hoi
ik heb al lange tijd een homeconnect abbonnement bij dommel. Gebruikte tot nu toe gewoon de siemens adsl router voor mijn lokaal netwerk, inclusief wireless. Nu heb ik een belkin gigabit wireless N+ router aangeschaft, om snellere verbinding te hebben tussen mijn pc (ipv de 100MBit met de siemens). Nu vraag ik mij af hoe ik het geheel moet instellen, vooral de siemens router eigenlijk. die moet enkel nog dienen om internet door te geven aan de belkin router.
Momenteel heb ik de siemens aangesloten op de WAN ingang van de belkin router, en dit werkt ook. Met mijn PC's aangesloten op de belkin kan ik perfect surfen, de PC's zien elkaar, dus tot nu toe geen probleem. Maar ik vraag mij af hoe het nu zit met portforwarding en dergelijke. Is er manier om de dommel siemens router zo instellen dat hij 'transparant' wordt? Dus gewoon internet zonder te hoeven forwarden doorgeven naar de andere router? Eventuele portforwarding moety dan enkel op de belkin router gebeuren....of is dit automatisch zo nu ik de siemens op de WAN ingang heb aangesloten, en niet op een gewone netwerk poort van de belkin?