Sony Bravia dvb-t

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Hallo iedereen,

Wij hebben een tweede LCD gekocht, voor in de keuken deze keer. Die gaan we aan de muur ophangen. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is digitaal één en consoorten (vrt) via de ether te ontvangen?

Thanks
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Je kan één , canvas , en canvas+ krijgen . Zal wel een antenne voor nodig zijn , welke , dat hangt af van de afstand tot de zendmast . OOk rtbf zou kunnen , evenals duitse en nederlandse , of franse , hangt ook weer af van je woonplaats .


http://www.pi4zlb.nl/Zelfbouw/DVB-T/Bie ... tenne.html

Voor het geval je zelf graag wat knutselt :-D ( en werkt behoorlijk naar het schijnt ) .
Afbeelding
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik gok dat ik iets verkeerd doe want de digitale receiver vindt niks na scannen.. Ik heb een S5500/S5600 van Sony. Die beschikt over een MPEG-4 HD tuner / freeview..
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Welke antenne hangt er aan je tv ? . Als we dat weten kunnen we u misschien wat verder helpen :wink: .

http://www.sony.nl/product/t32-s-series ... nicalSpecs

Die MPEG4 zal wel voor kabel zijn denk ik , al staat het er niet bij .
Afbeelding
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ken er niet zoveel van dus ik ga hier een blunder begaan denk ik :

Er hangt geen antenne aan? Ik dacht dat alles in die TV zat waardoor ik 'nu' gewoon draadloos naar de digitale VRT signalen kon zoeken.. of niet?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Je hebt wel een antenne nodig, voor de vrt volstaat meestal een gewone binnenhuisantenne. Die plug je in waar de kabel zit. Scannen in de dvb-t stand natuurlijk (je tv zal verschillende tuners hebben: analoog, digitaal kabel, digitaal aerial (= dvb-t).

Als je heel dicht een zendmast woont (antwerpen, brussel, gent ...) kan je zelfs proberen met een ijzerdraadje
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Bedoel je dat ik die moet inpluggen waar de distributie toekomt in de tv? Wil dat dan zeggen dat je niet zowel analoge distributie als digitale ether tegelijkertijd kan 'bekijken' / 'ontvangen'?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fliz schreef:Bedoel je dat ik die moet inpluggen waar de distributie toekomt in de tv? Wil dat dan zeggen dat je niet zowel analoge distributie als digitale ether tegelijkertijd kan 'bekijken' / 'ontvangen'?
Inderdaad... al kan je altijd proberen er een splitter op te zetten en op die manier ook een externe antenne aan te hangen (al zou dat wel eens z'n impact kunnen hebben op je analoge kabelsignaal).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

r2504 schreef:
Fliz schreef:Bedoel je dat ik die moet inpluggen waar de distributie toekomt in de tv? Wil dat dan zeggen dat je niet zowel analoge distributie als digitale ether tegelijkertijd kan 'bekijken' / 'ontvangen'?
Inderdaad... al kan je altijd proberen er een splitter op te zetten en op die manier ook een externe antenne aan te hangen (al zou dat wel eens z'n impact kunnen hebben op je analoge kabelsignaal).
zou wel moeten werken vermoed ik aangezien je kan switchen van digitaal naar analoog.
Der is veel verschil in kwaliteit bij die binnenantennes, tis maar dat je het weet.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Voor wat het waard is: ik heb ook een recente Bravia staan, en krijg er geen DVB-T mee te zien, ook niet als ik mijn DVB-T antenna er aan hang. Ik kan wel ontvangen met mijn apart kastje.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Oei, en is dat een bekend probleem? En welke bravia is het?
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

De tv moet natuurlijk wel een dvb-T tuner hebben hè.
1. Die tv's hebben zo een knop digital en een knop analog op de afstandbediening.
2. Je kan best de handleiding eens raadplegen, het kan zijn dat je tv wel een dvb-C tuner heeft, maar geen dvb-T.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Fliz schreef:Oei, en is dat een bekend probleem? En welke bravia is het?

Gewoon een antenne aanhangen , dat model van u heeft een dvb-t tuner , en dan werkt dat , don't worry :wink: .
Afbeelding
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Dag Fliz

Hier vind je de kaartjes van de VRT, met de ontvangstmogelijkheden:
http://www.vrtmedialab.be/index.php/ned ... tenna_era/

Afhankelijk van waar je woont zal het gemakkelijk gaan of moeilijker. Zeker niet direct opgeven, het herpositioneren
van de antenne kan soms wonderen doen. (horizontaal leggen/verticaal afhankelijk van de zender in jouw buurt)

Van eenvoudig naar sterk:

* Stuk ontblootte koperkabel
* Antenne type Sprietje.
* Binnenantenne met versterker.
* Bierblikantenne (zelfbouw)
* Antenne op zolder.
* Antenne aan de muur buiten
* Antenne op mast/dak (voor buitenlandse DVB-T zenders)

+ DVB-T heeft geen last van reflecties (a major +) & als je beeld hebt ga je gelijk goed beeld hebben.
- Als je onvoldoende ontvangst hebt zie je ook niets, er is nl: kwasi geen tussengebied waarbij je "signaal met veel sneeuw hebt" zoals analoog.

Greetz,
S.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Dankjewel vasonline! Goede info.. Ik zal eens kijken voor een antenne!

Thanks
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Ik denk dat mijn probleem eerder te maken heeft met het feit dat de ontvangst echt niet goed is, en dat mijn bakje (ik vind geen beter woord) er beter in slaagt het signaal te versterken dan de ingebouwde tuner van mijn Bravia. (Een DVB-T tuner zit er heel zeker in).
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

LaundroMat schreef:Ik denk dat mijn probleem eerder te maken heeft met het feit dat de ontvangst echt niet goed is, en dat mijn bakje (ik vind geen beter woord) er beter in slaagt het signaal te versterken dan de ingebouwde tuner van mijn Bravia. (Een DVB-T tuner zit er heel zeker in).
Dat zou heel goed kunnen.Ook ik heb heb al meermaals verschilen in gevoeligheid opgemerkt tussen dvb-t tuners.

Mvg,
S.
JACK1
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010, 23:36

Ik heb een Sony Bravia LCD KDL-19BX200 gekocht voor de keuken, alsook een Koning Dgital terrestrial receiver DVR-T FTA17N en een sprietantenne.
Heel soms wekt alles perfect en bijna altijd wordt bij het aanzetten van de TV de DVB-T niet herkend. Heel vergvelend en ik kan daar moeilijk mee naar de winkel.

Heeft niemand anders dit voor? Hoe kan ik dit geheel aan de praat krijgen ? Of moet ik de kabelaansluiting tot in de keuken verleggen ?

Jack
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zit in die Sony zelf geen DVB-T ontvanger ?

Nu ja, je hebt blijkbaar een probleem met de ontvangst... je sprietantenne zal dus niet volstaan.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Volgens mij ziet de tv de dvb-t receiver niet als ik het goed lees en heeft het niets te maken met de ontvangst.
Is die dvb-t ontvanger aangesloten via scart of hdmi of iets anders ?
Ik zou het ook vreemd vinden mocht je geen ingebouwde dvb-t ontvanger in je tv hebt zitten, tegenwoordig hebben ze het allemaal.

btw tegenwoordig vind je gunktv ook op dvbt-t
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”