Geen verbinding met beveiliging, wel zonder beveiliging

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Lange_666
Starter
Starter
Contacteer:

Sinds een tijdje kon men bij familie met hun laptop niet op't net. Gisteren even langs geweest om dat eens te bekijken. Niet veel ervaring met zulke zaken, heb zelf een vaste verbinding en heb enkel hier en daar eens draadloze verbinding gaan installeren, steeds met beveiliging en dit zonder veel problemen.
Volgende vastgesteld:
- Verbinding computer direct op de modem: wel intenet
- Verbinding met kabel via de router: wel internet
- Verbinding draadloos zonder beveiliging: wel internet
- Verbinding draadloos met beveiliging: geen internet (ziet wel het netwerk).
Bij dit laatste blijft hij steeds hangen op de melding "aquiering network adress". Héél soms komt er wel een verbinding tot stand die dan blijft bestaan zolang de computer blijft opstaan. Eens terug opgestart is de verbinding weer weg.

Alles zo'n beetje geprobeerd dat in mijn mogelijkheden lag om die verbinding weer beveiligd te zetten. Handleiding gevolgd zonder probleem maar eens de beveiliging aangemaakt is, geen internet meer. Op dit moment werkt men zonder beveiliging maar ik zou ze toch liever laten surfen via een beveiligd netwerk.

Router: D-Link DI 524
USB netwerkkaart: D-Link DWL-G122 Wireless Adapter.
Voor beide is de laatste stand software aanwezig.

Iemand enige tips wat ik eventueel kan checken?
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

probeer eens met een andere soort beveiliging, bvb WEP ipv WPA (of andersom). En indien je niet de standaard Windows wireless software gebruikt, probeer het dan eens daarmee? En creeer handmatig het profiel, soms kiest Windows niet de juiste settings.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Als beveiliging heb je waarschijnlijk AES + TKIP genomen sommige laptops (en ipod touch bijvoorbeeld) willen dit niet aanvaarden.

WEP is volgens mij geen oplossing (slechte beveiliging)

Ik gebruik altijd WPA 2 -> TKIP encryptie

Hopelijk helpt dit!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”