Opzeggings kosten BELGACOM - - - 160€ - - -

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
cedric
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009, 15:28

Kan dit dat ze opzegginskosten van Belgacom Internet GO 160€ vragen
Ik ben overgestapt naar een andere provider en opzeggingskosten voor internet 1x op 1datum krijg ik een rekening van 160€ juist alleen maar voor internet afsluiting?!
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

waarschijnlijk liep je contract nog gedurende 3-4 maanden..., dan hebben ze natuurlijk het volste recht dit geld als 'opzeggingskosten' te innen...

grtz,
Jim
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Om duidelijker te zijn: je kan pas "gratis" opstappen eens je meer dan een jaar klant bent. Indien dit niet het geval is, zal je de resterende maanden van je jaarcontract moeten betalen. Zie algemene voorwaarden van alle ISP's.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Is dat niet overlaatst veranderd? of was dat nog maar een wetsvoorstel, en is dat nog niet "in voege"?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nee, die wet stelt dat je abonnement na één jaar maandelijks opzegbaar is en je dus geen nieuw jaarcontract aangesmeerd wordt (tenzij je je configuratie laat wijzigen natuurlijk).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Alle belgen gelijk voor de wet,maar er zijn mensen die als ze Belgacom Go 6 maanden voor eind contract opzeggen
6 x 34.50€ = 207€ opzeggingskosten moeten betalen.

Anderen moeten voor hetzelfde nog geen 120€ betalen,
waar staan we dan met "iedereen is gelijk voor de wet" ? ? :troosten:
fentek
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 dec 2007, 12:11
Bedankt: 1 keer

Maglor schreef:Nee, die wet stelt dat je abonnement na één jaar maandelijks opzegbaar is en je dus geen nieuw jaarcontract aangesmeerd wordt (tenzij je je configuratie laat wijzigen natuurlijk).
Wij hebben belgacom Go hier al zo'n 6 jaar, maar in een belgacom winkel zeiden ze me dat het niet mogelijk was om op te zeggen, omdat belgacom ons blijkbaar dit jaar eens gebeld heeft om te vragen of we nog bij belgacom wouden blijven...
Ik zou graag mn huidig abonnement opzeggen om dan voor belgacom Generation te gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Als je in je opzeggingsbrief zegt dat je per direct wilt opzeggen dan moet je die 'opzeggingskost' betalen ja.
Zo niet betaal je gewoon de abonnementskosten verder tot het einde van het contract (maar moet je wel een maand voordien je opzeggingsbrief opsturen met specificatie van de datum wanneer je dat wenst).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

fentek schreef:
Maglor schreef:Nee, die wet stelt dat je abonnement na één jaar maandelijks opzegbaar is en je dus geen nieuw jaarcontract aangesmeerd wordt (tenzij je je configuratie laat wijzigen natuurlijk).
Wij hebben belgacom Go hier al zo'n 6 jaar, maar in een belgacom winkel zeiden ze me dat het niet mogelijk was om op te zeggen, omdat belgacom ons blijkbaar dit jaar eens gebeld heeft om te vragen of we nog bij belgacom wouden blijven...
Ik zou graag mn huidig abonnement opzeggen om dan voor belgacom Generation te gaan.
Het hangt er vanaf wat daar tegenover staat. Vaak bellen ze je en geven ze je één of twee maanden gratis internet als je terug intekent voor een jaar. Ja, dan hang je natuurlijk terug vast. Als ze je gewoon bellen en vragen of je bij Belgacom blijft dan lijkt het me sterk dat je hiervoor terug een jaar vasthangt. Bel anders eens naar Belgacom 0800 22 800. Daar kan je navragen of je contract opzegbaar is zonder kosten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
fentek
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 dec 2007, 12:11
Bedankt: 1 keer

ah ok, zal ik doen, bedankt!
Afbeelding
snowboylatin
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:47

Goztow schreef:Om duidelijker te zijn: je kan pas "gratis" opstappen eens je meer dan een jaar klant bent. Indien dit niet het geval is, zal je de resterende maanden van je jaarcontract moeten betalen. Zie algemene voorwaarden van alle ISP's.
:nono: Opletten als je gaat verhuizen zijn al jou voorgaande jaren nietig als klant en begint vanaf dan een nieuw jaar contract , zelfs al je online je abonnement aanpast in bv e services dan begint vanaf dan een nieuw jaar . :bang: .Voorbeeld : Ben 20 jaar klant bij belgacom je gaat verhuizen en je woont daar een tijdje je wil opzeggen kan niet of je moet betalen voor de resterende tijd vanaf dat je je verhuizing hebt aangevraagd dan begint immers een nieuw jaar contract .
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik ken je situatie niet volledig, maar als je denkt dat je onterecht die €160 moet betalen dan kan je ook eens contact opnemen met de (telecom) ombudsman.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”