zo lost edpnet het op!!!!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ic706mk2
Member
Member
Bedankt: 17 keer

De klant kan weer eens opdraaien voor de "vergissing" van EDPNET

Samenvatting
4/12/09
Beste klant,
VDSL is beschikbaar op uw locatie
11/12/09
We hebben gecheckt of VDSL mogelijk is op uw telefoonnummer; dat is wel beschikbaar

IK ga over tot aankoop van een bbox2 NIET bij EDPNEt Waarom zou ik ----> zie tip van ebay hier gegeven!!! 50€<------

17/12/09
Beste klant,
Helaas moeten wij u meedelen dat VDSL op uw adres niet mogelijk is.
18/12/2009 19:56:51
Wie draaid er nu op voor de gemaakte kosten van de aangekochte bbox2?????
2X de bevestiging gekregen dat ik AANSLUITBAAR was!!!!
Graag een DEFTIGE verklaring ...iemand bij jullie heeft hier verkeerde informatie verstrekt en mij onnodig in kosten gejaagt...

ANTWOORD VAN EDPNET!!!!!!! :nono: :nono: :nono:

Beste heer xxxxx,
waarschijnlijk er sprake geweest van miscommunicatie of gewoon een menselijke fout. Onze excuses daarvoor.

Indien u de modem bij ons had aangeschaft, had u deze aan ons kunnen retourneren en hadden wij de kost gecrediteerd. Wij raden altijd aan om hardware bij ons te bestellen.
Wellicht kunt u de huidige alsnog gebruiken voor de toekomst. Wellicht kunt u nog uw geld terugkrijgen via waar u deze heeft gekocht of zijn er nog andere opties.

Zij zijn de OORZAAK ik moest geen modemkopen als EDPNET mij niet tot 2x toe de bevestiging gegeven had.....aja de bestelling van vdsl heb ik gedaan op 9/12/09....via telefoon en alles was ok!!!!!!

:nono: :nono: :nono: :nono: :nono: EDPNET :nono: :nono: :nono: :nono:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb zelf mijn problemen gehad met edpnet maar hier vindi k dat ze zijn inderdaad in de fout zijn gegaan wat informatie betreft maar dat het ook begrijpelijk is dat ze je modem niet gaan terugbetalen als je hem niet bij hen hebt gekocht. Al bij al lijkt het me brute pech voor jou en had je misschien beter net iets langer gewacht alvorens de modem et bestellen.

Misschien kan je hem op dit forum nog te koop zetten?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ic706mk2
Member
Member

waarom langer wachten????
ik was aansluitbaar en bevestigd!!! en de bestelling was gedaan door hun dus waar ligt het probleem??
Hoe heet dat ook...De vervuiler betaald...awel hier mag de veroorzaker aar betalen...en dat is EDPNET
Maar je het is hier sponsered bij EDPNET niet!!!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dat EDPNET dit forum 'sponsort' heeft er niets mee te maken. Er is hier in het verleden nog genoeg gevloekt op hen hoor.

Of het nu miscommunicatie is of een lepe verkoopstruc wil ik in het midden laten. Ik denk niet dat EDPNET je ooit zal terugbetalen voor je gemaakte kosten (waarom zouden ze eigenlijk ook?). Zet je over je frustratie heen en bied je modem terug aan op Ebay. Een goede kans dat je er nog dezelfde prijs voor krijgt, zeker nu meer en meer mensen de overstap naar VDSL maken.

Je kan ook opteren om een klacht bij de ombudsdienst Telecom in te dienen (of wie weet bij de FOD Economie - wegens ongeoorloofde verkoopspraktijken). Veel meer kan je niet doen, vrees ik.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

ic706mk2 schreef:De klant kan weer eens opdraaien voor de "vergissing" van EDPNET

Samenvatting
4/12/09
Beste klant,
VDSL is beschikbaar op uw locatie
11/12/09
We hebben gecheckt of VDSL mogelijk is op uw telefoonnummer; dat is wel beschikbaar

IK ga over tot aankoop van een bbox2 NIET bij EDPNEt Waarom zou ik ----> zie tip van ebay hier gegeven!!! 50€<------

17/12/09
Beste klant,
Helaas moeten wij u meedelen dat VDSL op uw adres niet mogelijk is.
18/12/2009 19:56:51
Wie draaid er nu op voor de gemaakte kosten van de aangekochte bbox2?????
2X de bevestiging gekregen dat ik AANSLUITBAAR was!!!!
Graag een DEFTIGE verklaring ...iemand bij jullie heeft hier verkeerde informatie verstrekt en mij onnodig in kosten gejaagt...

ANTWOORD VAN EDPNET!!!!!!! :nono: :nono: :nono:

Beste heer xxxxx,
waarschijnlijk er sprake geweest van miscommunicatie of gewoon een menselijke fout. Onze excuses daarvoor.

Indien u de modem bij ons had aangeschaft, had u deze aan ons kunnen retourneren en hadden wij de kost gecrediteerd. Wij raden altijd aan om hardware bij ons te bestellen.
Wellicht kunt u de huidige alsnog gebruiken voor de toekomst. Wellicht kunt u nog uw geld terugkrijgen via waar u deze heeft gekocht of zijn er nog andere opties.

Zij zijn de OORZAAK ik moest geen modemkopen als EDPNET mij niet tot 2x toe de bevestiging gegeven had.....aja de bestelling van vdsl heb ik gedaan op 9/12/09....via telefoon en alles was ok!!!!!!

:nono: :nono: :nono: :nono: :nono: EDPNET :nono: :nono: :nono: :nono:

*Zucht*

Koop pas een modem als je effectief technisch aangesloten wordt. En dan liefst bij EDPnet. Ik ben al jaren klant, nog NOOIT problemen gekend.

Overigens, modems koop je NIET via E-bay, tenzij je een bewijs hebt van aankoop (factuur) en de 2 jaar garantie nog geldig is.

Maar doe niet alsof EDPnet hier de grote schuldige is, bij andere ISP's maken ze ook wel eens onbewust een fout door foute info te geven. Info die dan uiteindelijk later wordt rechtgezet.

Jij hebt gewoon een risico genomen en dat is verkeerd uitgedraaid.
ic706mk2
Member
Member

Dit heeft met RISIKO niks te maken..men heeft mij een DIENST verkocht en die niet kunnen nakomen!!!
En waar IK mijn modem koop dat beslis ik zelf wel nog en niet EDPNEt.
Bij andere bekomt men de modem GRATIS ja....
En met frustraties nog veel minder ...dit is klanten in het zak zetten meer niet.
En men moet de modem wel hebben VOOR men aangesloten is niet want met een adsl modem gaat het niet lukken niet,en bij EDPNET weten ze zelf niet wanneer de aansluiting effektief is 1dag 1week 1 maand dus kan men maar beter voorbereid zijn.
sukkels.Ben al meer als 5jaar bij EDPNET dus... :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :cop: :cop: :cop:
ic706mk2
Member
Member

@koekie...
BTW de tip om de modem via ebay te kopen komt via dit forum...goeie reklame anders dan voor de winkel hier niet!!!!!
Zoek en je zult vinden.....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ic706mk2 schreef:@koekie...
BTW de tip om de modem via ebay te kopen komt via dit forum...goeie reklame anders dan voor de winkel hier niet!!!!!
Zoek en je zult vinden.....
Kan je dat eens herformuleren ajb? Ik begrijp er niet zo veel van. Kijk ook uit met het overvloedig gebruiken van emoticons.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

tsja, ik zie niet echt in wat edpnet hun fout zou zijn aangaande die modemaankoop.

1) zij zijn afhankelijk van de technische rapportages en mogelijkheden van de netbeheerder, in dit geval bgc voor vdsl
2) je hebt zelf de keuze gemaakt om de modem *elders* aan te kopen, terwijl de aansluiting nog geen feit was

dus al bij al heb je echt geen poot om op te staan wat betreft eender welke terugbetaling (zoals edpnet aanhaalde, als je alels bij hun had besteld, was dat wel mogelijk).

Je hebt de modem nu, dus je kan die oftewel terug verkopen op ebay, of gewoon gebruiken voor een eventuele toekomstige vdsl aansluiten.

Overigens even offtopic, zou je even willen opletten met het gebruik van zoveel hoofdletters en smileys, dat maakt het lezen er niet plezanter op infeite :-)
koekie
Forumtroll
Forumtroll

ic706mk2 schreef:Dit heeft met RISIKO niks te maken..men heeft mij een DIENST verkocht en die niet kunnen nakomen!!!
En waar IK mijn modem koop dat beslis ik zelf wel nog en niet EDPNEt.
Bij andere bekomt men de modem GRATIS ja....
En met frustraties nog veel minder ...dit is klanten in het zak zetten meer niet.
En men moet de modem wel hebben VOOR men aangesloten is niet want met een adsl modem gaat het niet lukken niet,en bij EDPNET weten ze zelf niet wanneer de aansluiting effektief is 1dag 1week 1 maand dus kan men maar beter voorbereid zijn.
sukkels.Ben al meer als 5jaar bij EDPNET dus... :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :cop: :cop: :cop:
Je beslist uiteraard zelf waar je de modem koopt, maar de compatibiliteit met je ISP is dan op eigen risico.

Je krijgt inderdaad bij bepaalde ISP's een gratis modem. Zoals die van Mobistar. Die doe je dan best meteen naar het stort. Wegens constant problemen mee. Ze zouden beter geen gratis modem geven.
ic706mk2
Member
Member

@koekie

Man man man denje echt dat ik van gisteren ben????

"maar de compatibiliteit met je ISP is dan op eigen risico" het is de modem van edpnet...

voor VDSL heb je geen keuze.....
Lord Utopia
Erelid
Erelid

ic706mk2 schreef:@koekie

Man man man denje echt dat ik van gisteren ben????

"maar de compatibiliteit met je ISP is dan op eigen risico" het is de modem van edpnet...

voor VDSL heb je geen keuze.....
de modem die EDPnet verkoopt (en ook Scarlet, Dommel) is een Sagem die niet aangepast is en enkel geschikt voor VDSL2. De modem die jij aangekocht hebt, is de Bbox2 (Sagem die aangepast is door Belgacom) die zowel ADSL/2+ als VDSL2 ondersteunt.

Voor VDSL2 heb je inderdaad geen keuze. Maar als je nu kiest om ADSL bij een andere provider te kiezen, kun je de Bbox2 gebruiken.
ic706mk2
Member
Member

ik moet ik niet van adsl veranderen...en als ik verander heb ik toch al ne modem niet!!!
of moet ik er 2 op mijn lijn zetten mss???
ter verduidelijking...ik heb alleen maar upgrade naar vdsl gedaan...de rest heb ik al 5jaar bij EDPNET!!!!!
dus ik had GEEEEEEN modem nodig...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

ic706mk2 schreef:ik moet ik niet van adsl veranderen...en als ik verander heb ik toch al ne modem niet!!!
of moet ik er 2 op mijn lijn zetten mss???
ter verduidelijking...ik heb alleen maar upgrade naar vdsl gedaan...de rest heb ik al 5jaar bij EDPNET!!!!!
dus ik had GEEEEEEN modem nodig...
Toch wel. Als je geen Bbox2 hebt (of ruwe Sagem), dan heb jij WEL een VDSL2-compatibele modem nodig. Ik denk dat je dat niet begrijpt.
ic706mk2
Member
Member

man man man is het dan zo moeilijk te snappen...

Ik had geeeeen modem nodig als EDPNET me direkt gezegt had dat ik GEEN vdsl aansluiting kon krijgen....
Dus nog maal ik heb alleen de vdsl modem gekocht omdat ik 2x de bevestiging gekregen heb dat ik aansluitbaar was en dat de bestelling gedaan was voor vdsl bij EDPNET!!!
Dus...zij hebben mij ten onrechte een verbintenis aangesmeerd voor vdsl...en ze zijn nadien op hun smoel gegaan doordat het niet aansluitbaar was!!!
aja maar dan had ik wel al mijnen modem he...voor vdsl!!!!!!
want ik weet ook wel dat het met mijne speedtouch voor adsl niet gaat dus aan de hand van de bestelling heb ik dan ook de nodige modem aangekocht....
Dus...ligt de fout bij mij neeeeeee

aja...ze zijn er nog fier op ook dat ze me GRATIS terug op adsl gezet hebben....de sukkels zou ik nog moeten betalen voor hun fouten ook nog!!!!!
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Heb je van die bevestigingen 'schriftelijke' communicatie? Zo ja...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik begrijp niet hoe mensen kunnen zeggen dat edpnet hier niet in de fout is.

Iemand die wet goed kent zal dat wel citeren maar het komt erop neer: als je kosten maakt omwille van verwachtingen dat bedrijf iets gaat (niet) doen en het dan niet gebeurt is het hun schuld.

Nu moet je hen natuurlijk naar de rechter slepen of consulteer eerst advokaat (als je het zo ver wil brengen tuurlijk)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb het zelfde meegemaakt met Mobistar ADSL;
Online ingeschreven op hun website. Op basis van mijn adres. Zij checken dat blijkbaar met een bestand die ze van Belgacom hebben.
Enkele dagen later kreeg ik de gratis modem.
En de week erna een brief van Mobistar dat Belgacom mij niet wil aansluiten. Geen plaats meer beschikbaar in de centrale.
De modem staat hier nog op zolder.

Ook in dit geval zit de oorzaak bij Belgacom..

Heb je al nagekeken of je bij Belgacom VDSL kan krijgen ? Dat kan al een indicatie zijn.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Wat een gezever hier toch allemaal.

Verkoop die modem weer, einde discussie.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik snap eigenlijk ook de reacties niet echt. Enige wat je de TS kunt verwijten is dat hij zijn communicatie niet echt proper opbouwd en een overvloed aan emoticons gebruikt. Voorts heeft hij gelijk. Het is zijn goed recht om de goedkoopste manier te zoeken om een modem aan te schaffen, hij is niet verplicht dure modems bij EDPnet te halen. Hij had ook de schriftelijke bevestiging dat EDPnet hem op VDSL kon aansluiten, dus was de aankoop gerechtvaardigt. Als EDPnet na zijn aankoop aangeeft dat hij niet aansluitbaar is, in tegenstelling tot wat ze eerder beweerden, hebben zij een menselijke fout gemaakt ja (die ze ook toegeven). Als je door je eigen fout een ander nadeel berokkent, dan moet je hem schadeloos stellen. Dat is de wetgeving. Het maakt hier niet uit of je dat bewust of onbewust doet. EDPnet zou dus beter een toontje lager zingen en correct zijn, op voorwaarde dat de TS uiteraard de kostprijs van de modem kan aantonen.

Het valt niet zelden voor dat bedrijven zo bot reageren. Het is een bewuste strategie om niet voor elke fout te moeten opdraaien, en dus enkel diegenen die effectief voor een rechtbank komen. Dat is namelijk meer winstgevend...
Pluis
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Sedert wanneer noemen ISP's zichzelf hardwareshops ?
En dan nog hardwareshops die klanten verplichten bij hen en enkel bij hen alleen te kopen ? :nono:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Goendi, ik begrijp dat je in theorie gelijk hebt, maar deze praktijken zijn jammerlijk genoeg voor zowat iedereen hier "normaal" geworden omdat ze zo vaak voorkomen. Iedereen weet dat topic starter geen advocaat gaat inschakelen voor dit bedrag. Edpnet weet dat zeker ook. Voor een bedrijf dat zijn klanten moet krijgen via mond tot mond reclame is een dergelijke houding min of meer onbegrijpelijk maar het is zeker niet de eerste keer dat ze zo'n houding aannemen. Dat is misschien dan ook de reden waarom ze begonnen zijn met radioreclame ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Stel je voor dat de OP EDPnet een proces aanspant (lol voor een tweedehands modem) en tot de constatatie moet komen dat niet EDPnet, maar BC de verkeerde info leverde.

Lachen! :banana:
ic706mk2
Member
Member

@koekie...

werk je voor edpnet of ben je ook "reseller"

ik heb NIKS met belgacom te maken...dat is hun probleem ze moeten maar kontroleren of alles klopt wat ze verkopen en als er tussen belgacom en edpnet iets verkeerd gelopen is ,is dat voor mij als klant bij EDPNET van geen betekenis....ik koop diensten bij EDPNET!!!En als zij zich in tzak laten zetten door belgacom oet ik er niet voor opdraaien.

Aja de brief is weg naar de juridische dienst van testaankoop...ze waren toch de eest tevredene provider :nono: :nono:
ic706mk2
Member
Member

Aja en vraag eens na bij iedereen hier op het forum die daar een modem gekocht heeft...ze zijn splinter nieuw.
Het is niey omdat het op ebay verkocht wordt dat het geen nieuwe zakens zijn he...denk niet dat je van veel op de hoogte bent!!!!
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer

ic706mk2 schreef: Aja de brief is weg naar de juridische dienst van testaankoop...ze waren toch de eest tevredene provider :nono: :nono:
Nu ben ik benieuwd wat de juridische dienst hierover kan zeggen. Wil je de brief hier posten als je antwoord hebt?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mensen, de TS is reeds 5 jaar !! klant bij EDPNET. EDPNET bevestigt tot 2 maal toe dat de klant aansluitbaar is op VDSL. De klant vraagt een upgrade van zijn bestaand abbonnement.

Nu, dat EDPNET die modem niet moet/kan vergoeden ben ik nog mee akkoord, het is namelijk niet hun hardware en zij kunnen er ook niks mee doen. Maar ter compensatie dan 1 of 2 maanden gratis abbo geven zou toch geen probleem mogen zijn he, het is namelijk al een langdurige klant ....

Maar ja, zoal Goztow en ikzelf ook al heb mogen ondervinden is EDPNET allesbehalve flexibel wanneer het over compensaties gaat. Dit is een zeer spijtige zaak, en ik vermoed dat de TS juridisch gezien niet veel kan doen aangezien de moden 2de hands is aangekocht en dus geen faktuur kan voorleggen. Indien hij wel een faktuur kan voorleggen (probeer er anders een te krijgen ...) dan staat hij normaal gezien in zijn recht want dit zijn gemaakte kosten noodzakelijk voor de gevraagde dienst. Het is EDPNET die in gebreke is gebleven omdat zij de dienst niet konden opleveren.

Enfin, my 2 cents. En voor alle duidelijkheid aan de TS, wij (UB) dragen EDPNET dan misschien wel een warm hart toe voor de goede samenwerking en sponsoring, is een van de hoofd regels van UB altijd al geweest dat dit " no strings attached " is. UB is en blijft een onafhankelijke organisatie en zijn wij het niet eens met een van onze sponsors, dan zullen we dit ook gerust vermelden.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Als bewezen kan worden dat EDPnet foute info gaf dan lijkt me een compensatie van 2 maanden gratis abo een correcte deal. Maar ik vrees dat het Belgacom is die de verkeerde info uiteindelijk doorgaf.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

@Koekie, aan wie ? Kan mij niet voorstellen dat de TS aan BGC is gaan vragen of EDPNET hen kan aansluiten op VDSL. En indien je wil bedoelen dat BGC verkeerde info heeft gegeven aan EDPNET, dan maakt het niets uit, het is EDPNET die dat dan moet verhalen naar BGC en niet naar zijn klant.

Enfin, we wachten op de volgende post van de TS, hopelijk op een iets leesbaardere manier deze keer :|
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ach, paar jaar geleden zelfde scenario met Mobistar. Die boden toen ook ADSL aan voor weinig geld. Abonnement bij mijn provider stopgezet en aansluiting gevraagd bij Mobistar. Alle papieren ingevuld en opgestuurd. Na ettelijke telefoontjes en mails om te vragen waar mijn aansluiting bleef kreeg ik doodleuk te horen dat er in mijn telefoonzone nog geen dekking was. Met de welgemeende excuses voor de miscommunicatie. Daar stond ik dan, een maand zonder internet en constant door Mobistar in de waan gelaten dat alles in orde ging komen. Ben toen naar EDPnet overgestapt en heb het mij nog geen seconde beklaagd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Dus ge doet al 5 jaar met dezelfde modem?
Amai, ik heb op 5 jaar al 3 modems versleten dlink, linksys, sagem....
Bij deze hebt ge direct ne reserve he :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Niet iedereen speelt Lego met zijn modems -.-
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Gray schreef:Dus ge doet al 5 jaar met dezelfde modem?
Amai, ik heb op 5 jaar al 3 modems versleten dlink, linksys, sagem....
Bij deze hebt ge direct ne reserve he :wink:
Hier zijn er 12 gepasseerd op een 10 jaar.

Die sagem kan je later wss wel weer gebruiken (als vdsl2 er beschikbaar is)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

silencer schreef:Die sagem kan je later wss wel weer gebruiken (als vdsl2 er beschikbaar is)
En ik hoop dat er een snellere firmware komt voor die Sagem want die van Belgacom trekt op niks.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”