Mailbox aanmaken en verwijderen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Pffff ....
ik ben hier dus al een klein uurtje aan het sukkelen, te trachten een mailbox te verwijderen van mijn ex en een splinternieuwe aan te maken voor mijn dochter.

Kan er mij iemand please wat helpen hoe dit moet .... man man man .... wat een gebruiksvriendelijke e-services site dat die mannen van Belgacom toch hebben ... s**** bigtime in mijn ogen :evil:
Dat zou verdorie een actie van een paar klikken moeten zijn ..... :x

Voor de duidelijkheid .... ik heb een Skynet Plus abonnement met 8 aparte 50mB mailboxen als ik me niet vergis ... mailboxen genoeg dus daar kan het alvast niet aan liggen.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Xplod schreef:Pffff ....
ik ben hier dus al een klein uurtje aan het sukkelen, te trachten een mailbox te verwijderen van mijn ex en een splinternieuwe aan te maken voor mijn dochter.

Kan er mij iemand please wat helpen hoe dit moet .... man man man .... wat een gebruiksvriendelijke e-services site dat die mannen van Belgacom toch hebben ... s**** bigtime in mijn ogen :evil:
Dat zou verdorie een actie van een paar klikken moeten zijn ..... :x

Voor de duidelijkheid .... ik heb een Skynet Plus abonnement met 8 aparte 50mB mailboxen als ik me niet vergis ... mailboxen genoeg dus daar kan het alvast niet aan liggen.
Log je in in de e-Services via deze link. Ga naar "mijn internet". In "Mijn Mailboxen" klikken op "De e-mailadressen beheren". Dan zie je de bestaande mail adressen en kan je deze verwijderen en/of een nieuwe alias aanmaken. Je zou het volgende moeten zien:

Code: Selecteer alles

De e-mailadressen beheren

Betrokken mailbox : [email protected]   

E-mailadressen  

[email protected]  Verwijderen  

[email protected]  Verwijderen  

Een e-mailadres toevoegen 

Nieuw e-mailadres :
Ik raad je wel aan om Internet Explorer te gebruiken (of in Firefox de extensie IE Tab te installeren en de paginas laten renderen met IE).
Willy1
Member
Member

Een nieuwe gratis mailbox aanmaken doe je bij Mijn Internetverbinding > Mijn opties
En NIET bij Mijn mailboxen > een mailbox toevoegen.

Een alias verwijderen kan maar ik weet niet of je ook een mailbox kan verwijderen.
Dus kan je misschien beter het emailadres (alias) van je ex bij de huidige mailbox verwijderen en een nieuwe alias toevoegen.
Zoals quistnix voorstelt maar verander dan wel ook het paswoord.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Klopt ... nu zie ik het ook ....
mailboxen aanmaken doe je idd onder "mijn internetverbindingen / Mijn opties" en niet onder "mijn mailboxen" ... jezus ... waar zit de logica hiervan zeg :bang:

Een dagje verder ... blijkbaar is het adres dat toegewezen was aan de mailbox van mijn ex wel verdwenen maar de mailbox op zichzelf blijkbaar niet. Dit bevestigd toch half wat Willy1 reeds aanhaalde ... dat ze blijkbaar niet kunnen verwijderd worden.
Nu heb ik de alias die aan de mijne hing, die van mijn dochter dus, nu toegewezen aan die van mijn ex ..... 1 ding .... een password-change is blijkbaar niet mogelijk ttz ... ik vind er de optie niet echt terug om dit te doen.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

1. Maak een gmail of hotmail account aan, of koop je eigen domeinnaam aan met mailhosting.
2. Stuur een e-mail naar alle personen waarvan je het nodig acht dat ze je nieuw(e) e-mail adres(sen) kennen.
3. Nooit geen last meer.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Ken schreef:1. Maak een gmail of hotmail account aan, of koop je eigen domeinnaam aan met mailhosting.
2. Stuur een e-mail naar alle personen waarvan je het nodig acht dat ze je nieuw(e) e-mail adres(sen) kennen.
3. Nooit geen last meer.
Compleet naast de topic .... breng een oplossing of aanvullende info :offtopic:
Wat jij aanhaald weet ik ook wel maar is niet aan de orde momenteel :roll:
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Xplod schreef:Compleet naast de topic .... breng een oplossing of aanvullende info :offtopic:
Wat jij aanhaalt weet ik ook wel maar is niet aan de orde momenteel :roll:
Het is wel een oplossing en helemaal niet offtopic.
Xplod
Premium Member
Premium Member

:offtopic: punt ander lijn :!:

Het is een alternatief .... géén oplossing :!:

PS: zelf nog nooit een typfoutje gemaakt ofzo :roll:
Willy1
Member
Member

Het paswoord veranderen staat normaal toch bij Mijn mailboxen.

Mijn mailboxen > Het paswoord wijzigen.

Selecteer eerst de juiste mailbox.
(Klik op het pijltje achter de eerste mailbox)

PS Een mailbox toevoegen bij Mijn mailboxen dient waarschijnlijk om een nieuwe aangemaakte mailbox toe tevoegen aan de lijst.
Alhoewel dat volgens mij automatisch gebeurd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Xplod schreef:Klopt ... nu zie ik het ook ....
mailboxen aanmaken doe je idd onder "mijn internetverbindingen / Mijn opties" en niet onder "mijn mailboxen" ... jezus ... waar zit de logica hiervan zeg :bang:
ja, je moet het maar weten... ook tijdje aan het zoeken geweest en uiteindelijk in dit topic terecht gekomen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Xplod schreef:
Ken schreef:1. Maak een gmail of hotmail account aan, of koop je eigen domeinnaam aan met mailhosting.
3. Nooit geen last meer.
Ik zou dit niet meteen offtopic noemen. wat hij zegt lijkt mij toekomstgericht een betere oplossing.
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als ze binnen nu en x jaar alleen gaat gaan wonen, kan ze zo haar e-mailadres blijven behouden zonder dat ze vast zit aan skynet. Ook jijzelf kan dan makkelijk veranderen van ISP indien nodig...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

krisken schreef:
Xplod schreef:
3. Nooit geen last meer.
Ik zou dit niet meteen offtopic noemen. wat hij zegt lijkt mij toekomstgericht een betere oplossing.
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als ze binnen nu en x jaar alleen gaat gaan wonen, kan ze zo haar e-mailadres blijven behouden zonder dat ze vast zit aan skynet. Ook jijzelf kan dan makkelijk veranderen van ISP indien nodig...
Ik heb een oud e-mail adres al zeker 4 keer van mailbox geswitched, zie het probleem niet ( zakelijke mailadressen kun je niet zomaar even veranderen ). Je kan wel opteren om telkens het nieuw e-mail adres te gebruiken bij het verzenden van mails en later te switchen (na enkele jaren).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”