Wie kan mij zeggen wat ik moet doen om een tweede lijn te kunnen nemen zodat ik op beide lijnen een adsl abonnement kan nemen.
Een belgacom duo line (juist promotie nu) aanvragen heeft zeker geen zin, aangezien ik reeds een adsl lijn heb.
Moet ik dan een klassieke pstn lijn aanvragen, en deze nadien omvormen tot een adsl, of hoe werkt dit ?
Een 2de lijn huren ?
En dus eenmaal die lijn geinstalleerd is moet ik op die nieuwe telefoonnummer een adsl abonnement aanvragen ?
Wiet er ook toevallig iemand wat het kost om een lijn te laten bijleggen ?
Wiet er ook toevallig iemand wat het kost om een lijn te laten bijleggen ?
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Als je een tweede fysieke lijn moet hebben, dan moet er inderdaad een tweede kabel door de muur getrokken worden. Eigenlijk worden er van de 4 draden die binnen komen maar 2 gebruikt. Dus in principe zouden ze op die 2 andere ongebruikte draden de tweede telefoonlijn kunnen laten toekomen. Maar ze doen dit nooit. Vb. hier thuis zou het al niet gaan, want er is een van de 4 kabels kapot en die breuk zit onder klinkers en 40cm stabilisée (of hoe je het ook noemt). En ze hebben gewoon een andere kabel genomen. Dus voetpad open en binnenshuis geprulled. Anders moesy de oprit opengebroken worden. Dus alles heeft zijn reden hoor
Cheers
Cheers
Je moet er wel rekening mee houden dat het nut van zo'n 2e lijn vrij beperkt is. Het is natuurlijk wel mogelijk om één pc op lijn 1 en een andere pc op lijn 2 te zetten, maar als je zat te hopen op aggregated bandwidth (dubbel de down/up snelheid via al je pc's) dan zal je toch bedrogen uitkomen vrees ik.
Als je gewoon een 2e internet verbinding wil voor het geval dat de eerste het niet doet, dan kan je beter ook Telenet overwegen. De kans dat bv bij een telefoonstoring allebei je ADSL verbindingen het begeven is nl redelijk groot (of toch zeker groter dan de kans dat op hetzelfde moment én je kabel én je ADSL het begeven).
Kerio Firewall 5 is trouwens een interessant software firewall/router als je aan zo'n backupscenario denkt. Support voor fallback internet verbindingen zit nl standaard in de software (www.kerio.com).
Als je gewoon een 2e internet verbinding wil voor het geval dat de eerste het niet doet, dan kan je beter ook Telenet overwegen. De kans dat bv bij een telefoonstoring allebei je ADSL verbindingen het begeven is nl redelijk groot (of toch zeker groter dan de kans dat op hetzelfde moment én je kabel én je ADSL het begeven).
Kerio Firewall 5 is trouwens een interessant software firewall/router als je aan zo'n backupscenario denkt. Support voor fallback internet verbindingen zit nl standaard in de software (www.kerio.com).
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Nog even iets melden. Als je een secundary line aanvraagt kan je direct vragen dat daarop het adsl signaal wordt aangebracht. Indien de lijn dan bij u thuis binnen is afgewerkt wordt dan nog eens naar de centrale gedaan en het nodige gedaan.
Maw: je kan niet direct het adsl signaal gebruiken, maar je kan er wel voor zorgen dat je niet 2x een adm. rompslomp moet doorwoelen en dat er vanuit BGC slechts 1 grote interventie op 1dag moet gebeuren ipv 2 met een tijdje tussen ofzo..
Maw: je kan niet direct het adsl signaal gebruiken, maar je kan er wel voor zorgen dat je niet 2x een adm. rompslomp moet doorwoelen en dat er vanuit BGC slechts 1 grote interventie op 1dag moet gebeuren ipv 2 met een tijdje tussen ofzo..
I love it when a plan comes together!