bbox veranderen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sirstino
Starter
Starter

Hallo

Mijn internetprovider is dus Belgacom. Een maad of 4 terug hebben ze mijn oude, versleten router vervangen door een bbox. De man die de nieuwe modem kwam installeren deelde me mee dat deze beter was dan de andere. Omdat ik ook gebruiker ben van Belgacom TV en ook vaak het internet gebruik, was ik wel blij met het nieuws dat de bbox beter was. Na dus 4 maanden van het gebruiken van deze bbox, heb ik niet echt enige verbetering ervaren. Ik had zelfs minder lag tijdens het gamen op mijn computer met mijn ouder router dan met mijn nieuwe bbox.
Mijn vraag is nu: Als ik nu een nieuwe router/modem wil kopen en installeren (even tussendoor, ik heb mijn oog laten vallen op een D-Link DIR615), is het dan voldoende om de lijningang (de draad die uit de muur komt voor internet, tv en dergelijke) erop aan te sluiten samen met de kabel voor de decoder voor Belgacom TV etc? Wordt mijn draadloze internetverbinding naar mijn computer die boven staat (router staat beneden) dan beter in vergelijking met de router die ik nu heb? Ik heb al dikwijls gevloekt op de internetproblemen die ik had tijdens het spelen en ik kwam op het idee om misschien een nieuwe router aan te schaffen zodat ik die problemen drastisch kon verkleinen.

Zou er iemand mij wat informatie/advies/hulp kunnen verschaffen met mijn probleem?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Stijn
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je Belgacom TV hebt in combinatie met internet én je bent aangesloten op VDSL2, mag je enkel een Bbox2 gebruiken. Andere modems op VDSL2 zijn niet toegelaten.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Lord Utopia schreef:Als je Belgacom TV hebt in combinatie met internet én je bent aangesloten op VDSL2, mag je enkel een Bbox2 gebruiken. Andere modems op VDSL2 zijn niet toegelaten.
Andere modems gaan in principe ook gewoonweg niet werken met BGC TV.

Je veronderstelling dat het je modem is die zorgt voor lagproblemen (ik neem aan dat je dat bedoelt) is wel een beetje vergezocht eigenlijk. Er kunnen een resem aan andere mogelijke problemen zijn.

Download eens winmtr (http://winmtr.sourceforge.net/) en geef daarin het ip adres van de server waarop je aan het spelen bent, en laat het een kwartiertje of zo draaien. Daarna post je eens het resultaat om te zien waar eentuele packet loss / hoge ping zich voordoet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Goztow schreef: Je veronderstelling dat het je modem is die zorgt voor lagproblemen (ik neem aan dat je dat bedoelt) is wel een beetje vergezocht eigenlijk. Er kunnen een resem aan andere mogelijke problemen zijn.
De OP geeft in zijn beschrijving aan dat zijn router beneden staat, en zijn PC boven.
Ik zou het dus vooral zoeken in de draadloze verbinding ....
Het is niet de eerste keer dat ik hier klachten lees over de WiFi van de Bbox.
Mogelijke oplossingen:
- de klassieke testjes voor WLAN: opstelling veranderen, kanaal veranderen en kijken of je verbetering hebt.
- indien mogelijk: kabel trekken in plaats van draadloos te verbinden.
- een goede Devolo power adapter kan soms een stabielere / snellere verbinding geven ...
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sirstino
Starter
Starter

philippe.deleye schreef:
Goztow schreef: Je veronderstelling dat het je modem is die zorgt voor lagproblemen (ik neem aan dat je dat bedoelt) is wel een beetje vergezocht eigenlijk. Er kunnen een resem aan andere mogelijke problemen zijn.
De OP geeft in zijn beschrijving aan dat zijn router beneden staat, en zijn PC boven.
Ik zou het dus vooral zoeken in de draadloze verbinding ....
Het is niet de eerste keer dat ik hier klachten lees over de WiFi van de Bbox.
Mogelijke oplossingen:
- de klassieke testjes voor WLAN: opstelling veranderen, kanaal veranderen en kijken of je verbetering hebt.
- indien mogelijk: kabel trekken in plaats van draadloos te verbinden.
- een goede Devolo power adapter kan soms een stabielere / snellere verbinding geven ...
Philippe.

Mijn router staat inderdaad beneden en mijn PC staat boven.
Ik heb al verschillende testen voor WLAN gedaan en een kabel trekken heb ik al gedaan en ik kende toen geen verbetering. Nog altijd krijg ik random internetproblemen.
Daarom weet ik gewoon niet wat er nog moet/kan gebeuren...
Danielvg
Starter
Starter

Hallo,

Gewoon je modem boven zetten ergens naast computer en aansluiten met een netwerk kabel.
Anders is er geen oplossing voor het gamen want je zal altijd problemen hebben.
Heb zelf alles al geprobeerd.
Ik zeg altijd als je iets krijgt (geen kabel nodig :-D ) moet je ook iets prijs geven (hoge pingen :-( )
Mijn BBox is boven en de kabel die uit de muur komt is verlengt naar boven en ik NOOIT problemen gehad :-D .
De installeur zegt wel "Ja, de modem moet zo dicht mogenlijk bij de verdeelkast" maar is niks van waar want de kabel die tussen de modem en het verdeel kastje zit mag wel langer zijn dan wat de installateur beweert :bang: .
Wireless gamen zonder problemen NO WAY!!!!!!! FORGET IT!!!!!!!!! :-D
Niks beter als de ouwe tijd waar er alleen maar netwerk kabels waren en wanneer nog geen wireless bestond.
Normaal gezien zou daar geen problemen moeten hebben want met netwerk kabel of telefoon kabel heb je nooit verlies op dan mag misschien wel 20 meter op zijn (heb zelf al een kabel gelegt die zolang was) en dan nog geen probleem.

Groetjes,

Daniel.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Probeer ajb de winmtr en test de resultaten. Check ook specifiek als er problemen zijn, of er dan geen packet loss is. Dan kunnen we verder diagnosticeren.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Heb ook de bbox, maar ondertussen nog een DLink gekocht. Heb deze in de kast staan tot de BBox weer rare kuren krijgt. Dan gaat hij definitief terug naar de BC-shop. De BBox geeft inderdaad problemen met wi-fi. :?
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste sirstino,

Hier zijn al veel goede antwoorden gegeven, maar je mag ook altijd onze gratis helpdesk (080022700) contacteren om een lijnmeting te vragen om uit te sluiten dat de problemen die je ervaart aan de lijn zelf liggen.

vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”