Mobile Vikings houdt tevredenheidsonderzoek

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mobile Virtual Network Operator (MVNO) Mobile Vikings houdt een tevredenheidsonderzoek onder zijn klanten. De operator is benieuwd naar de mening van hun gebruikers. Het onderzoek is in te vullen via een google spreadsheet.

De resultaten zullen door de operator zo snel als mogelijk worden bekendgemaakt en zullen uiteraard ook hier te bekijken zijn.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Lord Utopia schreef:Mobile Virtual Network Operator (MVNO) Mobile Vikings houdt een tevredenheidsonderzoek onder zijn klanten. De operator is benieuwd naar de mening van hun gebruikers. Het onderzoek is in te vullen via een google spreadsheet.

De resultaten zullen door de operator zo snel als mogelijk worden bekendgemaakt en zullen uiteraard ook hier te bekijken zijn.


Het gebruik van een officiële landstaal is blijkbaar ook teveel gevraagd zeker? Nederlands en Frans.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Muziekbos schreef:Het gebruik van een officiële landstaal is blijkbaar ook teveel gevraagd zeker? Nederlands en Frans.

Of men gaat ervan uit dat MV gebruikers slim genoeg zijn om een wereldtaal te beheersen :P
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:Het gebruik van een officiële landstaal is blijkbaar ook teveel gevraagd zeker? Nederlands en Frans.


Niet slecht bedoelt ofzo. Maar we zitten op het internet. En als je een beperkte taal gebruikt (Nederlands of Frans) zal je ook maar een beperkt publiek hebben met weinig of geen innovatie en om het dom te zeggen een kleiner internet. Frans is een wereldtaal en toch vind je in Frankrijk en/of andere franstalige landen weinig of geen innovatie op het vlak van internet. Terwijl in klein Vlaanderen en Nederland (waar Engels als normaal gezien wordt) een hele hoop aan innovatie gebeurt.

Just my 0,02 EUR
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mobile Vikings, onderdeel van het Hasseltse City Live en MVNO op het netwerk van BASE, maakt de resultaten van zijn recente klantenonderzoek bekend. De meestgevraagde toepassingen zijn 3G, betere netwerkdekking en nieuwe manieren om belwaarde aan te vullen.

In de eerste 24 uur dat de rondvraag live ging, vulden ruim 1000 klanten deze in. Opmerkelijk: de overgrote meerderheid vindt dat Mobile Vikings het goed tot zeer goed doet.
73% van de ondervraagden is trots een Viking te zijn. Ruim 49% heeft minstens één klant doen overstappen en 31% heeft al iets verteld over Mobile Vikings tegen kenissen en familieleden. Meer dan 90% heeft goede ervaringen met de helpdesk.

Klanten zouden ook graag andere mogelijkheden willen zien om hun belwaarde op te waarderen. Daarnaast wil een grote groep klanten sneller kunnen surfen.
Hieraan geeft het bedrijf snel gehoor. Eind januari zal een nieuwe mogelijkheid aangeboden worden waarbij klanten hun belwaarde direct zien afgetrokken worden van hun bankrekening: de automatische incasso. Om sneller te kunnen surfen is een andere, betere netwerktechnologie nodig (UMTS en HSPA, samen 3G). Daarvoor is het wachten op netwerkbeheerder BASE/KPN. Weldra volgt hierover een perscommuniqué.

Alle resultaten zijn de bekijken in een samenvatting.


http://bit.ly/7aBH9j
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Mooie resultaten die helemaal in de lijn van de verwachtingen lagen, ik ben klant van het eerste uur en heb nog geen enkele slechte ervaring met deze operator. Helemaal tof was die sorry actie van €15 toen het netwerk (notabene niet door hun eigen schuld) er twee dagen uitlag. Het zal helemaal feest zijn als MV volgend jaar 3G gaat :-D
Afbeelding
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Kan niet wachten tot het overgaat naar 3G, dan is het helemaal perfect!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

In het begin ben ik zo'n 2 maanden klant geweest. Ik heb alleen maar goede ervaringen, maar ben terug naar Base overgestapt omwille van het herladen. Het was te vervelend voor mij om na een (lang) gesprek plots zonder beltegoed te zitten. Bij Base kan je via een sms meteen herladen en verder bellen. Als MV dit binnenkort ook aanbiedt, zien ze me zeker terug. :banana:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Oei, dan denk ik dat Mobile vikings de verkeerde provider is voor u?

Voor de grote bellers en sms'ers die niet op internet gaan is MV niet echt geschikt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Raar voorval te Gent-Dampoort.
Zit wat in de wagen te wachten op iemand die met de trein komt, en verbind mijn acer netbook via de proximus huawei e220 USB modem (met MV kaartje ;-)). Plots laat het programma mobile partner iets anders zien dan de getrouwe EDGE BASE, namelijk...WCDMA BASE. Ik connecteer en jawel : rechts van het windowsklokje komt er "Verbonden met mobile vikings met 3.6MBIT!!!

Echter viel ik onmiddellijk erna terug op edge op iets van een 236kbit :(
Bijlagen
mv-3G.jpg
(122.71 KiB) 54 keer gedownload

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Lord Utopia schreef:Oei, dan denk ik dat Mobile vikings de verkeerde provider is voor u?

Voor de grote bellers en sms'ers die niet op internet gaan is MV niet echt geschikt.


Met mijn profiel is Base idd iets goedkoper dan MV.
Hoewel, bij Base betaal ik ook 20 EUR/maand aan de opties 'onbeperkt smsen' en 500 MB dataverbruik. Daar heb ik dan wel 180 belmnuten naar Base bij. Bij MV kan je je krediet volledig gebruiken om te bellen naar alle netwerken.

Veel verschilt het niet, en die paar euro's geef ik dan graag aan MV voor hun goede service en uit sympathie omdat ze toch mobiel surfen betaalbaar gemaakt hebben in België.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

krisken schreef:"Verbonden met mobile vikings met 3.6MBIT!!!

Echter viel ik onmiddellijk erna terug op edge op iets van een 236kbit :(

Ze zijn al een tijdje aan het testen met 3G, dus dat kan wel gebeuren.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

heb nu plotseling 2000 gratis sms in mijn account ... fout bij MV of gaan ze de voorwaarden veranderen?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ChelloExtremer schreef:heb nu plotseling 2000 gratis sms in mijn account ...

Same here. Kerstcadeautje? ;)
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lithion schreef:
krisken schreef:"Verbonden met mobile vikings met 3.6MBIT!!!

Echter viel ik onmiddellijk erna terug op edge op iets van een 236kbit :(

Ze zijn al een tijdje aan het testen met 3G, dus dat kan wel gebeuren.

Offtopic: enig idee of jimmobile zoiets ook doet? (heb een gratis sim kaart aangevraagd om sporadisch op locatie te kunnen surfen)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

MV is weer goed bezig, mochten ze nu ook goedkopere beltarieven hebben, en een abonnementsformule, dan zou ik daar nog meer verdoen :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

MW kan goed bezig zijn, ze moeten ook ergens wat geld verdienen hé ;). Dus is het logisch dat ze niet voor alles de goedkoopste kunnen zijn.

Die abo's, dat komt wel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Er beginnen meer providers (vooral op base netwerk) te komen met betere mobile internet tarieven. Bij Jim Mobile hebben ze nu 5 euro bundels (500MB data voor 5 euro) of 1 euro bundels (10MB data).
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Er beginnen meer providers (vooral op base netwerk) te komen met betere mobile internet tarieven. Bij Jim Mobile hebben ze nu 5 euro bundels (500MB data voor 5 euro) of 1 euro bundels (10MB data).


Intressant, maar moest het nu nog abonnement zijn zou het helemaal ok zijn ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

@ohlordie nee: update aan de site (vroeger ging teller nt boven 1000 ook al had je meer dan 1000 gratis sms, vb door tijdelijke opstapeling)
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ben hier nu al een tijdje de MV reacties aan het volgen en ik denk dat ik ook ga overstappen van Mobistar naar MV (ik surf meer dan dat ik bel).

Nu heb ik toch een vraagje bij die databundel van 1GB. Is dit reclamevrij of hoe zit dit juist ?
Ik dacht iets gelezen te hebben dat ze reclame tonen tijdens het surfen.

En valt het telefoonbereik binnenshuis goed mee (bvb in goed geïsoleerde, beveiligde gebouwen) ?

Thanks
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Texar: dat bereik kan je zelf testen. Bij Mobile Vikings zit je niet vast aan een contract. Wanneer het bereik slecht is, kan je eventueel later nog overstappen op een andere provider met beter bereik.

Je krijgt geen reclame te zien tijdens het surfen.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Je wordt inderdaad absoluut niet met reclame lastiggevallen.

Het ontvangst binnen is goed. Maar is zoals met elke provider afhankelijk van de positie van de mast en het gebouw waar
je in zit. Vraag anders eens aan een Base gebruiker in je omgeving hoe het ontvangst bij hem is, aangezien je het Base netwerk
gebruikt met MV.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”