http://www.zdnet.be/news/110135/muzikan ... downloads/
Sinds 2004 zijn de inkomsten van liveoptredens voor Britse artiesten gestegen van 430 miljoen pond naar 732 miljoen pond in 2008. Voor de concertpromotoren steeg dit van bijna 48 miljoen pond naar 81 miljoen pond. Ook de inkomsten van auteursrechtenorganisatie PRS, het Britse equivalent van Sabam, stegen in dezelfde periode van 421 miljoen pond naar 535 miljoen pond.
De Britse krant baseert zijn grafiek op cijfers van PRS en BPI, de Britse platenindustrie. De vaststelling is dan ook dat wanneer de muziekindustrie klaagt over verliezen in de sector, het vooral om verliezen voor de platenmaatschappij gaat en niet voor de artiest.
Muzikanten verliezen niet aan illegale downloads
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Zie je nu wel ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Er zijn zelfs veel mensen die door eerst te downloaden acheraf toch de cd's gaan kopen omdat ze die goed vinden.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Er zijn zelfs veel mensen die door eerst te downloaden acheraf toch de cd's gaan kopen omdat ze die goed vinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Dat is wat te optimistisch denk ik. De muzikanten zullen zich gewoon meer focussen op optredens en verkoop via internetshops zoals iTunes e.d..SplinterByte schreef:Er zijn zelfs veel mensen die door eerst te downloaden acheraf toch de cd's gaan kopen omdat ze die goed vinden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik snap de link die men legt in het artikel ook niet goed... artiesten doen meer optredens, dus men verliest geen inkomsten aan illegale downloadsgm123 schreef:Dat is wat te optimistisch denk ik. De muzikanten zullen zich gewoon meer focussen op optredens en verkoop via internetshops zoals iTunes e.d..
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 2 keer
Komt er dus op neer dat artiesten terug hun geld moeten gaan verdienen zoals het honderden jaren was: met hun nummers live te brengen.
Het business model via recordings (platen, cassette, CD, ...) bestaat nog maar een jaar of 50!
Vind ik geen slechte zaak: dan wordt direct duidelijk wie een echt goede artiest is en wie Pro Tools heeft.![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Het business model via recordings (platen, cassette, CD, ...) bestaat nog maar een jaar of 50!
Vind ik geen slechte zaak: dan wordt direct duidelijk wie een echt goede artiest is en wie Pro Tools heeft.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)