Telenet buiten..
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
http://www.tvvlaanderen.be/apparatuur.aspx?id=380
ok ik zoek over te stappen op tvvlaanderen tegenwoordig ben ik niet meer gelukkig met telenet, het beeld lijkt op niet veel, .. er is altijd wat met de facturatie, .. ik ben het beu, .. alleen ik vind dat wat te kostelijk voor wat het eigenlijk doet kan er iemand alternatieven voorstellen, voor een schappelijkere prijs, en verkrijgbaar in BE en niet in China of zoiets. Moest deze dan nog netwerkverbinding hebben en mkv/xvid ondersteunen zou het gewoon fantastisch zijn.
liefst iets wat linux draait en regelmatig updates heeft, ..
EDIT:
Allé ik heb er geen gedacht van ben niet echt prijs bewust maar het lijkt mij toch veel geld
ok ik zoek over te stappen op tvvlaanderen tegenwoordig ben ik niet meer gelukkig met telenet, het beeld lijkt op niet veel, .. er is altijd wat met de facturatie, .. ik ben het beu, .. alleen ik vind dat wat te kostelijk voor wat het eigenlijk doet kan er iemand alternatieven voorstellen, voor een schappelijkere prijs, en verkrijgbaar in BE en niet in China of zoiets. Moest deze dan nog netwerkverbinding hebben en mkv/xvid ondersteunen zou het gewoon fantastisch zijn.
liefst iets wat linux draait en regelmatig updates heeft, ..
EDIT:
Allé ik heb er geen gedacht van ben niet echt prijs bewust maar het lijkt mij toch veel geld
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Probeer spullen 2dehands te kopen éh dan? ...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ofloo
- Elite Poster
'k ben al op ebay aan het kijken, .. en ik was zo eens aan het rond kijken lijkt erop dat deze nog goedkoop is ... nu wat raden jullie aan als ik er dan toch geld moet aan uitgeven heb ik liever ineens een goede.
ik had graag iets dat op netwerk hangt, .. en aangezien ik misschien een kastje bij mijn tv weg krijg vroeg ik me af of het niet mogelijk was ineens xvid en mkv bestanden met zoiets te kunnen afspelen, ..
ik had graag iets dat op netwerk hangt, .. en aangezien ik misschien een kastje bij mijn tv weg krijg vroeg ik me af of het niet mogelijk was ineens xvid en mkv bestanden met zoiets te kunnen afspelen, ..
- Ofloo
- Elite Poster
zeg heeft iemand nog een deftig overzicht van het zender aanbod van tvvlaanderen, .. want hun site is niet erg duidelijk. Zijn scifi en 13street eigenlijk te ontvangen op sat ?
EDIT blijkbaar niet http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=1910
EDIT blijkbaar niet http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=1910
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik was ooit TVV fan van het eerste uur maar hun geknoei van de laatste tijd steekt me ook tegen.
Daarom ben ik er niet zeker van dat een overstap naar TVV een verbetering gaat zijn.
Het toevoegen van Acht via een zoveelste kanaaldeling heeft zeer duidelijk gemaakt dat TVV niet van zin is om transponders bij te huren.
Hierdoor zal in de toekomst het aanbod van TVV tegenover TN of BGC blijven verschralen.
Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen of ik investeer in een satellietontvanger, dan zou ik bij TN blijven.
(Of BGC)
Daarom ben ik er niet zeker van dat een overstap naar TVV een verbetering gaat zijn.
Het toevoegen van Acht via een zoveelste kanaaldeling heeft zeer duidelijk gemaakt dat TVV niet van zin is om transponders bij te huren.
Hierdoor zal in de toekomst het aanbod van TVV tegenover TN of BGC blijven verschralen.
Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen of ik investeer in een satellietontvanger, dan zou ik bij TN blijven.
(Of BGC)
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Inderdaad, alfadude, ik begrijp je volkomen.
Het enige dat TV Vlaanderen nog als argument heeft (had ?) is de vrije hardwarekeuze, maar ook die lijkt bedreigd.
Zie maar hoe ze op de vernieuwde site schrijven : "Het kiezen van de juiste apparatuur is zeer belangrijk. TV VLAANDEREN biedt een ruim aanbod aan gecertificeerde apparatuur.
Speciaal hiervoor hebben wij een kwaliteitslabel op de markt gebracht om onze gecertificeerde apparatuur duidelijk kenbaar te maken. Deze apparatuur is door TV VLAANDEREN uitgetest en goedgekeurd en garandeert u probleemloze kijkervaring.
Let dus goed op bij uw aankoop dat u voor gecertificeerd materiaal kiest. Vermijd alle andere apparatuur. Gecertificeerde uitrusting herkent u door het label hier rechts."
Een losse smartcard is ook al niet meer te krijgen (soms wel als de stock van de verdelers nog niet uit is), maar anders moet je er ook al direct hun Mediaguard CAM module bijkopen, ook al wou je misschien liever van een softcam gebruik maken, of van een concurrerende CAM (bijv. de Aston Dual CAM).
Dus vrije hardware keuze bestaat nog maar half en half, het zenderaanbod stagneert, terwijl het bij de concurrentie groeit.
En als er dan al eens een zender "bijkomt" gaat die weer af van een andere zender.
Zo is KanaalZ enkel nog tussen 07:00 uur 's morgens en 14:00 's middags te zien op TVV, omdat Acht uitzendt.
VTM HD, Ketnet/Canvas HD, één+, Ketnet/Canvas+ mag je allemaal vergeten.
Net zoals La Une, La Deux, RTL-TVi die wel bij Télésat zitten maar die ze niet in hun pakket willen opnemen.
Cartoon Network, TCM, Boomerang hebben ze verwijderd.
De regionale omroep zul je nooit hebben (hoewel mij dat weinig stoort).
De meeste zenders moeten qua beeldkwaliteit ook duidelijk onderdoen voor digitale kabel.
De enige die duidelijk beter zijn en in eigen beheer zitten zijn : NED3HD, NED1,NED2,NED3, en natuurlijk veel FTA zenders waar TVV in feite niets mee te maken heeft, maar waar ze wel graag met de eer gaan lopen : BBC HD, BBC1-2-3-4, Cbeebies, CBBC.
Wat de BBC's betreft, die hebben op satelliet ook de veel mooiere DVB ondertitels, terwijl kabelkijkers het met teletekst moeten stellen.
Dus wie zegt "dit is goedkoper" moet ook goed kijken wat hij krijgt en of dat voldoende is, als het immers er alleen om gaat de laagste maandelijkse kost te hebben kun je beter een DVB-T decoder en antenne zetten, dan heb je enkel de VRT's, maar het is wel gratis...
Het enige dat TV Vlaanderen nog als argument heeft (had ?) is de vrije hardwarekeuze, maar ook die lijkt bedreigd.
Zie maar hoe ze op de vernieuwde site schrijven : "Het kiezen van de juiste apparatuur is zeer belangrijk. TV VLAANDEREN biedt een ruim aanbod aan gecertificeerde apparatuur.
Speciaal hiervoor hebben wij een kwaliteitslabel op de markt gebracht om onze gecertificeerde apparatuur duidelijk kenbaar te maken. Deze apparatuur is door TV VLAANDEREN uitgetest en goedgekeurd en garandeert u probleemloze kijkervaring.
Let dus goed op bij uw aankoop dat u voor gecertificeerd materiaal kiest. Vermijd alle andere apparatuur. Gecertificeerde uitrusting herkent u door het label hier rechts."
Een losse smartcard is ook al niet meer te krijgen (soms wel als de stock van de verdelers nog niet uit is), maar anders moet je er ook al direct hun Mediaguard CAM module bijkopen, ook al wou je misschien liever van een softcam gebruik maken, of van een concurrerende CAM (bijv. de Aston Dual CAM).
Dus vrije hardware keuze bestaat nog maar half en half, het zenderaanbod stagneert, terwijl het bij de concurrentie groeit.
En als er dan al eens een zender "bijkomt" gaat die weer af van een andere zender.
Zo is KanaalZ enkel nog tussen 07:00 uur 's morgens en 14:00 's middags te zien op TVV, omdat Acht uitzendt.
VTM HD, Ketnet/Canvas HD, één+, Ketnet/Canvas+ mag je allemaal vergeten.
Net zoals La Une, La Deux, RTL-TVi die wel bij Télésat zitten maar die ze niet in hun pakket willen opnemen.
Cartoon Network, TCM, Boomerang hebben ze verwijderd.
De regionale omroep zul je nooit hebben (hoewel mij dat weinig stoort).
De meeste zenders moeten qua beeldkwaliteit ook duidelijk onderdoen voor digitale kabel.
De enige die duidelijk beter zijn en in eigen beheer zitten zijn : NED3HD, NED1,NED2,NED3, en natuurlijk veel FTA zenders waar TVV in feite niets mee te maken heeft, maar waar ze wel graag met de eer gaan lopen : BBC HD, BBC1-2-3-4, Cbeebies, CBBC.
Wat de BBC's betreft, die hebben op satelliet ook de veel mooiere DVB ondertitels, terwijl kabelkijkers het met teletekst moeten stellen.
Dus wie zegt "dit is goedkoper" moet ook goed kijken wat hij krijgt en of dat voldoende is, als het immers er alleen om gaat de laagste maandelijkse kost te hebben kun je beter een DVB-T decoder en antenne zetten, dan heb je enkel de VRT's, maar het is wel gratis...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ofloo, als ik je 1 goeie raad mag geven: koop NOOIT die goedgekeurde, overprijsde, qua mogelijkheden veel te beperkte... spullen van TV Vlaanderen. Ik ben een paar jaar geleden zelf overgestapt naar satelliet ontvangst (nog voor de komst van TV Vlaanderen). Ik ben met een Topfield begonnen maar uiteindelijk ga je zelf meer willen en ben ik na een jaar (of iets meer) overgestapt op een Dreambox 7020. Die heeft 2 jaar dienst gedaan en is nu vervangen door een Dreambox 800 (achthonderd). Zelf zou ik geen andere ontvanger meer willen. Draait Linux en heeft Ethernet aansluiting aan boord. Op die manier gaat een wereld voor je open. Voor de rest van je materiaal (schotelantenne, LNB's, switches...): schuim even satelliet fora af. Die hebben ook altijd een "markt" voor tweedehands spullen. Zelf ben ik lid bij Luxsat. Op dergelijke fora kan je heel goedkoop een schotel kopen en/of bijhorende LNB's. Desnoods kan ik je (privé) wat info bezorgen van heel goedkope leveranciers (in België). Als je een schotel koopt: doe zoals ik en koop een Triax met bijhorende multifeedhouder waarop je 4 LNB's kwijt kan (voor 4 satellieten). Neem een schotel van 80 of 90 cm, en geen 60cm zoals dat spul van TV Vlaanderen. En laat je zeker niet afschrikken door de "moeilijkheidsgraad" van een Dreambox. Als je wat verstand hebt van een PC dan heeft de Dreambox zeker geen geheimen. Coax kabel kan je in elke doe-het-zelf zaak kopen. Richtprijzen kan ik je geven: 1 LNB kost 10 à 12 euro. 1 multifeedhouder kost ca. 20 euro. Een schotel, tweedehands mag je niet meer dan 25 à 30 euro betalen. Een switch (heb je nodig als je meerdere satellieten wilt ontvangen) kost ca. 10 euro. Een Dreambox 800 kost er ongeveer 400 à 420. Een goeie raad erbij, want later wil je dat toch gaan doen): laat meteen een harde schijf inbouwen in de Dreambox. Er zijn toch altijd programma's die je wilt opnemen. Qua grootte kan ik geen advies geven, wel even volgende regel voor de grootte van opnames. Voor een standaard uitzending (SD) reken je op 2 gigabytes per uur. Voor een HD uitzending reken je op 5 gigabytes per uur. Mocht je verder nog info willen, stuur dan een PM en dan kom ik er wel op terug. Groeten van een uitermate tevreden (en content dat Telenet eindelijk buiten is) satellietkijker. PS: als je een Dreambox hebt hoef je geen CAM te kopen van een slordige 80 euro. De TV Vlaanderen kaart gaat zo in de ingebouwde kaartlezer van de ontvanger.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Ofloo
- Elite Poster
telefoon ligt bij mij rond de 80 euro, tv ligt rond de 40 euro .. ik vind dat veel voor wat het is, .. en als alles dan nog zo gebrekkig in elkaar steekt .. je hoeft niet tvvlaanderen te nemen, zenders zoals cartoonnetwork staan gewoon open op de sateliet.. of is dat ook al niet meer zo? 10jaar geleden was dit allemaal nog..
En ik was eens aan het kijken naar Dreambox ziet er precies mooi uit, .. maar waar moet ik nu naar kijken, .. als ik zoiets koop.. want eerlijk gezegd zie ik allemaal dingen staan die me niks zeggen zoals PVR, ..
en als ik het goed begrijp kan je met een dreambox ook alternatieve firmware draaien, niet enkel dat als ik het goed versta kan je deze ook gebruiken ter vervanging van je kabel decoder .. dus er zit precies heel veel in ..
en dan komt mijn vraag zoals je eerder opmerkte, kan dit alles ook bij telenet gebruikt worden en bij tvvlaanderen want zoals gewoonlijk hebben wij weer zo'n uniek land waar ze met alles liggen te rommelen.
En ik was eens aan het kijken naar Dreambox ziet er precies mooi uit, .. maar waar moet ik nu naar kijken, .. als ik zoiets koop.. want eerlijk gezegd zie ik allemaal dingen staan die me niks zeggen zoals PVR, ..
en als ik het goed begrijp kan je met een dreambox ook alternatieve firmware draaien, niet enkel dat als ik het goed versta kan je deze ook gebruiken ter vervanging van je kabel decoder .. dus er zit precies heel veel in ..
en dan komt mijn vraag zoals je eerder opmerkte, kan dit alles ook bij telenet gebruikt worden en bij tvvlaanderen want zoals gewoonlijk hebben wij weer zo'n uniek land waar ze met alles liggen te rommelen.
-
- Elite Poster
Er is tegenwoordig veel op zwart gegaan. Echter, een Dreambox heeft als groot voordeel zijn Ethernet aansluiting waarmee je die gewoon in je netwerk opneemt en hem laat communiceren met het internet. Op die manier is er veel minder zwart dan bij andere ontvangers. PVR betekent gewoon dat je met de Dreambox opnames kan maken. 1 groot voordeel van de Dreambox opnames: met mpeg streamclip converteer je de opgenomen bestanden naar een leesbaar DVD formaat. Die kan je op DVD branden en bekijken in om het even welke DVD speler. Voor een Dreambox bestaan er verschillende soorten alternatieve firmware. Ik zelf gebruik Pli Jade. Anderen zweren bij Gemini, nog andere gebruikers hebben nog andere voorkeuren. Het gebruik van een bepaald image is iets wat de gebruiker voor zichzelf moet uitmaken, gebaseerd op zijn persoonlijke smaak en voorkeur. De Dreambox 800 is standaard uitgerust met een satelliet tuner, dus die kun je enkel voor satelliet ontvangst gebruiken. De (veel duurdere) 8000 kan tot 4 tuners aan boord hebben en daar kan je zowel kabel als terrestrieel als satelliet tuners gaan mengen. Maar of die kabel en terrestriële tuners het hier doen, dat is nog maar de vraag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
nb. niet zo tevreden van enigma2 (dm800), e1 is veel beter.
Kwaliteit tvvlaanderen gaat erop achteruit, tjah, ik zal toch geen telenet erbij nemen (bgc-tv zeker niet).
Kwaliteit tvvlaanderen gaat erop achteruit, tjah, ik zal toch geen telenet erbij nemen (bgc-tv zeker niet).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
een dreambox 800 is een super idee.
daarbij een tv vlaanderen kaartje
Gemini 4.5 in de flash als firmware
Externe hardschijf van minstens 500gig ( eSATA )
CCcam erbij en een paar vrienden maken en alle kanalen die je wil / kan kijken gaan open.
Veel beter kan het niet zijn en telenet kan daar nooit aan tippen.
Wij hebben toegang tot honderden film kanalen die je dan ook nog eens kan ondertitelen via de DrTic plugin dus bv kijken naar een film op Sky uk of op C+ noorwegen met Drtic en een goede ondertitel dan heb je het veel beter dan bv bij telenet prime ofzo.
daarbij een tv vlaanderen kaartje
Gemini 4.5 in de flash als firmware
Externe hardschijf van minstens 500gig ( eSATA )
CCcam erbij en een paar vrienden maken en alle kanalen die je wil / kan kijken gaan open.
Veel beter kan het niet zijn en telenet kan daar nooit aan tippen.
Wij hebben toegang tot honderden film kanalen die je dan ook nog eens kan ondertitelen via de DrTic plugin dus bv kijken naar een film op Sky uk of op C+ noorwegen met Drtic en een goede ondertitel dan heb je het veel beter dan bv bij telenet prime ofzo.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
Waarom een externe harde schijf? Ik had dat ook in den beginne. Maar ik heb al zo een spaghetti van kabels aan de TV dat ik de externe harde schijf uit zijn behuizing heb gehaald, Dreambox open geschroefd, stekkertje losgemaakt binnenin, harde schijf erin geplaatst en Dreambox weer dicht. Is 5 minuten werk en je hebt een eSATA kabel minder achteraan en een voedingskabel minder. En die warmte-ontwikkeling? Pfff, verwaarloosbaar. In den beginne, voornamelijk te wijten aan brakke drivers, werd de 800 nog behoorlijk heet of te heet. Hier geen enkel probleem met schijfje van 80 gigabytes.
- Ofloo
- Elite Poster
Was ook de bedoeling niet want eerlijk gezegd volgens mij hebben ze het analoog signaal verslechterd om het digitaal van de grond te krijgen want vroeger had ik beter beeld op analoog dan ik nu heb op digitaal klinkt belachelijk maar het is zo. Ik keek enkel of het compatibel was dusdanig ik ooit in de toekomst toch zou beslissen om terug over te stappen ik dat kon doen zonder een digicoder te hoeven kopen.silencer schreef:nb. niet zo tevreden van enigma2 (dm800), e1 is veel beter.
-
- Elite Poster
Als je ooit naar Telenet zou overstappen (met Digibox of Digicorder): je bent VERPLICHT om de hardware van Telenet te gebruiken. In tegenstelling tot de ons omringende landen waar de keuze van de kabel decoder volledig vrij is. Zonder decoder van Telenet: geen beeld.
-
- Elite Poster
Personal video recorder, also known as a digital video recorder (volgens Wikipedia). Je kan met je Dreambox dus opnames maken, bekijken, wissen, versneld voor- en achteruitspoelen, opnames herbenoemen, aan timeshift doen (een programma beginnen bekijken terwijl het nog wordt opgenomen)... de mogelijkheden zijn zowat onbeperkt. De PVR functie zit standaard in elke (alternatieve) image ingebakken. Je kan opnames programmeren via de timer functie die gekoppeld is aan de EPG, je kan instant opnames maken... Je kan het zo gek niet bedenken of het zit er wel in.
-
- Elite Poster
Tjah extern omdat ik nog 1 extra "pries" over had in de contactdoos.Jack Daniels schreef:Waarom een externe harde schijf? Ik had dat ook in den beginne. Maar ik heb al zo een spaghetti van kabels aan de TV dat ik de externe harde schijf uit zijn behuizing heb gehaald, Dreambox open geschroefd, stekkertje losgemaakt binnenin, harde schijf erin geplaatst en Dreambox weer dicht. Is 5 minuten werk en je hebt een eSATA kabel minder achteraan en een voedingskabel minder. En die warmte-ontwikkeling? Pfff, verwaarloosbaar. In den beginne, voornamelijk te wijten aan brakke drivers, werd de 800 nog behoorlijk heet of te heet. Hier geen enkel probleem met schijfje van 80 gigabytes.
Ook omdat het mooie kastje van de eSata schijf goed bij de dreambox en de tv past

En het is een schijfje van 1TB dus had toch wel een raar gevoel ( warmte mss ? ) om dat in de dreambox te stoppen.
-
- Elite Poster
Ja, een Dreambox 8000 is zalig, daar kan je heel veel mee (heb zelf eentje die tjokvol zit).
OK, Cartoon Network en dergelijke kun je wel op alternatieve manieren bekijken, maar ik vermeld alleen het wettelijk toegelatene.
Het is ook gewoon leuk om met allerlei zaken te experimenteren, een andere skin te gebruiken, picons te maken, noem maar op.
Op mijn 8000 heb ik overigens betere ervaringen met een harddisk die intern zit.
OK, Cartoon Network en dergelijke kun je wel op alternatieve manieren bekijken, maar ik vermeld alleen het wettelijk toegelatene.
Het is ook gewoon leuk om met allerlei zaken te experimenteren, een andere skin te gebruiken, picons te maken, noem maar op.
Op mijn 8000 heb ik overigens betere ervaringen met een harddisk die intern zit.
-
- Elite Poster
De dm kan maar interne schijven aan tot 800GB (1.5terraschijf hier).Jack Daniels schreef:Waarom een externe harde schijf? Ik had dat ook in den beginne. Maar ik heb al zo een spaghetti van kabels aan de TV dat ik de externe harde schijf uit zijn behuizing heb gehaald, Dreambox open geschroefd, stekkertje losgemaakt binnenin, harde schijf erin geplaatst en Dreambox weer dicht. Is 5 minuten werk en je hebt een eSATA kabel minder achteraan en een voedingskabel minder. En die warmte-ontwikkeling? Pfff, verwaarloosbaar. In den beginne, voornamelijk te wijten aan brakke drivers, werd de 800 nog behoorlijk heet of te heet. Hier geen enkel probleem met schijfje van 80 gigabytes.
-
- Elite Poster
met een dreambox C model lukt dat wel.Jack Daniels schreef:Als je ooit naar Telenet zou overstappen (met Digibox of Digicorder): je bent VERPLICHT om de hardware van Telenet te gebruiken. In tegenstelling tot de ons omringende landen waar de keuze van de kabel decoder volledig vrij is. Zonder decoder van Telenet: geen beeld.
-
- Elite Poster
gebruik die ook nog wel voor andere dingensilencer schreef:at Opus
Een core2duo cccam server: wat een verspilling!, draait hier op een nslu2 (3.1W verbruik gemeten).

- Ofloo
- Elite Poster
ik ben van plan dm800 HD te kopen weet iemand of dit werkt met tvvlaanderen, .. en wat moet ik specifiek in het oog houden want die dingen zijn precies niet allemaal hetzelfde
-
- Elite Poster
Zorgen dat het een DVB-S2 model is, en geen DVB-C model.Ofloo schreef:ik ben van plan dm800 HD te kopen weet iemand of dit werkt met tvvlaanderen, .. en wat moet ik specifiek in het oog houden want die dingen zijn precies niet allemaal hetzelfde
Vergeet niet : een DM800 heeft maar 1 tuner, en kan ook niet met een tweede tuner uitgebreid worden.
Als je met een softcam werkt kun je wel tegelijk van meerdere zenders op dezelfde transponder opnemen, bij TVV zitten de Vlaamse zenders grotendeels op dezelfde zender.
Je kunt dus tegelijk van Canvas opnemen, terwijl je naar VT4 kijkt.
Je kunt daarentegen niet iets opnemen van Canvas en tegelijk naar NED2 kijken, omdat die 2 op een andere transponder zitten.
Voor de smartcard zoek je best naar een dealer die ze nog apart verkoopt, en niet je verplicht er een Mediaguard CAM bij te kopen, want die ga je toch niet gebruiken.
Desnoods koop je ze tweedehands op Internet.
- Ofloo
- Elite Poster
welke zou jij dan wel aanraden? omdat je zegt 2 transponders? Nu was ik eens aan het denken of het volgende mogelijk was, aangezien de decoder op het netwerk kunt hangen was ik mij aan het afvragen of i bv dan zou kunnen in loggen en via een stream client tv zou kunnen kijken vanaf mijn computer als ik dat zou willen bv met vlc. Terwijl er iemand tv kijkt ik neem aan met 1 transponder niet maar welke heeft er dan 2 ?
-
- Elite Poster
Zoals Boulder schrijft kan je met een DB800 in beperkte mate naar 1 kanaal kijken en een ander opnemen. Je bent beperkt tot zenders die op 1 en dezelfde transponder zitten. Dit systeem van 1 zender kijken en een andere opnemen wordt standaard door de Dreambox 800 ondersteund. Je hebt dus ook niet méér mogelijkheden als je met VLC op je PC naar een tweede kanaal zou kijken. Ook hier ben je nog steeds beperkt tot de zenders die op dezelfde transponder zitten. De DB800 is niet uitbreidbaar qua tuners. Wil je er meer hebben, dan ben je verplicht om de DB8000 aan te kopen. Daar kunnen tot 4 tuners in. Prijskaartje: net geen 1000 euro. Het hangt er maar vanaf wat je zelf wil. Een DB800 kost ca. 420 euro.
-
- Elite Poster
Dreambox 800 prijs : 399€ bij cardwriter.be ( https://www.cardwriter.be/be/pd-5335024 ... egoryId=15 )
Daar komt de mijne ook van trouwens .
Daar komt de mijne ook van trouwens .
- Vladimirke
- Plus Member
- Bedankt: 8 keer
Je kijkt op een Nederlandse site en die info is correct voor de Nederlandse kijker.Ofloo schreef:hey eh, ..
http://www.totaaltv.nl/?action=frequent ... ubmit=Zoek
klopt dit een beetje ? als ik het dus goed begrijp kan je op RTL5 & SBS krijgen op TVV ?
Bij TVV is dat niet te ontvangen.
By the way. Met een Dreambox en een paar vriendjes in Ollanda kan je ......

Maar daarvoor verwijs ik je naar mensen die zo'n doosje hebben. Ik verwacht zelf binnen minder dan 2 jaar van m'n huidige satellietontvanger naar een Dreambox over te stappen vanwege de bijna onbeperkte mogelijkheden.
Als je begrijpt wat ik niet gezegd heb.

- Ofloo
- Elite Poster
hmm, .. ben je daar zeker van want het is niet omdat de site nl is dat het niet zou werken.
VT4 Hebben ze normaal niet in NL
dat is zowat hetzelfde als sbs 6/rtl5
eigenlijk heb ik wel wat vrienden in nl zelfs een paar die decryptie kaarten verkochten 'k heb ze enkel al lang niet meer gezien. Trouwens volgens die mannen komt Canaal+ ongecrypteerd aan in het westen met een sat van meer dan 1m doorsnede en digitale decoder zou je dat moeten kunnen ontvangen. Destijds toch. En nooit mee bezig gehouden.
EDIT: ik vind wel dat tvvlaanderen eens iets mag doen aan zijn kanaal overzicht het trekt op geen zak.
eigenlijk heb ik wel wat vrienden in nl zelfs een paar die decryptie kaarten verkochten 'k heb ze enkel al lang niet meer gezien. Trouwens volgens die mannen komt Canaal+ ongecrypteerd aan in het westen met een sat van meer dan 1m doorsnede en digitale decoder zou je dat moeten kunnen ontvangen. Destijds toch. En nooit mee bezig gehouden.
EDIT: ik vind wel dat tvvlaanderen eens iets mag doen aan zijn kanaal overzicht het trekt op geen zak.
-
- Elite Poster
Hier staan gewoon 2 dm800's.Voor de beste prijzen kijk eens op guenstiger.de (+-370eur)Jack Daniels schreef:Zoals Boulder schrijft kan je met een DB800 in beperkte mate naar 1 kanaal kijken en een ander opnemen. Je bent beperkt tot zenders die op 1 en dezelfde transponder zitten. Dit systeem van 1 zender kijken en een andere opnemen wordt standaard door de Dreambox 800 ondersteund. Je hebt dus ook niet méér mogelijkheden als je met VLC op je PC naar een tweede kanaal zou kijken. Ook hier ben je nog steeds beperkt tot de zenders die op dezelfde transponder zitten. De DB800 is niet uitbreidbaar qua tuners. Wil je er meer hebben, dan ben je verplicht om de DB8000 aan te kopen. Daar kunnen tot 4 tuners in. Prijskaartje: net geen 1000 euro. Het hangt er maar vanaf wat je zelf wil. Een DB800 kost ca. 420 euro.
-
- Elite Poster
VT4 = enkel bij Tv VLaanderenOfloo schreef:hmm, .. ben je daar zeker van want het is niet omdat de site nl is dat het niet zou werken.
RTL + SBS = enkel bij C+ nl
Het is niet omdat het in feite 1 bedrijf is dat ze alle kanalen kunnen / mogen delen.
Wegens uitzendrechten kunnen de nederlandse commercielen dus niet gedeeld worden en vice versa de vlaamstaligen ook niet.
- Ofloo
- Elite Poster
dus met andere woorden weet ik nog niet wat het in houd is er ergens een tv magazine voor BE, want eerlijk gezegd tvvlaanderen heeft een hoop kleine prentjes staan, .. + 100 ander da's nogal een uitleg.
- Vladimirke
- Plus Member
- Bedankt: 8 keer
-
- Elite Poster
dat boeit toch niet welke kanalen ze hebbenOfloo schreef:dus met andere woorden weet ik nog niet wat het in houd is er ergens een tv magazine voor BE, want eerlijk gezegd tvvlaanderen heeft een hoop kleine prentjes staan, .. + 100 ander da's nogal een uitleg.

met een dreambox en wat toffe vrienden heb je zoiezo alles van het beste.
-
- Elite Poster
JA:Ofloo schreef:die van telesat (dus walonie) kan men die ook ontvangen?
mits je een telesat kaartje hebt wel ja

of mits je weer een vriendje hebt die dat kaartje heeft.
Nee:
De telesat kanalen zijn niet (nog niet) gedeeld met tv vlaanderen
-
- Elite Poster
Vergeet het volgende niet :Ofloo schreef:die van telesat (dus walonie) kan men die ook ontvangen?
de Télésat kanalen zitten op Hotbird.
de TVV kanalen zitten op Astra1 en Astra3 (themakanalen, HD zenders)
de gratis Freesat kanalen zitten op Hotbird.
Dus : wie ze allemaal wil moet minstens naar 4 satellieten kunnen.
Dat betekent een schotel met 4 LNB's (1 voor elke satelliet) en per LNB 2 uitgangen, in de veronderstelling dat je 2 tuners wilt.
Als je een DB800 gebruikt, kun je dat dus ook met 4 LNB's met een enkele uitgang.
-
- Elite Poster
Kleine correctie Boulderboulder schreef:Vergeet het volgende niet :Ofloo schreef:die van telesat (dus walonie) kan men die ook ontvangen?
de Télésat kanalen zitten op Hotbird.
de TVV kanalen zitten op Astra1 en Astra3 (themakanalen, HD zenders)
de gratis Freesat kanalen zitten op Hotbird.
Dus : wie ze allemaal wil moet minstens naar 4 satellieten kunnen.
Dat betekent een schotel met 4 LNB's (1 voor elke satelliet) en per LNB 2 uitgangen, in de veronderstelling dat je 2 tuners wilt.
Als je een DB800 gebruikt, kun je dat dus ook met 4 LNB's met een enkele uitgang.

De gratis freesat kanalen zitten niet op de Hotbird maar op de Astra2
-
- Elite Poster
Inderdaad, in de haast om dat in te typen heb ik mij vergist.Opus schreef: De gratis freesat kanalen zitten niet op de Hotbird maar op de Astra2
Het is natuurlijk Astra2 die die zenders heeft.
Maar de conclusie blijft dezelfde : als je de meest interessante zenders wilt, heb je 4 satellietposities nodig : Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird.
En ongetwijfeld zullen sommigen nog zenders missen die op andere posities zitten (Hispasat bijv.)