Eindwerk vingerafdrukken

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik dacht om voor mijn eindwerk (ik zit in het 6de jaar middelbaar onderwijs in de richting industriële ICT) een soort prikklok te maken die werkt met vingerafdrukken.

Nu is mijn vraag als volgt:
Ik zou graag hebben dat mijn programma indien er "aangemeld" word de vingerafdruk vergelijkt met de vingerafdrukken in de database en zo bepaald wie er juist zijn vinger gescanned heeft.
Mijn programma zou dan de tijd bijhouden enzo,...
Maar ik vroeg mij af welke fingerprint reader en welke software ik best zou gebruiken, ik vermoed dat het niet zal gaan met de software die bij de standaard microsoft fingerprint reader zit. Ik vraag mij zelf af of het wel met die scanner zal gaan. Daarom mijn post hier.

PS. ik weet dat deze vraag zowel software als hardware omvat maar omdat mijn probleem voornamelijk softwarematig is heb ik het hier gepost.

Alvast bedankt,

CiBi

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Errm Cibi,

Aangezien het je eindwerk is, is het volgens mij meer de bedoeling dat je zelf die software schrijft .. niet ? Denk dat als je afkomt met kant en klare software in een conceptje, je niet zo'n goede beoordeling zal krijgen.

Enfin, dat gezegd zijnde ... als je in je 6de middelbaar ICT zit, en je zulke vragen zelfs nog hier komt vragen ... goe bezig :)

Ken je het begrip "biometrics" ? Jouw gedacht is namelijk redelijk achterhaald in de ICT wereld hoor.

Enfin, hier wat links:
http://www.securiticn.com/products/fingerprint_8v.html
http://usa.zksoftware.com/english/index.htm
http://www.google.be/search?hl=nl&q=fin ... king&meta=

GRtz,
Sasuke

PS: Good luck
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Opzich niet zo een onmogelijke keuze. Vanaf vista zit biometische beveiliging standaard ingebakken, dus niet zo heeel moeilijk :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

en in 'onzentijd' (nog niet eens jaren geleden)kon het bij een eindwerk, of sowieso altijd, helpen om zonder -dt fouten te schrijven...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het kan ook interessant zijn om het privacy aspect te belichten. Ik kan mij inbeelden dat een pak werknemers niet vlug geneigd zullen zijn om dergelijk systeem te gebruiken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Cibi schreef:Maar ik vroeg mij af welke fingerprint reader en welke software ik best zou gebruiken, ik vermoed dat het niet zal gaan met de software die bij de standaard microsoft fingerprint reader zit. Ik vraag mij zelf af of het wel met die scanner zal gaan.
Zoals anderen reeds schreven lijkt me dat net een essentieel onderdeel van je eindwerk... waarom zoek je eerst al niet naar mogelijke API's om dergelijke fingerprint reader uit te lezen ? Ik kan me niet inbeelden dat "fingerprint reader API" intypen in Google te moeilijk is voor het 6e jaar ?
Bobbe schreef:Het kan ook interessant zijn om het privacy aspect te belichten. Ik kan mij inbeelden dat een pak werknemers niet vlug geneigd zullen zijn om dergelijk systeem te gebruiken.
Wat is het probleem... aan een tikklok zit nu éénmaal weinig privacy aan... het is wel degelijk de bedoeling dat men weet wie tikt (of wou je dat verbieden ?). Ik weet dat trouwens een gelijkaardig systeem in gebruik is bij een aantal scholen om na-schoolse opvang te factureren aan de ouders.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”