Hommeconnect opzeggen - wat met telefoonnummers?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Spooik
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om Dommel Homeconnect op te zeggen. Over het internet heb ik geen klagen, maar telefonie gedeelte is niet zo goed. Het grootste probleem is dat telefoon soms gewoon niet werkt niemand kan je bereiken en als je zelf belt krijg je te horen dan de andere kant in gesprek is. Als je dit hoort weet je dat je de modem eens moet af- en aanzetten en dan is het probleem opgelost. Dit is echter wel vervelend als iemand je wil bellen want je krijgt geen enkele aanwijzing dat het telefoon gedeelte niet werkt want internet blijft (gelukkig) wel werken. Ik kijk niet iedere dag op mijn modem om te zien of VOIP nog werkt en iedere ochtend de modem eens af- en aanzetten is ook niet echt een werk.

Mijn internet wil ik gerust nog nemen via Dommel want daar heb ik nooit klachten over gehad. Nu lijkt het mij het eenvoudigst van homeconnect gewoonweg op te zeggen en voor een andere formule te gaan. Ik ben reeds 12maanden klant bij Dommel dus ik kan weg zonder problemen. Volgens de webcheck tool ben ik aansluitbaar via VDSL2, dus dat lijkt mij wel een interessante optie.

Echter zijn er een aantal belangrijke eisen van betreft het telefonie gedeelte:

- De huidige telefoonnummers die we nu hebben (we hebben 2 lijnen voor praktijk en privé) moeten ABSOLUUT behouden blijven. Kunnen we overstappen op bijvoorbeeld Belgacom met behoud van deze 2 nummers? Welk telefoonabonnement moeten we hier nemen om dat te kunnen doen?

- De comfortdiensten die we nu hebben (nummerherkenning) moet ook zeker behouden blijven. Onze Siemens telefoonsets blijken enkel nummerherkenning van Belacom te ondersteunen (dit stond er op vermeld in de winkel)

- Hoe zit dat praktisch met bekabeling en modems? Nu komt er 1 kabel toe aan de Siemens homeconnect modem en van daar vertrekken er 2 naar de 2 telefoons. Als ik nu naar VDSL2 zou overstappen betekent dit een andere modem, maar wat met kabels/splitters als we 2 telefoonnummers willen behouden?

Met dank
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”