DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 8639 Kbps
Upstream Rate: 1155 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 28
Upstream Line Attenuation: 11
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
zijn deze waardes goed?
groetjes,
cityconnect lijnwaardes
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Nope deze waarden zijn niet goed, de SNR Noise margin (6db) staat net op de rand van disconnects, maar blijkbaar synct de modem net iets lager dan een 9Mb profiel.ben2660 schreef:DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 8639 Kbps
Upstream Rate: 1155 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 28
Upstream Line Attenuation: 11
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
zijn deze waardes goed?
groetjes,
Als uw internet met deze waarden stabiel blijft zit je alsnog redelijk.
Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Patje schreef:Nope deze waarden zijn niet goed, de SNR Noise margin (6db) staat net op de rand van disconnects, maar blijkbaar synct de modem net iets lager dan een 9Mb profiel.ben2660 schreef:DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 8639 Kbps
Upstream Rate: 1155 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 28
Upstream Line Attenuation: 11
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
zijn deze waardes goed?
groetjes,
Als uw internet met deze waarden stabiel blijft zit je alsnog redelijk.
Grtz
hoi patje,
ik ervaar geen disconnects want er staat hele dag een radiostream aan en msn enz en das tot nu toe nog nooit uitgevallen....
maar volgende gegevens wat betekenen die juist?
Downstream Line Attenuation: 28
Upstream Line Attenuation: 11
verder heb ik cityconnect van dommel en die hebben een promo nu voor hele jaar aan 11.95 euro/maand
voor nieuwe klanten die een jaar lang geen dommel gehad hebben...
maar op hun website staat volgende:
de promoties zijn enkel geldig voor elke nieuwe inschrijving via onze website, http://www.dommel.com, op voorwaarde dat de nieuwe klant de laatste 12 maanden geen dommel.com abonnement gehad heeft en zijn niet cumuleerbaar met andere promoties. de voorgestelde promoties zijn geldig van 01/05/2009 tot en met 30/06/2009.
maar ik ben juist klant geworden.... kan ik dan nog een 2de aansluiting op mijn naam krijgen aan die promoprijs?
of gewoon een 2de nemen op een andere inwonende hier?
Groetjes,
Ik denk dat op zelfde adres niet gaan. En zelfde naam ook niet, lijkt dat ze dat wel controleren..
Heb sinds donderdag ook cityconnect, en heb deze waardes
Downstream-snelheid: 10433 kbps
Upstream-snelheid: 985 kbps
Maximale lijnsnelheid: 10580 kbps (downstream) / 977 kbps (upstream)
Ruismarge: 6.3 dB (downstream) / 6.2 dB (upstream)
Lijndemping: 45.5 dB (downstream) / 21.8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.7 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Ik zit volgens dommel op 1,5km van de centrale.
Mij lijken deze waardes beetje laag, had eerder 12-15mbit verwacht in plaats van 8mbit.
Iemand enig idee of dit aan de bekabeling binnenshuis zou kunnen liggen of iets anders? (zit op kot dus weet niet hoe oud deze zijn)
Heb sinds donderdag ook cityconnect, en heb deze waardes
Downstream-snelheid: 10433 kbps
Upstream-snelheid: 985 kbps
Maximale lijnsnelheid: 10580 kbps (downstream) / 977 kbps (upstream)
Ruismarge: 6.3 dB (downstream) / 6.2 dB (upstream)
Lijndemping: 45.5 dB (downstream) / 21.8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.7 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Ik zit volgens dommel op 1,5km van de centrale.
Mij lijken deze waardes beetje laag, had eerder 12-15mbit verwacht in plaats van 8mbit.
Iemand enig idee of dit aan de bekabeling binnenshuis zou kunnen liggen of iets anders? (zit op kot dus weet niet hoe oud deze zijn)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Net zoals bij de vorige poster is het antwoord van Patje hier ook geldig:Gielen schreef: Downstream-snelheid: 10433 kbps
Upstream-snelheid: 985 kbps
Maximale lijnsnelheid: 10580 kbps (downstream) / 977 kbps (upstream)
Ruismarge: 6.3 dB (downstream) / 6.2 dB (upstream)
Lijndemping: 45.5 dB (downstream) / 21.8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.7 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Ik zit volgens dommel op 1,5km van de centrale.
Mij lijken deze waardes beetje laag, had eerder 12-15mbit verwacht in plaats van 8mbit.
Iemand enig idee of dit aan de bekabeling binnenshuis zou kunnen liggen of iets anders? (zit op kot dus weet niet hoe oud deze zijn)
Nope deze waarden zijn niet goed, de SNR Noise margin (6db) staat net op de rand van disconnects ... Met andere woorden: jouw modem synct op de maximale snelhdeden, die met deze lijnwaarden mogelijk zijn.
Hangt ervan wat je bedoelt met binnenbekabeling. De enige bekabeling die binnenshuis effect kan hebben op deze waarden, is de telefoonbekabeling vanaf het punt waar ze het huis binnenkomt en de ADSL modem.Gielen schreef:Iemand enig idee of dit aan de bekabeling binnenshuis zou kunnen liggen of iets anders? (zit op kot dus weet niet hoe oud deze zijn)
Ik neem aan dat je op je kot geen telefoon hebt: in dit geval, zorg ervoor dat:
1) je modem zo dicht mogelijk aangesloten is, van waar de telefoonlijn binnenkomt.
2) Als dat niet mogelijk is, leg eventueel een nieuwe kabel vanaf dit aansluitpunt tot aan je modem.
3) last but not least, koppel alle andere telefoondraden los vanaf het aansluitpunt. In een oud gebouw is het vaak zo dat er een aantal telefoonaansluitingen parallel gemonteerd staan op dezelfde koperlijn. Dit heeft een storend effect.
Als dit je waarden niet verbetert, kan je niet veel meer veranderen ...
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- kweezie wabbit
- Plus Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
- Contacteer:
Deze waarden lijken mij wel hoog voor maar 1,5 km van de centrale te zitten.Lijndemping: 45.5 dB (downstream) / 21.8 dB (upstream)
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
@philippe.deleye: zover ik kan zien is dit de enigste telefoonkabel die er ligt, en die is ongeveer 4 meter lang denk ik (in kelder aan muur tot in mijn kot)
ik gebruik een siemens sx 762, veronderstel dat het hier ook niet aan ligt..
@kweezie wabbit: volgens dommel zit ik op ongeveer 1,5km
misschien iemand een idee waar de centrale is in Gent? kzit in de galglaan
Hoe zit het trouwens met Annex M, had ergens gelezen dat cityconnect dit gebruikt, en dat de upload dan tot 3,5mbit kan oplopen
terwijl ik gewoon 1mbit up heb (1,3 indien annex A?))
ik gebruik een siemens sx 762, veronderstel dat het hier ook niet aan ligt..
@kweezie wabbit: volgens dommel zit ik op ongeveer 1,5km
misschien iemand een idee waar de centrale is in Gent? kzit in de galglaan
Hoe zit het trouwens met Annex M, had ergens gelezen dat cityconnect dit gebruikt, en dat de upload dan tot 3,5mbit kan oplopen
terwijl ik gewoon 1mbit up heb (1,3 indien annex A?))