B-box2 blokkeerd poorten (Belgacom wilt niet helpen)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
se7en
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2009, 22:54

Hallo iedereen,

even wat leeswerk voor jullie :)

ik heb een probleem met mijn b-box2 ivm poorten die plotseling worden geblokkeerd.
Maandag 2 weken terug heeft Belgacom een nieuwe lijn gelegd bij mij.
Alles werkte perfect tot 2 uur na de installatie ik niet meer op mijn spel World Of Warcraft kon komen.
Er werd echter mijn connectie met het spel geblokkeerd. ik keek naar mijn Security log en zag deze message staan...

Code: Selecteer alles

Nov 14 23:57:15 2009   Outbound Traffic   Blocked - NAT out failed   First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:50185->65.55.102.118:80 on ppp0 [repeated 4 times, last time on Nov 14 23:57:15 2009]


ik had dan ook naar technische dienst van belgacom gebeld maar die konden me niet helpen omdat port forwarding niet tot mijn applicatie behoorden.Ze hadden geprobeerd de poorten 80 en 30 open te zetten(die geblokkeerd waren ivm met hacker) maar geen succes. Daarom verbonden ze me door met de 2de lijn en die stuurde me door voor naar een computer winkel te gaan! wtf?

ik had alvast op internet gekeken voor de poorten zelf open te zetten. ik had volgende poorten gekregen die ik normaal moest open zetten...

Code: Selecteer alles

if you are using a firewall, ports 6112, 3724, and 6881 through 6999 must be open in order for the Blizzard Downloader to connect correctly. If you are using a router, you may also need to set up port forwarding for these ports. Refer to your firewall/router's documentation for instructions on opening ports and setting up port forwarding.


En natuurlijk...het werkte nog niet. Had ik iets verkeerd gedaan of misschien niet goed gedaan? ik weet het niet. Netwerken is niet echt mijn sterkste vak dus ik kan alleen maar doen hoe ik het lees en met de natte vinger.

Om even verder te gaan... ik had dus die poorten toegevoegd maar ik kreeg nog steeds dezelfde fout in mijn Security log. Ook al zette ik bijde firewalls uit (pc & router) werd het nog steeds geblokkeerd.

Ik zit nu al 2 weken met dit probleem en het is niet voor het spel te spelen dat ik dit wil oplossen maar gewoon omdat ik er niet tegen kan dat deze "nest" (om het crue te zeggen) zichzelf manipuleert.

Ik hoop dat jullie de eerste zijn die me met dit probleem kunnen helpen (sinds zelf belgacom me niet wil/kan helpen met dit probleem).

alvast bedankt,

se7en
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Ik snap het allemaal niet zo goed, maar ik weet wel dit: als het over WoW gaat, dan zullen er wel voldoende klachten komen zodat BGC het wel zal moeten oplossen.

BGC heeft onlangs enkele poorten afgesloten vanwege die dreigementen van die hacker. In het krantenartikel stond wel dat je binnenkort deze zelf terug kon open zetten via hun e-Services.
se7en
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2009, 22:54

Ik begrijp dat je het niet zo goed snapt. Het is allemaal ingewikkeld. Maar het komt erop neer dat ik niet weet hoe ik deze poorten moet open zetten die ik heb gekregen voor het spel wel de toegang te verlenen. Je bent juist dat ze die poorten hebben geblokkeerd maar tijdens mijn conversatie met belgacom hebben ze de poorten open gezet voor het te testen en heb ik dan ook mijn b-box2 moeten resetten maar zonder geluk. Het werkte dus niet.

Ik zit dus muur vast ivm met mijn probleem hier. Ben ik wel juist bezig als ik kijk naar mijn error message die ik krijg in mijn security log?
Ik hoop dat jullie me kunnen begeleiden om dit probleem op te lossen.

alvast bedankt,

se7en
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

Kan je port forwarding niet instellen op volgende manier in BBOX2?
192.168.1.1 >> advanced settings >> lan servers >> new entry

Ik veronderstel dat je uw computer dan een vast ip adres moet geven.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Heb je in je e-services die poortblokkering al opgeheven? Probeer dat alvast eerst.

Indien het dan nog niet werkt, zet dan eens je router in DMZ. Ik heb de sagem, niet de bbox2, maar bij mij zit dat in advanced settings -> firewall -> DMZ host -> daar aanvinken en je interne ip adres ingeven.

Ik raad je wel aan om een software firewall te draaien als je de DMZ behoudt.

www.portforward.com geeft trouwens ook een mooi overzicht van hoe je poorten opent en welke je moet openen voor verschillende toepassingen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
se7en
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2009, 22:54

Dankjewel voor jullie reacties. ik heb alles al geprobeerd wat jullie me aanraden.
ik heb zelfs al een nieuw static ip aangemaakt en het zo proberen te doen maar de b-box2 zit gewoon potdicht.
Zelfs al geef ik een externe de volmacht voor mijn router te benaderen gaat het niet.
Het ziet ernaar uit dat ik met dit probleem ga blijven zitten ondanks alle hulp die ik gekregen heb.

Zijn er mss nog andere routers die vdsl ondersteunen? in belgacom verkooppunt bij mij in de buurt zeggen ze dat de b-box2 de enige is momenteel die het ondersteund maar dat betwijfel ik ten zeerste. Zou mijn probleem kunnen opgelost worden als ik een nieuwe router koop?

Alle tips zijn welkom.

alvast bedankt,

se7en

ps: ik heb ook geprobeerd een 2de router aan te sluiten op mijn b-box2 maar dit botst al meteen ook al verrander ik de statics. B-box2 is gewoon slechte voorgeprogrammeerde nest :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

se7en schreef: Zijn er mss nog andere routers die vdsl ondersteunen? in belgacom verkooppunt bij mij in de buurt zeggen ze dat de b-box2 de enige is momenteel die het ondersteunt maar dat betwijfel ik ten zeerste. Zou mijn probleem kunnen opgelost worden als ik een nieuwe router koop?


Volgens mij moet je een onderscheid maken tussen het "ADSL Modem" gedeelte van de Bbox2 en het "Router" gedeelte. Jouw probleem bevindt zich op router niveau.
Voor VDSL2 heb je inderdaad de Bbox2 nodig als VDSL Modem.
Maar je kan daar perfect een andere router aan hangen - zolang deze router een eigen PPPoE sessie kan opbouwen. Dan gebruik je deze laatste als gateway voor je internetverbinding (deze krijgt een eigen extern IP adres), en je gebruikt de Bbox2 alleen als modem.
PS - Ik heb geen verstand van computergames (World Of Warcraft ?), ik neem aan dat dit op een PC draait ? In dit geval heb je misschien niet eens een router nodig: verbind je PC direkt met het Internet via een PPPoE sessie (jouw PC krijgt dan een eigen IP adres), en je hebt alle poorten van dit IP adres tot uwer beschikking ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
UTerror
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2009, 21:05

Kijk eens op de bbox2 config pagina.
=> 'Advanced settings' => 'lan servers'
Rechts staat daar een tabel, ziet die er ongeveer uit als deze:

Code: Selecteer alles

Name         Activated   Protocol   Pub. start   Pub. end       LAN start port   Local IP Address   Action
WOW1      Yes      TCP      3724      3724         3724         192.168.X.X   
WOW2      Yes      TCP      6112      6112         6112         192.168.X.X   
WOW3      Yes      TCP      6881      6999         6881         192.168.X.X

New Entry                           

(waarbij 192.168.X.X natuurlijk het intern ip van jouw computer is).


Wat je ook nog kan proberen is UPNP aanleggen in je bbox2, maar normaal gezien is dat niet nodig als de juiste poorten geforward zijn.
Ceulemans
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:19

Hiermee bezorgt Belgacom firma's die gebruik maken van portforwarding naar poort 80 flink wat werk !!!
Wij hebben zo een paar honderd systemen voor camerabewaking staan, bij Belgacom internet voor 99% geconfigureerd op poort 80.
Gezien de te verwachten stormloop aan oproepen, zijn wij nu nog meer op zoek naar een gemotiveerde medewerk om ons team te versterken.
Geïnteresseerden kunnen reageren via mail naar [email protected]
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ceulemans schreef:Hiermee bezorgt Belgacom firma's die gebruik maken van portforwarding naar poort 80 flink wat werk !!!
Wij hebben zo een paar honderd systemen voor camerabewaking staan, bij Belgacom internet voor 99% geconfigureerd op poort 80.
Gezien de te verwachten stormloop aan oproepen, zijn wij nu nog meer op zoek naar een gemotiveerde medewerk om ons team te versterken.
Geïnteresseerden kunnen reageren via mail naar [email protected]

En wat heeft dit met de aangehaalde port forwarding in dit topic te maken?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ceulemans schreef:Hiermee bezorgt Belgacom firma's die gebruik maken van portforwarding naar poort 80 flink wat werk !!!
Wij hebben zo een paar honderd systemen voor camerabewaking staan, bij Belgacom internet voor 99% geconfigureerd op poort 80.
Gezien de te verwachten stormloop aan oproepen, zijn wij nu nog meer op zoek naar een gemotiveerde medewerk om ons team te versterken.
Geïnteresseerden kunnen reageren via mail naar [email protected]


mhm als ik het mij goed herinner zijn de poorten enkel geblokkeerd bij particuliere gebruikers. Wat natuurlijk niet uitsluit dat er firma's zijn die maar een gewoon particulier internet aansluitingkje hebben. Maar als je met kleine tot middelgrote bedrijven werkt zou je toch niet zo veel problemen mogen hebben?
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Belgacom sluit telnet-, webserver- en https-poorten vanwege 'veiligheid'

http://tweakers.net/nieuws/63794/belgacom-sluit-telnet-webserver-en-https-poorten-vanwege-veiligheid.html
Ceulemans
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:19

Veel kleine bedrijven zoals restaurants, bakkerijen, .... hebben slechts een ADSL GO om hun camerasystemen te kunnen bekijken van thuis uit.
Al deze bedrijven zijn dus het slachtoffer van de éénzijdige beslissing van Belgacom als bij hen gebruik gemaakt wordt van poort 80 als webserverpoort.
Toch wel ingrijpend.
En hoeveel mensen met internetabonnement weten hoe de e-services te gebruiken?
Of hoeveel mensen weten hoe ze een portforwarding moeten invoeren in hun B-Box?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ceulemans schreef:En hoeveel mensen met internetabonnement weten hoe de e-services te gebruiken?
Of hoeveel mensen weten hoe ze een portforwarding moeten invoeren in hun B-Box?

Da's ook de plek waar je meter staat, je foto/iTunes-code moet halen, dus die reden lijkt me niet geldig.
Net zoals port forwarding. Als je weet waarom je poort 80 open wilt hebben weet je ook hoe je de BBox instelt.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

se7en schreef:Hallo iedereen,

even wat leeswerk voor jullie :)

ik heb een probleem met mijn b-box2 ivm poorten die plotseling worden geblokkeerd.
Maandag 2 weken terug heeft Belgacom een nieuwe lijn gelegd bij mij.
Alles werkte perfect tot 2 uur na de installatie ik niet meer op mijn spel World Of Warcraft kon komen.
Er werd echter mijn connectie met het spel geblokkeerd. ik keek naar mijn Security log en zag deze message staan...

Code: Selecteer alles

Nov 14 23:57:15 2009   Outbound Traffic   Blocked - NAT out failed   First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:50185->65.55.102.118:80 on ppp0 [repeated 4 times, last time on Nov 14 23:57:15 2009]


ik had dan ook naar technische dienst van belgacom gebeld maar die konden me niet helpen omdat port forwarding niet tot mijn applicatie behoorden.Ze hadden geprobeerd de poorten 80 en 30 open te zetten(die geblokkeerd waren ivm met hacker) maar geen succes. Daarom verbonden ze me door met de 2de lijn en die stuurde me door voor naar een computer winkel te gaan! wtf?

ik had alvast op internet gekeken voor de poorten zelf open te zetten. ik had volgende poorten gekregen die ik normaal moest open zetten...

Code: Selecteer alles

if you are using a firewall, ports 6112, 3724, and 6881 through 6999 must be open in order for the Blizzard Downloader to connect correctly. If you are using a router, you may also need to set up port forwarding for these ports. Refer to your firewall/router's documentation for instructions on opening ports and setting up port forwarding.


En natuurlijk...het werkte nog niet. Had ik iets verkeerd gedaan of misschien niet goed gedaan? ik weet het niet. Netwerken is niet echt mijn sterkste vak dus ik kan alleen maar doen hoe ik het lees en met de natte vinger.

Om even verder te gaan... ik had dus die poorten toegevoegd maar ik kreeg nog steeds dezelfde fout in mijn Security log. Ook al zette ik bijde firewalls uit (pc & router) werd het nog steeds geblokkeerd.

Ik zit nu al 2 weken met dit probleem en het is niet voor het spel te spelen dat ik dit wil oplossen maar gewoon omdat ik er niet tegen kan dat deze "nest" (om het crue te zeggen) zichzelf manipuleert.

Ik hoop dat jullie de eerste zijn die me met dit probleem kunnen helpen (sinds zelf belgacom me niet wil/kan helpen met dit probleem).

alvast bedankt,

se7en

De titel is in ieder geval niet correct want de blokkering gebeurd op TCP niveau in de BRAS bij Belgacom en is dus niet modem/router specifiek.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ceulemans schreef:Veel kleine bedrijven zoals restaurants, bakkerijen, .... hebben slechts een ADSL GO om hun camerasystemen te kunnen bekijken van thuis uit.
Al deze bedrijven zijn dus het slachtoffer van de éénzijdige beslissing van Belgacom als bij hen gebruik gemaakt wordt van poort 80 als webserverpoort.
Toch wel ingrijpend.
En hoeveel mensen met internetabonnement weten hoe de e-services te gebruiken?
Of hoeveel mensen weten hoe ze een portforwarding moeten invoeren in hun B-Box?
Die hebben toch een BTW nummer ? Deze zijn niet geaffecteerd. Bovendien, je kan de poorten open laten zetten via je e-Services.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

als ik de beginpost zo lees heeft het helemaal niks met portforwarding te maken

het uitgaande verkeer werkt gewoon niet...
er is iets mis met uw nat settings, meer niet


"Outbound Traffic Blocked - NAT out failed"
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”