Ik ben niet bereikbaar

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

2 weken geleden zijn ze hier digitale televisie komen installeren. Helaas hebben we pas 2 dagen later gemerkt dat wij niet meer bereikbaar zijn. Je komt meteen uit bij de voicemail of hij springt meteen af. Zelf kunnen we echter wel bellen met onze vaste lijn. Meteen contact opgenomen met Scarlet natuurlijk maar we zijn nu 2 weken verder en het werkt nog niet.


Volgens hun zit het probleem bij Belgacom en zij hebben het doorgegeven aan Belgacom. We hebben een paar dagen geleden nog maar es gebeld en ze zouden het nog es doorgeven aan Belgacom daar wij hier met ne winkel zitten.
Is er soms iemand die dit ook al heeft voorgehad en weet waar het probleem zit??

Het is zo irritant dat ge gewoonweg van niks op de hoogte gehouden wordt.

We hadden zelf al het idee gehad om het voorlopig te laten doorschakelen naar de GSM maar da kan blijkbaar niet tijdens een migratie van een abonnement. Nu is de migratie voorbij en nu zie ik die optie nog steeds niet staan in "mijn scarlet".
Afbeelding
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Toen de technieker bij mij langskwam om mijn Scarlet One over te zetten op VDSL2 werkte het nog niet direct. Hij is toen vertrokken naar de volgende klant terwijl de modem nog wat aan het prutsen was. Na een half uurtje begon het internet weer te werken en kon ik uitbellen maar niet gebeld worden. Je kreeg dan een bericht te horen dat er een storing was op dat nummer. Na een uurtje belde die technieker op mijn gsm om te vragen of het intussen werkte. Ik vertelde dat inkomende gesprekken nog niet werkten. Hij zei toen dat ik met mijn beide lijnen even naar 0800-84404 moest bellen om mijn lijnen te 'migreren'. Je kreeg enkel een korte boodschap te horen dat de migratie werd gestart en dan werd de verbinding verbroken. En enkele minuten later waren ze beide lijnen prima in orde en kwamen gesprekken normaal door.

Je kan het eens proberen, hopelijk is dat ook bij jou de oplossing.
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

Helaas is dit niet de oplossing voor mij.
Afbeelding
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

Mijn probleem is sinds 15/12 eindelijk opgelost, 2 maanden zonder telefoon gezeten. Wat er precies fout was weet ik nog steeds niet.

Maar nu doet mijn router moeilijk.
Ik heb de sagem modem (voor belgacom televisie) daarnaast heb ik dan nog ne linksys router staan en op de linksys zijn dan normaal gezien de desktop en de bancontact aangesloten.

Nu heb ik de router ertussenuit gehaald en alles werkt weer zoals het moet (alles gaat nu via de sagem >> 2 laptops draadloos 1 desktop en de bancontact)
Ik heb die router al gereset enzo maar ik krijg em niet terug aan het werk gelijk het zou moeten. Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom ik die router ertussen wil steken.

Ik ben bezig met het installeren van camerabewaking dat op het netwerk kan aangesloten worden en daar heb ik een lanpoort voor nodig maar ik heb er geen meer beschikbaar op de sagem. En ik vind het gewoon vreemd dat de linksys zomaar ineens problemen heeft want die heeft altijd perfect gewerkt.

Ik denk dat de simpelste oplossing voor mij is om de desktop ook maar draadloos op de sagem te zetten zodat ik weer 1 lanpoort vrij krijg voor de camerabewaking op aan te sluiten.

Weet er toevallig iemand of die sagem 718a nen n router is??
Afbeelding
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Macdude schreef: Nu heb ik de router ertussenuit gehaald en alles werkt weer zoals het moet (alles gaat nu via de sagem >> 2 laptops draadloos 1 desktop en de bancontact)
Ik heb die router al gereset enzo maar ik krijg em niet terug aan het werk gelijk het zou moeten. Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom ik die router ertussen wil steken.
Zou het kunnen dat de linksys de zelfde (standaard) ip reeks heeft als de sagem (192.168.1.1) ?
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

Nu je dat zegt dat klopt inderdaad. Maar ik heb daar nooit iets aan veranderd. Dus dat moet dan toch voordat de problemen begonnen zijn ook al zo zijn geweest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Oude scarlet modems zitten op 172.19.3.1
Verander het ip van je router naar 192.168.0.1 oid en het zal wel terug werken :)
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

Ok het ip adres van de linksys is veranderd en nu werkt alles weer naar behoren. thx voor alle tips.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”