Vandaag is er een ongelukje bij mij gebeurd waardoor mijn ADSL stopcontact stuk is getrokken. Ik zou het terug kunnen maken maar zou moeten weten welke draadjes ik met wat moet verbinden. Ik zou het echt appreciëren moest iemand me kunnen helpen op dit vlak.
Er zijn 4 draden: 1 lichtgrijze, 1 donkergrijze, 1 bruine (of zilver kan ook) en 1 blauwe
In het stuk van de stopcontact zijn er dan ook 4 gaatjes: 1 x b, 1 x S, 1 x a en 1 x een symbool dat ik niet kan beschrijven.
Alvast bedankt en hoop op een spoedig antwoord.
ADSL stopcontact kapot
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Het symbool dat je niet kan lezen zal "b" zijn. Belgacom gebruikt 2 draadjes: in het stopkontakt zijn die als "a" en "b" gemerkt. Als je naar het stopkontakt kijkt zijn dat de 2 linkse gaatjes.Isoik schreef: Er zijn 4 draden: 1 lichtgrijze, 1 donkergrijze, 1 bruine (of zilver kan ook) en 1 blauwe
In het stuk van de stopcontact zijn er dan ook 4 gaatjes: 1 x q, 1 x S, 1 x a en 1 x een symbool dat ik niet kan beschrijven..
- Wat betreft de draadjes: je hebt er ook maar 2 nodig, gewoonlijk is dit "wit" en "blauw". Maar je kan het ook gewoon proberen, zoveel mogelijkheden zijn er nu ook niet. Trial and error?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hey Philippe
Dank je voor je hulp.
Ik heb me vergist, de q hoort een b te zijn. Ik hield het ondersteboven
. En het symbool is geen letter, het is een precies een antenne of zoiets.
Hier is een illustratie:
![Afbeelding](http://i49.tinypic.com/2d6w9p0.png)
Ik wil liever niet chipoteren, om te voorkomen dat ik het helemaal kapot maak![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Dank je voor je hulp.
Ik heb me vergist, de q hoort een b te zijn. Ik hield het ondersteboven
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Hier is een illustratie:
![Afbeelding](http://i49.tinypic.com/2d6w9p0.png)
Ik wil liever niet chipoteren, om te voorkomen dat ik het helemaal kapot maak
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Het probleem was dus dat ik een foute draadje had gebruikt. Het waren de bruine en blauwe die ik moest gebruiken. De behulpzame Scarlet klantendienst had mij goeie tips gegevens (na lang wachten
)
. Alles is nu in orde.
Bedankt voor de hulp.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bedankt voor de hulp.