Zijn er nog netconnecters met problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Sinds gisterennacht (ik schat ergens van omstreeks 1-2u 's nachts, maar dat is maar een schatting) ligt mijn Dommel netconnect plus uit de ether.

Ik zit op de Belgacom 015/52xxxx centrale: zijn er nog Netconnect of Belgacom ADSL gebruikers met problemen momenteel?

Vandaag heb ik overdag even een IP adres gekregen (echter, verder dan dat leek het nog niet te lukken want kon nog steeds niks van sites bereiken...) , maar later op de dag weer opnieuw niks meer.

Er is een ADSL verbinding en de lijnwaarden zijn ok, maar ik kan gewoon niet aanloggen en krijg dus geen IP op het netwerk...
(voor alle duidelijk: heeft niks met een instelling of foutief paswoord te maken op mijn router).

Toen ik vanmorgen met Dommel belde gaven ze aan dat er nog netconnect gebruikers waren in mijn regio met het probleem en dat ze hoopten dat Belgacom het probleem zo snel mogelijk zou oplossen (+dat het niet om een afsluiting of blokkering van hen ging, want alle facturen waren netjes betaald). Intussen zitten we toch al bijna 2 dagen dat ik mijn dommel connectie niet kan gebruiken, en is het probleem nog steeds niet opgelost.

Is er iemand die op de hoogte is van meer details mbt. tot dit probleem, en wanneer het zou worden opgelost - want het duurt intussen toch al wel vrij lang? (gelukkig heb ik ook nog telenet in huis van mijn werk) Of evt. een locatie waar ik de status kan opvolgen?

Misschien heeft het iets te maken met die omschakeling naar andere hardware ivm. die stopzetting van PPPOA/ATM support waarover ik op dit forum las (ik log wel aan met PPPOE protocol voor alle duidelijkheid) - als het dat is hebben ze alleszins nog wat bugs weg te werken ...

Hopelijk raakt het snel opgelost.
Afbeelding
mitchke
Member
Member

Hoi, ik heb enkel problemen met het downloaden van dingen. Mijn download speed schommeld heel hard 690kb/s -> 23kb/s en terug... al paar dagen zo.
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Nog steeds hetzelfde: Dommel erkent dat er een probleem is, en dat Belgacom op de hoogte is en het probleem zou moeten oplossen.

Het zou om een probleem gaan dat ALLE Dommel Netconnect abonnees aangaat en enkel die groep Dommel klanten (die dus via Belgacom DSLAM aanmelden op het dommel netwerk). Er werd mij gisteren gezegd dat Belgacom hen had beloofd dat de problemen nog die dag van de baan zou zijn, maar nog steeds kan ik niet op het net met mijn Dommel netconnect plus account... Lijkt me toch al wel vrij ernstig probleem, een outage van verschillende dagen voor alle netconnect users ...

Gisteren ook eens met Belgacom support gebeld: ik werd van het kastje naar de muur gestuurd gaande van "dit is de afdeling voor telefonie, u moet menu item 4 kiezen in het keuze menu (terwijl ik die keuze optie helemaal niet kreeg en op hun site dit als algemeen nummer staat opgegeven voor melding van technische storingen)" - uiteindelijk na een 2e lijntest (waarom ze die een 2e keer moeten uitvoeren: 1x voor ze u doorschakelen en dan nog eens tijdens het gesprek is me ook een raadsel) de incorrecte melding: "meneer, er zit een korstluiting op uw lijn" : wat niet klopt (de lijn werkt wel OK als telefoonlijn als ik er een telefoon aanhang en met de fax die er altijd ophangt), ze leken me ernstiger te nemen als ik hen dat ook zei. Er was bovendien niks aan de hardware setup hier binnen veranderd en de connectie is 's nachts plots weggevallen...

De kast staat op een 10-15m van hier (ik zou ze bijna vanuit mijn venster kunnen zien, maar er staat een afsluiting in de weg), de centrale is op enkele honderden meters... Er zijn (bij mijn weten) geen grote graafwerken geweest in de buurt van die kast de afgelopen dagen. Lijkt me weinig waarschijnlijk dus dat er een kortsluiting op de lijn zit, zeker als ik tijdens de dag wel even een IP adres heb gehad eergisteren (echter geen internet, kon niks bereiken) en er dus wel een werkende fax/telefoon op kan (bij een korstsluiting op de lijn zouden die normaal toch ook niet werken denk ik zo)...

Bovendien zei ik dat Dommel ook bevestigde dat er effectief een probleem was bij Belgacom, dat ik niet de enige was met het probleem en dat ik wel degelijk een ADSL signaal had met normale lijnwaarden maar dat ik niet op het Dommel netwerk kon aanmelden omwille van een technische panne bij Belgacom, maar ze moesten me doorschakelen naar iemand van de dienst internet...

Ze hebben 3x geprobeerd me "rechtstreeks naar die internet calldesk" door te schakelen, maar ik kwam telkens bij die van telefonie terug na zeer lang wachten (hmm..) en telkens kon ik ergens tussen 15 en 30 minuten wachten voor ik opnieuw iemand aan de lijn kreeg... Mooi...

Soit, meer dan een uur telefoontijd verspeeld aan die choco's en uiteindelijk maar ingehaakt zonder antwoord te krijgen ivm. wat er gaande was ...

Schitterende service Belgacom, zowel naar Dommel toe als naar hun klant (ik ben met mijn vaste lijn toch ook klant bij hen, en Dommel ook - zelfs een nogal vrij belangrijke large account lijkt me...).

Wel een pluim voor de Dommel helpdesk deze keer: die is blijkbaar fel verbeterd: ze waren vriendelijk - to the point (ook geen ontkenning van het probleem) en binnen enkele minuten was ik telkens binnen die laatste 2x dat ik gebeld heb.

Ik vind het wel raar dat niemand anders melding maakt van dit probleem, maar ja - als die mensen enkel gebruik kunnen maken van hun netconnect account (ik heb naast netconnect bovendien gelukkig ook ook nog telenet en niet alle netconnect gebruikers zullen posten op dit forum uiteraard...)

Soit als het probleem aanhoudt zal ik nog maar eens met Dommel bellen zekers, waarschijnlijk ga ik dan inneens naar een speedconnect plus overstappen - want ik zie dat ik nu plots wel die optie heb (misschien gerelateerd aan het probleem???).
Afbeelding
2660antwerpen
Starter Plus
Starter Plus

ik kan sinds deze morgen 5u niet meer op mijn cityconnect verbinding...
ik krijg wel een ip enz.... maar surfen lukt niet,.....
Jannemans
Starter
Starter

Yep, hier ook troubles sinds gisterenavond
Maar wanneer ik 'hem' op een linksys-modem aansluit die bridged staat, krijg ik een IP en kan ik perfect surfen.
Als ik dan weer switch naar een model/router, krijg ik geen IP en kan ik dus niet surfen...

Hopelijk komt het snel in orde :-)
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Cityconnect problemen zijn mogelijk niet rechtstreeks gerelateerd aan die met Netconnect, cityconnect gebruikt namelijk Dommel's eigen DSLAMs.
Afbeelding
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

Netconnect Lite in zone 03: ellendig traag
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Sinds vandaag geraak ik blijkbaar terug online. Wel triestig dat het weer zo lang moest duren..
Afbeelding
2660antwerpen
Starter Plus
Starter Plus

Stormlord schreef:Sinds vandaag geraak ik blijkbaar terug online. Wel triestig dat het weer zo lang moest duren..
Hallo,

ik heb cityconnect lite in zone(03)

heb al enkele dagen vaak voor dat ik een verbinding heb dat mijn modem syncorniseerd en dat ik een ip krijg enz maar toch niet kan surfen....
als ik dan die modem even uittrek en even wacht kan ik weer ff surfen,dit is begonnen sinds zaterdag na die vele pannes bij dommel of belgacom...
ik heb een ticket aangemaakt bij dommel zondag,maar vandaag nog geen reactie gekregen...
wie heeft ook deze problemen?
het ligt niet aan mijn modem want heb al een andere geprobeerd en die heeft net hetzelfde....

grtzzz
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Mijn probleem was al van vorige woe-don dacht ik, volgens dommel was het toen een probleem bij Belgacom en zij wachtten ook op de oplossing bij Belgacom. Ze hoopten dat het probleem vrijdag opgelost zou raken, maar heeft dus nog tot vandaag geduurd blijkbaar. Dat heb je natuurlijk als je als kleinere speler (Dommel) afhankelijk bent van Belgacom. Hetzelfde verhaal geldt trouwens voor het gros van de andere xDSL providers... Ik veronderstel dat de integratie scarlet/belgacom en de afvoer van het ATM netwerk hier in mee speelt, als ook de uitrol van VDSL. Nieuwe hardware en beperkte ervaring met nieuwe infrastructuur ligt mogelijk mee aan de grond van wat "kinderziektes" bij de roll out... Hopelijk zorgt dit niet voor al te veel problemen en blijft het hierbij...
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Zijn jullie problemen ondertussen opgelost?

Ik heb al 3 jaar een perfect werkend Netconnect abonnement in zone 03 (Stekene, meer specifiek Kemzeke). Mijn verbinding is de laatste week onstabiel. Downstream noise margin gaat van 6 dB naar 3 dB en terug. Wanneer ik bel krijg ik ineens een gigantische Downstream NM in mijn modem/router (USR) te zien en valt de synchronisatie weg. Soms krijg ik onstabiele snelheden à la 2240 kbps te zien als downstream. Normale snelheid van mijn lijn is (4,6Mbps/512kbps)

Noise Margin
Upstream: 23 dB
Downstream: 6 dB

Attenuation
Upstream: 46 dB
Downstream: 43 dB

Voorts zit er af en toe een lelijke ruis op de telefoon lijn. Ik heb de ADSL-filter en telefoon stekker al eens vervangen, maar de verbinding valt nog altijd weg indien ik een telefoontje pleeg. De modem heb ik ook al eens vervangen door een Belgacom B-Box 2 die ik nog had liggen, maar die is even onstabiel.

Ik open maandag een ticket bij Dommel, ik hoop gewoon dat synchronisatieproblemen niet opgelost worden door mij op een lager profiel te zetten :/. Wat ik me afvraag is of de slechte lijn veroorzaakt is door de recente Belgacom aanpassingen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”