vdsl2 speedconnect gegarandeerde downloadsnelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TheGabeMan
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi
Krijg net bij testen van mogelijke aansluit opties de optie om vdsl2 te nemen met:

- vdsl2 speedconnect gegarandeerde downloadsnelheid van 12 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 39.00 euro!

Hoe gegarandeerd is dat? Heb nu een 6Mbit aansluiting maar vanwege afstand haal ik maar 3,3Mbit. Als ik inderdaad gegarandeerd naar 12 zou kunnen heb ik er wel de extra kosten voor over (incl modem aanschaf).

Gabrie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dat is gegarandeerd uw sync-snelheid, daar VDSL2 naar een (dicht bij uw huis geplaatste) ROP gaat.

Hoe het van daar verloopt is minder gegarandeerd... ;-)
ooh. shiny.
TheGabeMan
Member
Member

cloink schreef:Hoe het van daar verloopt is minder gegarandeerd... ;-)
Maar ik mag toch wel iets rond die 12Mbit verwachten dan? En kan ik dat al vooraf testen, dat laatste stuk. Of er gewoon vanuit gaan dat t gaat werken?

Gabrie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

TheGabeMan schreef:Maar ik mag toch wel iets rond die 12Mbit verwachten dan? En kan ik dat al vooraf testen, dat laatste stuk. Of er gewoon vanuit gaan dat t gaat werken?
Ik zou zeggen: vraag het eens aan diegene die al Speedconnect hebben hier? (ik word zelf pas binnen exact een week overgeschakeld) Want aangezien de sync-snelheid voor iedereen nu 12 is, is de rest ook hetzelfde natuurlijk en hangt dit louter af van Dommels connectiviteit met de rest van 't net (maar dat zit redelijk snor hoor).
ooh. shiny.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb nu bijna 3 maand vdsl2 (speedconnect 12 Mbit/s) bij dommel, kom van een 2.2 Mbit netconnect lijntje en mijn buiten/binnen bekabeling is al meer dan 25 jaar oud...heb een zeer stabiele lijn nu met vdsl2 (usenet een constante 1.35 Mbyte/s bv) dit is de stabiele snelheid van mn 12 Mbit/s speedconnect..

Afbeelding

(btw ik gebruik nog altijd mijn gewone 5 polige adsl1 splitter...)
TheGabeMan
Member
Member

Thanks allemaal. Denk dat ik de overstap eens ga wagen.

Benieuwd of ik trouwens 90 euro overstap kosten moet betalen.
S|N
Plus Member
Plus Member

Ik zou de overstap ook doen maar vind die modem nog véél te duur!
Is er nog altijd geen alternatief? Kan je hier de BBox2 trouwens niet voor gebruiken?
Die kan ik al goedkoper online vinden.
TheGabeMan
Member
Member

Ik heb niet heel uitgebreid onderzoek gedaan, maar las ergens dat je eigenlijk verplicht bent de modem bij je provider te kopen omdat ze de instellingen die je voor een zelfkoop nodig hebt, niet vrij geven....

Maar ik kan er volledig naast zitten.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

TheGabeMan schreef:Maar ik kan er volledig naast zitten.
Je zit er boenk op.

Het is een spijtige bijkomstigheid, want ik zal bv. het redelijk deftig machientje louter gaan gebruiken als VDSL2-modem (terwijl het in principe volledig m'n Fritz!box (router, voip, ...) zou kunnen vervangen, echter door ingrijpen van Belgacom staan er allerhande zaken dicht) en dan is 139€ inderdaad best prijzig te noemen !

Maar goed, ik schrijf het in gedachten af op 2 jaar en bedenk dan maar dat het me zo'n 5€ extra abo kost... :|
ooh. shiny.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

inclusief de activatiekost zit je bijna op + €10/pm abbokost op 2 jaar ;-)
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn stap is ook net n week gemaakt van Telenet naar Dommel, vorige week disndag abonnement online genomen bij Dommel (VDLS2 plus), diezelfde nacht contract gefaxt en betaling zelf ineens online doorgezonden. Nu een week later op dinsdag waren ze er al met de modem denk ik want er ligt hier een briefje in de bus voor een pakketje te gaan ophalen bij de post !
Zeer benieuwd voor morgen :)
Vraag me af of er dan nog iemand van Belgacom zal moeten langskomen of niet voor men rawcopper... daar de lijn hier al wel ligt.

En vanaf het inorde is gaat men opzegbrief netjes buiten richting Telenet !
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

kaise1 schreef:Ik heb nu bijna 3 maand vdsl2 (speedconnect 12 Mbit/s) bij dommel, kom van een 2.2 Mbit netconnect lijntje en mijn buiten/binnen bekabeling is al meer dan 25 jaar oud...heb een zeer stabiele lijn nu met vdsl2 (usenet een constante 1.35 Mbyte/s bv) dit is de stabiele snelheid van mn 12 Mbit/s speedconnect..

Afbeelding

(btw ik gebruik nog altijd mijn gewone 5 polige adsl1 splitter...)
ik haal toch wel meer uit mijn 12Mb connectie. Spijtig van de disconnects, maar dat heeft zo ook wel zijn voordelen.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

kaise1 schreef:inclusief de activatiekost zit je bijna op + €10/pm abbokost op 2 jaar ;-)
Activatiekost is momenteel 25€.

Dus 139€ + 25€ = 164€... /24 = iets minder dan 7€, allez... ;) Alles samen de eerste 2 jaar dus 47€ + 10€ Discovery ( :( ) per maand, voor 500GiB aan 12Mbps en incluis "payserver"-kwaliteit usenet. Het blijft een goeie deal (al is het wat minder spectaculair dan vroeger).
ooh. shiny.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

serieus ? voor bestaande klanten ook ? dan zijn we weer te vlug geweest jesus oude trouwe klanten zijn precies altijd de dupe :-( (dat ze dan opeens na een maand of twee €65!!! er vanaf kan, wat moet je daar dan van denken...(als je er van het begin klant bent was het ook al zo "betaalde vroeger €52.95 voor 100 gig met netconnect" (ben precies wat gefrustreerd verdomme :bang: )
Laatst gewijzigd door kaise1 09 sep 2009, 09:25, in totaal 1 gewijzigd.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb echt maar 25€ betaald hoor... Ik zou zeggen: probeer eens te bestellen (gebruik fictief telefoonnummer, van uw buur ofzo) ? Zou kunnen dat het een fout op de website is?

EDIT: tiens, 't is nu inderdaad 99€ ! Heb ik efkes geluk gehad zeker? :lol:
speedconnect.jpg
toch 99€...
(33.99 KiB) 254 keer gedownload
EDIT2: eigen factuur bijgevoegd
speedconnect2.jpg
25€ ! (screenshot zBTW)
(14.54 KiB) 16 keer gedownload
ooh. shiny.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

25 euro was een tijdelijke promotie
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Heeft dan toch niet lang geduurd toch :wink:
sorry foutje vanmijnentwege, de activatie kost is/was altijd al 99 € (zonder die beruchte promo)(edit"s verwijderd)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PowerSoft schreef:25 euro was een tijdelijke promotie
Dat hebben ze dan toch erg stil gehouden. Ik zag het louter per toeval toen ik aan het prutsen was in mijn CRM-paneel...

Enfin ja, ik kan er maar content mee zijn hé! :mrgreen:
ooh. shiny.
TheGabeMan
Member
Member

Net even gebeld om aan te vragen. Zou voor de overstap maar 25 euro kosten en 139 voor de modem/router/wireless. Plus ik zou volledig beheer over de router hebben.

Levertijd 5-10dgn na betaling factuur van 164 euro.

Denk dat ik t ga doen
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

@TheGabeMan: Ik zou achter die modem een eigen router/firewall (Juniper Netscreen) willen hangen, maar dan is het van uiterst belang dat ik die opgelegde modem in bridging kan gebruiken, of via PPPoE kan aansturen om in te bellen. Zo doe ik het nu ook met m'n ADSL lijn en m'n firewall heeft dus het publieke IP (2x NAT lukt niet uiteraard)

Kan je bevestigen of dat lukt of was de uitleg die je gekregen hebt zo technisch niet? :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
TheGabeMan
Member
Member

Sven.VdS schreef:@TheGabeMan: Ik zou achter die modem een eigen router/firewall (Juniper Netscreen) willen hangen, maar dan is het van uiterst belang dat ik die opgelegde modem in bridging kan gebruiken, of via PPPoE kan aansturen om in te bellen. Zo doe ik het nu ook met m'n ADSL lijn en m'n firewall heeft dus het publieke IP (2x NAT lukt niet uiteraard)

Kan je bevestigen of dat lukt of was de uitleg die je gekregen hebt zo technisch niet? :)
Nee ik heb niet gevraagd of ik hem in bridge mode kan zetten. Trouwens, 2x NAT kan wel alleen heb je dan ook dubbel beheer vd NAT poorten. Of het moet al zijn dat je een heel specifieke applicatie hebt die daar niet tegen kan.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

TheGabeMan schreef:Net even gebeld om aan te vragen. Zou voor de overstap maar 25 euro kosten en 139 voor de modem/router/wireless. Plus ik zou volledig beheer over de router hebben.

Levertijd 5-10dgn na betaling factuur van 164 euro.

Denk dat ik t ga doen
Ewel mercie, de ene betaald 99 €, de andere krijgt ffkens een 74 € korting :roll: wa een soepe is dat daar :???:
En volledig beheer met die firware dat die sagem heeft ? denk het niet...
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

kaise1 schreef:Ewel mercie, de ene betaald 99 €, de andere krijgt ffkens een 74 € korting :roll: wa een soepe is dat daar :???:
En volledig beheer met die firware dat die sagem heeft ? denk het niet...
bij mij was het zo dat ik een cityconenct abo had, en ik via mijn crm kon omschakelen naar vdsl2. Daar stond bij activatiekost 25 euro met tussenhaakjes "promo"

waarschijnlijk is het dus 99 euro voor nieuwe klanten en 25 euro voor klanten die reeds een abbo hebben (of een abbo hebben van een bepaald type)

ik dacht dat het om tijdelijke promotie ging

ik kan het niet meer checken want ik ben inmiddels verhuisd en heb 50 euro betaald (normale kost voor verhuis + ook de modem voor 139 euro) om over te schakelen van cityconnect plus naar speedconnect plus (verhuisd naar niet-cityconnect gebied).
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Hier staat nog steeds 25euro, heb momenteel netconnect.

it is possible to switch your account to a speedconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone. the cost for this migration is 25.00 euro (promo).
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Tja pech hé :wink: nooit goed direct op een nieuw product overschakelen, maar dacht niet dat er zo vlug een promo ging komen :wink:

Ma t'is jullie gejeund zenne :beerchug:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

TheGabeMan schreef:Plus ik zou volledig beheer over de router hebben.
Klopt in theorie wel, alleen staat er blijkbaar een "custom" firmware op, waardoor je niet alle functionaliteiten kan beheren. Zo is de USB-poort nutteloos en is het VOIP gedeelte uitgeschakeld.

Hier gaat ie in elk geval bridged staan, in de hoop dat ik dat voor elkaar krijg...
ooh. shiny.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Kan er iemand eens screenshot plaatsen van zo'n dommel sagem, dan kan ik eens vergelijken met een bbox2.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Mijn excuses dat ik zo'n oude thread terug aanvul, maar ik had nooit een sluitend antwoord gekregen op mijn bridging vraag, on ondertussen heb ik echt nood aan de VDSL2 snelheid voor de monitoring setup thuis.

2x NAT gaat wel degelijk NIET want je kan geen private IP invoeren in de Netscreen aan de andere kant om de tunnel op te zetten. moest ik hier verkeerd in zijn, laat mij dan aub weten hoe je dat doet :)

Dus nogmaals de vraag: kan je met VDSL2 ervoor zorgen dat je een eigen router gebruikt (in dit geval Netscreen firewall) en waarbij die als WAN adres het/een publieke IP krijgt?

Als dit niet mogelijk is kan ik - hoe interessant ook het aanbod tov ADSL - er niks mee doen :(
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
themaxxz
Member
Member

Sven.VdS schreef:
Dus nogmaals de vraag: kan je met VDSL2 ervoor zorgen dat je een eigen router gebruikt (in dit geval Netscreen firewall) en waarbij die als WAN adres het/een publieke IP krijgt?

Als dit niet mogelijk is kan ik - hoe interessant ook het aanbod tov ADSL - er niks mee doen :(
Dit is mogelijk. Zoek op het forum voor details, maar het komt er op neer geen pppoe sessie te configureren op uw sagem/bbox2 modem, maar op de device(netscreen) achter de modem die via een v/d LAN interfaces met de modem is verbonden. Hier mag eventueel nog een switch tussen staan, maar verder niets.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Yep da's zoals ik het nu doe met de ADSL modem ...

Geweldig nieuws ... Belgacom laat dit namelijk niet toe voor de Pro Compact.

Morgen eens naar Dommel en EDPNet bellen en vergelijken sie :)
Afbeelding
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Bij Pro Compact kan je een 1 op 1 NAT vragen. Werkt perfect :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”