Amerikanen consumeren 34 GB per dag

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De gemiddelde Amerikaan consumeert elke dag 34 gigabyte. Dat heeft de universiteit van Californië in San Diego becijferd. In totaal verwerken Amerikanen dagelijks honderdduizend woorden.

Als we kijken naar wat alle Amerikanen gedurende 2008 hebben geconsumeerd aan data, dan komen we aan 3,6 zettabyte.

Bron: http://www.zdnet.be/news/110941/amerika ... b-per-dag/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik heb er toch een beetje m'n twijfels bij... de breedband verbindingen in de US zijn niet echt veel beter dan hier in Belgie, en op veel plaatsen is het zelfs nog moeilijk beschikbaar (is dan ook een enorm land). 34 GB/dag is trouwens één terrabyte per maand.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

r2504 schreef:Ik heb er toch een beetje m'n twijfels bij... de breedband verbindingen in de US zijn niet echt veel beter dan hier in Belgie, en op veel plaatsen is het zelfs nog moeilijk beschikbaar (is dan ook een enorm land). 34 GB/dag is trouwens één terrabyte per maand.
Voor het onderzoek werden verschillende informatiebronnen gecombineerd. Onder meer bioscoopbezoeken, radio luisteren, mobiel bellen, videogames spelen, surfen en de krant lezen werden mee opgenomen. De onderzoekers keken daarbij zowel naar de consumptie thuis als daarbuiten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Voor het onderzoek werden verschillende informatiebronnen gecombineerd. Onder meer bioscoopbezoeken
Ga je een bioscoopbezoek dan meetellen als Bluray equivalent van 35 GB of wat ?

Lijkt me een beetje absurde methode.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het gaat dan ook om digital footprinting en niet over het internet gebruik. Het is goed mogelijk dat wij Belgen een soortgelijke uitslag zouden hebben ook al hebben we hier lage traffic limieten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:Ik heb er toch een beetje m'n twijfels bij... de breedband verbindingen in de US zijn niet echt veel beter dan hier in Belgie, en op veel plaatsen is het zelfs nog moeilijk beschikbaar (is dan ook een enorm land). 34 GB/dag is trouwens één terrabyte per maand.
Toen wij nog 128kbit upload hadden hadden zij al 1mbit upload op de kabel en dat was naar eu, 'k denk dat het binnen de us nog hoger zal liggen. 'k zeg niet overal, maar het is best een geloofwaardig cijfer, ..
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”