Scarlet Tv (opnemen+kijken andere zender)

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Boom
Starter
Starter

Beste,

na al een beetje het forum te hebben nagelezen, blijf ik toch met enkele vragen zitten.

1) Wanneer je nu (=december) een nieuw abonnement neemt op ScarletOne, krijg je dan ook die laatste versie decoder (zoals bij Belgacom), met de laatste software update? Of gebruiken zij nog het oudere type?

2) Kan je een progamma opnemen en tegelijk kijken naar een andere zender of is dit niet mogelijk bij Scarlet? Hangt dit eigenlijk af van de lijn, van de decoder...?

3) Ik las ook over een verschil in beeldkwaliteit ten voordele van Telenet. Wat moet ik mij bij dit voordeel voorstellen? Is dit miniem, of toch echt wel zeer duidelijk? Het zelf gaan bekijken in een Belgacomwinkel is helaas geen optie want toen ik dit deed, bij ons in de buurt, was het beeld zo slecht, dat het wel om een slechte afstelling moet gaan (of is dit het "normale" beeld?). Telenet ken ik van bij vrienden en dat is echt goed...

Alvast bedankt voor de hulp
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Boom schreef:Het zelf gaan bekijken in een Belgacomwinkel is helaas geen optie want toen ik dit deed, bij ons in de buurt, was het beeld zo slecht, dat het wel om een slechte afstelling moet gaan (of is dit het "normale" beeld?).
Die opmerking heb ik een tijdje geleden ook ergens geschreven (na een bezoekje aan het Wijnigem Shopping Center), echter er valt niets af te stellen. Decoder aansluiten, HDMI kabel inpluggen en kijken maar... er is heus geen instelling waar je kan kiezen slecht beeld of niet (en wat ik gezien heb was nog slechter dan YouTube !)
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Wanneer je Scarlet One neemt krijg je één decoder (scientific atlanta) erbij in je abonnement. Met deze decoder kan je op één tv programma's bekijken en opnemen tegelijkertijd.
Indien je, voor een tweede televisie, een tweede decoder bijneemt. Dan zal je niet meer kunnen kijken en opnemen op hetzelfde moment, tenzij je opneemt op de ene decoder en een programma gaat bekijken op de andere decoder.

Indien je beschikt over een vdsl2-lijn, dan mag je zeggen dat de beeldkwaliteit van Belgacom en Telenet quasi dezelfde is.
Ook de tv en de manier waarop de decoder wordt aangesloten (hdmi of scart) spelen een rol, natuurlijk.
Afbeelding
Boom
Starter
Starter

Bij ons in de buurt zou er een vsdl2 lijn zijn (ga dit nog eens goed nakijken), de aansluiting op tv zou met hdmi zijn. Dan is de beeldkwaliteit identiek?
Ben gewoon wat sceptisch door de slechte kwaliteit in de eigen winkel...

Wat het opnemen betreft, mijn vraag is eigenlijk of je tegelijk kan opnemen op bv VT4 en kijken naar EEN. Ik had vernomen dat dat bij Belgacom soms onmogelijk is (en je dus moet opnemen en kijken naar hetzelfde kanaal, handig...).

Is die Scientific Atlanta, zo'n decoder van de laatste generatie?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Boom schreef:Bij ons in de buurt zou er een vsdl2 lijn zijn (ga dit nog eens goed nakijken), de aansluiting op tv zou met hdmi zijn. Dan is de beeldkwaliteit identiek?
Ben gewoon wat sceptisch door de slechte kwaliteit in de eigen winkel...

Wat het opnemen betreft, mijn vraag is eigenlijk of je tegelijk kan opnemen op bv VT4 en kijken naar EEN. Ik had vernomen dat dat bij Belgacom soms onmogelijk is (en je dus moet opnemen en kijken naar hetzelfde kanaal, handig...).

Is die Scientific Atlanta, zo'n decoder van de laatste generatie?
Indien je beschikt over VDSL2 of ADSL2+ met een profiel 9024 kan je opnemen op VT4 en kijken naar EEN, en dit op voorwaarde dat je slechts over één decoder beschikt.

Indien je over twee decoders beschikt of slechts een ADSL 4064 profiel hebt, kan je alleen maar kijken OF opnemen.

De Scientific Atlanta is de decoder die door Scarlet wordt geleverd. Dit was tot voor kort de decoder die ook Belgacom installeert. Ondertussen is men bij die laatste gestart met een nieuwe serie decoders.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”