Aankopen doen in USD of AUD?

Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hallo,

Ik ben aan het uitkijken naar een Nikon D90 en aangezien de us dollar en de australische dollar zo goedkoop staan...

Weet er iemand winkels waar je die zaken goedkoop kan kopen (en liefst zonder last te hebben met de douane).
Iemand ervaringen?

mvg,

Nob
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nob schreef: Weet er iemand winkels .waar je die zaken goedkoop kan kopen (en liefst zonder last te hebben met de douane).

Wat bedoel je met "zonder last te hebben met de douane" ?
Met de douane heb je geen last, je betaalt gewoon (terecht) 21% BTW op alle goederen die je van buiten de EEG importeert (en voor sommige goederen ook nog eens duties)
Daar kan je in principe niet aan ontsnappen ...
Philppe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Wat bedoel je met "zonder last te hebben met de douane" ?


Ik bedoel daarmee dat er een grote kans is dat het de douane passeert zonder extra kosten.

Laatst nog een zaklamp bij dealextreme.com besteld en geen extra kosten...

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Maar wil je nu echt zo'n dure camera "ongedeclareerd" gaan verzenden?

Persoonlijk zou ik eens naar de UK kijken? Het Pond staan toch ook nog historisch laag. En anders Duitsland natuurlijk, daar vind je - wisselkoersen even opzij gelegd - altijd de beste deals wat dit betreft.

En natuurlijk is er nog altijd Nederland. Dit lijkt me bv. héél scherp qua prijs! http://www.camera.nl/D90%20+%2018-200mm ... 511/Nikon/
ooh. shiny.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

héél scherp qua prijs!


Zo scherp vind ik dat niet... in de US hebt je hem voor evenveel, maar dan in USD (dus gedeeld door 1.48!!)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Nob schreef:Zo scherp vind ik dat niet... in de US hebt je hem voor evenveel, maar dan in USD (dus gedeeld door 1.48!!)

Euh, je hebt toch opgemerkt dat hier een 18-200 VR lens bij in zit hé ?! Want anders wil ik die winkel in de VS wel eens zien (en boek ik meteen een retourtje :D ) !
ooh. shiny.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Nob schreef:Ik ben aan het uitkijken naar een Nikon D90 en aangezien de us dollar en de australische dollar zo goedkoop staan...

Weet er iemand winkels waar je die zaken goedkoop kan kopen (en liefst zonder last te hebben met de douane).
Iemand ervaringen?


Je weet dat de garantie van Nikon een beetje "apart" is? Geen garantie in EU voor cameras in de US gekocht. Weeg alles goed af, risico garantie, douane (bijna 100% zekerheid dat je "prijs" hebt", verzendingskosten tegenover lokale aankoop (DL, NL en zelfs B)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Persoonlijk vind ik dat als je iets van de USA laat komen dan moet je meestal douane kosten betalen, als je iets van China laat komen niet.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

AnD schreef:Persoonlijk vind ik dat als je iets van de USA laat komen dan moet je meestal douane kosten betalen, als je iets van China laat komen niet.


Dat komt omdat chinezen altijd liegen over de waarde en/of de inhoud van een pakket. Zal wel goed gaan voor kleine dingen, maar als je iets duur bestelt kan je toch wel serieus problemen met de douane krijgen...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

AnD schreef:Persoonlijk vind ik dat als je iets van de USA laat komen dan moet je meestal douane kosten betalen, als je iets van China laat komen niet.

Dat is - helaas - niet zo simpel. Laatste pak uit de VS (boeken) is er probleemloos doorgekomen, terwijl het laatste pak uit China (electronica-onderdelen) wel "geklist" is. Het hangt allemaal af van geluk en declaraties. Wel heb ik de indruk dat er meer en meer controle is.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Avenger 2.0 schreef:
AnD schreef:Persoonlijk vind ik dat als je iets van de USA laat komen dan moet je meestal douane kosten betalen, als je iets van China laat komen niet.


Dat komt omdat chinezen altijd liegen over de waarde en/of de inhoud van een pakket. Zal wel goed gaan voor kleine dingen, maar als je iets duur bestelt kan je toch wel serieus problemen met de douane krijgen...

Ik heb eens een dvr gekocht in China die was toen ook tegengehouden bij de douane toen de post die afleverde moest ik €24 euro bijbetalen en daarbij bleef het, het schoonste was dat het nog goedkoper was dan dat ik het hier moest kopen.
Zoals je zegt bij grote zaken dan controleren ze sneller, maar kleiner zaken niet.
Ik heb ook eens t-shirts besteld in de VS en daarop moest ik ook nog bijbetalen omdat die onderschept waren. Ik bestel regelmatig zaken in China vooral voor modelbouw en als je het met de "gewone" post laat afkomen dus niet met een bekende koerier zoals tnt, dhl,... dan moet je zelden of nooit douanekosten betalen, dat zijn mijn ervaringen.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Euh, je hebt toch opgemerkt dat hier een 18-200 VR lens bij in zit hé ?! Want anders wil ik die winkel in de VS wel eens zien (en boek ik meteen een retourtje :D ) !


Ok, ik heb een beetje overdreven, maar op: http://www.us1photo.com/catalog/product ... 98fe7766b1
Staat dezelfde voor 1569 USD = (1EUR=1.49USD) 1053 EUR, wat nog altijd 183 EUR goedkoper is. Toch wel een aanzienlijke besparing (gesteld dat je de importkosten niet moet betalen...)

En blijkbaar dit er nog gratis bij: Limited Time Offer: Get A FREE Case, Tripod & Lens Cleaning System w/Your Order!

greetz,

Nob
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nob schreef: Ok, ik heb een beetje overdreven, maar op: http://www.us1photo.com/catalog/product ... 98fe7766b1
Staat dezelfde voor 1569 USD = (1EUR=1.49USD) 1053 EUR, wat nog altijd 183 EUR goedkoper is. Toch wel een aanzienlijke besparing (gesteld dat je de importkosten niet moet betalen...)

Dit is dan wel de prijs zonder verzending. Als je eens kijkt op hun "Comapny Policy, dan zie je:
us1photo.com schreef: International Customers (Outside the continental United States):
Please note that shipping to countries outside the continental United States (this includes Alaska, Hawaii, and US territories) may cost extra. Free shipping is not available outside of the Continental United States. Please contact us at (877)300-5070 or [email protected] for shipping rates. If you place an order online, a sales representative will contact you about shipping rates to your country after :-o you place your order.
International customers paying with international credit cards or Paypal will be required to fax or email to US1photo.com a copy of a photo ID, their credit card (back and front), and a utility bill for verification purposes. Our fax number is 908-925-4628 or [email protected].

Met verzending, BTW (op dergelijke dure zaken zal je er niet aan ontsnappen) + eventuele inklaringskosten, zal dit wel gauw oplopen tot 1350 EUR of meer ... Je moet eerst bestellen, en daarna nemen ze kontakt met U op om te vertellen hoeveel de verzending gaat kosten !
En dan vragen ze ook nog eens een kopie van je identiteitskaart, beide kanten van kredietkaart en je water-, electriciteits- of telefoonfaktuur te faxen...
Anyway, als je het toch doet, laat ons eens weten hoeveel het je gekost heeft. Altijd goed om weten ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”