Belgacom vragen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
yammastili
Starter
Starter

Beste leden,

Ik ben hier nieuw en heb paar vragen over Belgacom

Ik ben dus een klant bij Belgacom internet, maar heb slechts 25GB downloadlimiet zijn er hacks om
die limiet te omzeilen dus onbeperkt downloaden?

Nog 5 maamnden vaste klant, na die 5 maanden stop ik (en vrienden) zeker met Belgacom wegens die downloadlimieten, wat moet ik dan kiezen
als provider? Zijn er providers waar je veel kan downloaden of onbeperkt en hoeveel kost dat?

Laatste vraag: een vriend vertelde mij dat er bij een provider (naam vergeten) je kan downloaden hoeveel je maar wilt voor slechts 35 euro per maand en ik betaal zo'n 40 euro per maand voor slechts 25GB en een internetverbinding die altijd uitvalt, klopt het wat mijn vriend zegt?

Alvast bedankt en mvg,

Yammastili :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

yammastili schreef:Beste leden,

Ik ben dus een klant bij Belgacom internet, maar heb slechts 25GB downloadlimiet zijn er hacks om
Neen. Tot voor kort was er zoiets, maar Belgacom heeft dat omzeild. Je kan je abonnement opzeggen en overstappen op Generation Internet van Proximus. Voor minder geld heb je 100 GB met voor de rest dezelfde voorwaarden.
Of je bestelt een volumepack van 9,99 euro waarvoor je 25 GB in de plaats krijgt.
yammastili schreef:Nog 5 maamnden vaste klant, na die 5 maanden stop ik (en vrienden) zeker met Belgacom wegens die downloadlimieten, wat moet ik dan kiezen
als provider? Zijn er providers waar je veel kan downloaden of onbeperkt en hoeveel kost dat?
Ja, massa's. Via ADSL en ADSL2+: BASE, Scarlet internet, Dommel, EDPnet, Euphony; of via VDSL2: Dommel, EDPnet, Proximus Generation.
yammastili schreef:Laatste vraag: een vriend vertelde mij dat er bij een provider (naam vergeten) je kan downloaden hoeveel je maar wilt voor slechts 35 euro per maand en ik betaal zo'n 40 euro per maand voor slechts 25GB en een internetverbinding die altijd uitvalt, klopt het wat mijn vriend zegt?
Dommel laat je 200 GB downloaden (met daarna ongelimiteerd aan 1 Megabit) voor 35,95 euro (telefoonlijn is wel verplicht, of je neemt een raw copper); BASE levert onbeperkt internet voor 30 euro per maand aan 4 Megabit of 40 euro aan 12 megabit zonder telefoonlijn; Scarlet internet is 12 megabit voor 19,95 euro met fair use policy (telefoonlijn ook verplicht ofwel raw copper aan 5 euro).

ADSL/2+-verbindingen zijn wel sterk afstandsgevoelig. VDSL2 is dat minder, daarom is een VDSL2-verbinding bij een alternatieve provider duidelijk duurder.
yammastili schreef: Alvast bedankt en mvg,

graag gedaan.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 20 dec 2009, 15:29, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Als je verbinding vaak uitvalt, contacteer dan de helpdesk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
yammastili
Starter
Starter

Lord Utopia schreef:
yammastili schreef:Beste leden,

Neen. Tot voor kort was er zoiets, maar Belgacom heeft dat omzeild. Je kan je abonnement opzeggen en overstappen op Generation Internet van Proximus. Voor minder geld heb je 100 GB met voor de rest dezelfde voorwaarden.
Of je bestelt een volumepack van 9,99 euro waarvoor je 25 GB in de plaats krijgt.
yammastili schreef:Nog 5 maamnden vaste klant, na die 5 maanden stop ik (en vrienden) zeker met Belgacom wegens die downloadlimieten, wat moet ik dan kiezen
Ja, massa's. Via ADSL en ADSL2+: BASE, Scarlet internet, Dommel, EDPnet, Euphony; of via VDSL2: Dommel, EDPnet, Proximus Generation.
yammastili schreef:Laatste vraag: een vriend vertelde mij dat er bij een provider (naam vergeten) je kan downloaden hoeveel je maar wilt voor slechts 35 euro per maand en ik betaal zo'n 40 euro per maand voor slechts 25GB en een internetverbinding die altijd uitvalt, klopt het wat mijn vriend zegt?
Dommel laat je 200 GB downloaden (met daarna ongelimiteerd aan 1 Megabit) voor 35,95 euro (telefoonlijn is wel verplicht, of je neemt een raw copper); BASE levert onbeperkt internet voor 30 euro per maand aan 4 Megabit of 40 euro aan 12 megabit zonder telefoonlijn; Scarlet internet is 12 megabit voor 19,95 euro met fair use policy (telefoonlijn ook verplicht ofwel raw copper aan 5 euro).

ADSL/2+-verbindingen zijn wel sterk afstandsgevoelig. VDSL2 is dat minder, daarom is een VDSL2-verbinding bij een alternatieve provider duidelijk duurder.
yammastili schreef: Alvast bedankt en mvg,

graag gedaan.
Bedankt man!! Nu ben ik benieuwd waar U een abbonement hebt en wat U zou kiezen in mijn plaats?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik heb Mobistar ADSL aan 30 euro (heb daarbij nog mobiel internet aan 5 euro, anders is het dus 25 euro). Geen telefoonabonnement bij Belgacom verplicht. Ik heb een 4/.384 Megabit verbinding met 35 GB. Het mag altijd iets meer zijn, maar ik hou mij wel onder de 40 GB. Als student zit ik altijd wat krap bij kas, dus moet ik zelf mijn verbinding betalen en dan scheelt elke euro. Mobistar heeft het meest volwaardige ADSL-abonnement op de markt voor de laagste prijs dat overal in België beschikbaar is. (ik deel de kostprijs van het abonnement met mijn zus, dus elk 15 euro pm.)

Had ik wat meer budget, ik ging voor Generation Internet.
Klant
Plus Member
Plus Member

Ge bent Evonet vergeten :P 't Is wel niet ongelimiteerd, maar ze gebruiken fair use. Ge kunt dus downloaden zoveel ge wilt, zolang het anderen op't netwerk niet stoort.
yammastili
Starter
Starter

Lord Utopia schreef:Ik heb Mobistar ADSL aan 30 euro (heb daarbij nog mobiel internet aan 5 euro, anders is het dus 25 euro). Geen telefoonabonnement bij Belgacom verplicht. Ik heb een 4/.384 Megabit verbinding met 35 GB. Het mag altijd iets meer zijn, maar ik hou mij wel onder de 40 GB. Als student zit ik altijd wat krap bij kas, dus moet ik zelf mijn verbinding betalen en dan scheelt elke euro. Mobistar heeft het meest volwaardige ADSL-abonnement op de markt voor de laagste prijs dat overal in België beschikbaar is. (ik deel de kostprijs van het abonnement met mijn zus, dus elk 15 euro pm.)

Had ik wat meer budget, ik ging voor Generation Internet.
Ik ben nu ook aan het twijfelen tussen Generation Internet en Base Home Internet 12
Maar eerst moet ik een manier vinden op mijn abbonement op te zeggen bij Belgacom en dat gaat nu nog niet denk ik ofwel? vast contract 1jaar (nog ongeveer 5 maanden)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Klant schreef:Ge bent Evonet vergeten :P 't Is wel niet ongelimiteerd, maar ze gebruiken fair use. Ge kunt dus downloaden zoveel ge wilt, zolang het anderen op't netwerk niet stoort.
Evonet adverteert er alvast niet mee. Wat als ze plost zeggen: laten we die 15 GB limiet toch toepassen, zit je vast voor 12 maanden aan een extreem duur abonnement met een extreem lage limiet.

Evonet mag dan nog zo stabiel zijn, uiteindelijk zijn er goedkopere alternatieven waar alles duidelijk is.
yammastili schreef: Ik ben nu ook aan het twijfelen tussen Generation Internet en Base Home Internet 12
Maar eerst moet ik een manier vinden op mijn abbonement op te zeggen bij Belgacom en dat gaat nu nog niet denk ik ofwel? vast contract 1jaar (nog ongeveer 5 maanden)
BASE Home internet 12 is beperkt beschikbaar, doe eerst een test op de BASE website.

Je kan je abonnement pas opzeggen wanneer je jaarcontract voorbij is, met één maand opzegperiode. Dus dat wordt wachten. Of je zegt het nu al op maar dan moet je wel een zware boete betalen. Wie weet verandert Belgacom iets aan het aanbod tegen die tijd. ;)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je tevreden bent van je snelheden : neem scarlet : €20 (promotie) voor een snelle verbinding met FUP.
http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... ternet.php

Is de "low budget" oplossing van bgc :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Klant
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef:Evonet adverteert er alvast niet mee. Wat als ze plost zeggen: laten we die 15 GB limiet toch toepassen, zit je vast voor 12 maanden aan een extreem duur abonnement met een extreem lage limiet.
Dan zit ge nog steeds op fair use als dat zo was op de moment dat g'uw contract tekende. Ik heb trouwens zwart op wit wat ze ermee bedoelen:
> Voor dataverkeer hanteren wij een Fair Use Policy, dat wil zeggen dat
> u niet meteen bij de minste overschrijding van het toegelaten volume
> (15 GByte) gestraft wordt door een lagere snelheid of een bijkomende
facturatie.
Daar kunnen ze niet onderuit (moesten ze willen, maar m'n ervaring leert mij dat Evonet klanten nog als klant behandelt. Er zijn zelfs geen wachttijden bij hun helpdesk en je wordt daar écht voortgeholpen). Het enige dat je van hen kan zeggen, is dat hun snelheden niet meer van deze tijd zijn (4Mb/s is een beetje verouderd)
Lord Utopia schreef:Evonet mag dan nog zo stabiel zijn, uiteindelijk zijn er goedkopere alternatieven waar alles duidelijk is.
En Dommel, waarbij het abonnement voor ongelimiteerd downloaden ongeveer €10/maand meer kost, en waarbij er, zoals het subforum hier aantoont, een eindeloze stroom van klachten is, gaande van geen of onvolledige dienst leveren tot weigeren te erkennen dat er al betaald is, aanraden als alternatief, in tegenstelling tot de goedkopere, klantvriendelijke Evonet -- met Fair Use ipv ongelimiteerd? 'k Vind dat een vreemde redenering..
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Waarom wordt er altijd naar Dommel gekeken? Er is wel wat meer dan Dommel op de markt hoor?
Klant
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef:Waarom wordt er altijd naar Dommel gekeken? Er is wel wat meer dan Dommel op de markt hoor?
Ge hebt dat tussen uw lijst van alternatieven staan, en hebt een andere, goedkopere en betere provider eruit gelaten. Daarom :P Ofwel alles, ofwel niks, maar een slechte wel en een goeie niet, is niet echt fair, hé
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”