dat elke extra GB een dikke euro kost. Ze is het zelfs speciaal gaan vragen. Misschien is het alleen voor VDSL2 installaties of is die regeling vanaf nu voor alle adsl installaties.

@sparky, krijg jij een rekening voor de trafiek die je verbruikt hebt op smallband?
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Als ik merk dat ik op smallband zit, verhoog ik gewoon mijn limiet.

Ik denk wel dat de traffiek op smallband ook aangerekend wordt. Want om "mijn scarlet" staat:

Opgelet: De facturatie van het extra volume start bij het overschrijden van de limiet van uw abonnementsformule, aan de tarieven vermeld op http://www.scarlet.be
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Je kan dat toch zelf instellen via mijn.scarlet.be ? Bij "Mijn verbruik" heb je een knop "Verander de limiet van het transfertvolume". Als je die op 100 gb laat staan, zal je wel op smallband komen. Je kan het ook hoger instellen. Enkel als je het op onbeperkt zet, zal je geen smallband meer krijgen.
CyFo
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:28

Wat is eigenlijk de logica achter:
F.U.P. bij het goedkoopste internet abo
en
een 100gig limiet bij internet & telefonie & eventueel TV (eerst zelfs maar 30 gig ?)

Zie ik iets over het hoofd ofzo? :eek:

Ik wil graag naar die F.U.P. overschakelen en ben eigenlijk heel blij dat mijn ouders niet geïnteresseerd zijn in die telefonie & TV...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Cyfo,als u nog het oude One abbo heeft,met bellen onbeperkt,en een internet volume van 100 gb,dan bent u beter dat ge blijft waar u nu zit,Belgacom mag niets veranderen aan die abbo's tot 3 jaar na de overname van Scarlet.
Als u echter een ander abbo neemt,mogen ze na een jaar al andere voorwaarden opleggen,u moet dus goed uitkijken met wat je doet.Ik,als oude Scarlet klant,blijf nog steeds bij mijn oud abbo (ook al omdat dig. tv van Scarlet hier nog niet te verkrijgen is).
CyFo
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:28

fluppie, ik heb momenteel Scarlet ADSL Unlimited met 60GB volume. Geen telefonie dus.

van 60 GB naar F.U.P.
van 6 Mbit naar 12 Mbit
van € 39.49 naar € 29,95 per maand
Van die € 120 korting het eerste jaar koop ik een nieuwe modem

het ziet er toch wel erg aantrekkelijk uit ......

Bestaat de kans dat ze na één jaar de prijs gaan verhogen en/of een limiet invoeren van minder dan 60GB ?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Voor zover ik geinformeerd ben, is de FUP bij hun internet-abonnement enkel geldig als je bestelt tot 1 januari. Nadien is er weer een limiet. Hoeveel die is, weet ik niet, maar voor de FUP-actie was die 30 GB.

Snel zijn is de boodschap :)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hun website meldt inderdaad dat de promo tot 31/12 is.

Na het eerste jaar bedraagt de abonnementsprijs 29,95 €. Maar na een jaar kan je ook opzeggen en naar een andere provider gaan hé.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik versta niet hoe ze bij Scarlet nog 'klaar' zien met al die uitzonderingen enzovoort :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Jna
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2009, 16:52

Weet er iemand wanneer de Scarlet volume meter zich update? Stel je zet je limiet op 98 GB(Dat zou met javascript kunnen, maar ik weet niet of dat nog werkt), zal dan je internet meteen op smallband gaan of zou die dat pas doen wanneer deze meter update? Ik zie enkel dat mijn verbruik pas na lange tijd geüpdatet wordt.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

johcla schreef:Voor zover ik geinformeerd ben, is de FUP bij hun internet-abonnement enkel geldig als je bestelt tot 1 januari. Nadien is er weer een limiet. Hoeveel die is, weet ik niet, maar voor de FUP-actie was die 30 GB.

Snel zijn is de boodschap :)


Is al verlengd tot eind januari.
Maar ik dacht dat die promotie de 19.95€ ipv 29.95 was en niet dat de promotie van de FUP was.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”